සංස්කෘතික ආක්‍රමණය


යම් කසි සංස්කෘතියකට වෙනත් සංස්කෘතියක අංගයක් බලහත්කාරයෙන් එකතු වීම සංස්කෘතික ආක්‍රමණය ගෙස සලකමු. මෙහිදී ආක්‍රමණයට ලක්වන සංස්කෘතියෙහි කිසිදු කැමැත්තකින් තොරව එම සිදුවන බව දක්නට ලැබේ. සැලසුම් සහගතව හෝ සැලසුමකින් තොරව සිදුවන ආක්‍රමණයක දී වුවද යම්කිසි සංස්කෘතියක් යටපත් වීම සිදු වේ. එම අවස්ථාවල මුළු සංස්කෘතියම යටපත් වන අතර තවත් අවස්ථාවක සංස්කෘතිකාංග කිහිපයක් පමණක් යටත් බවට පත් වෙයි. ඓතිහාසිකව කරුණු විමසීමේ දී මෙම සංසකෘතික ආක්‍රමණය දේශපාලනික මුහුණුවරකින් යුතුව සිදු වේ.

උදා - 1815 දී ඉංග්‍රීසීන් ශ්‍රී ලංකාව යටත් කර ගැනීමත් සමග ඇති වු සංස්කෘතික ආක්‍රමණය දේශපාලන ස්වරූපයක් ගත්තේය. පෘතුගීසීන් හා ලන්දේසින් විසින් කරන ලද සංස්කෘතික ආක්‍රමණය ද එම දේශපාලන ස්වරූපයේ ද කොටසක් විය.

නමුත් වර්තමාන සංස්කෘතිය ආක්‍රමණය සිදු වන්නේ නව යටත් විජිතවාදී ක්‍රමයකටය. නව යටත් විජිතවදෙය යනු භුමිය වශයෙන් රටක් අල්ලා නොගෙන එම රටෙහි සංස්කෘතිය පමණක් ආක්‍රමණය කිරීමකි. නව යටත් විජිතවාදයේ දී ඉතා වේගයෙන් සංස්කෘතිය ආක්‍රමණය සිදු වේ. බහු ජාතික සමාගම් වල ධනවාදී රටවල් වල සෘජු හෝ වක්‍ර වෙළද අරමුණු ඉටුකර ගැනීම සදහා මෙම සංස්කෘතිය ආක්‍රමණය සිදු කරන බවද දක්නට ලැබේ. යමිකිසි සංස්කෘතික ආක්‍රමණයක් සැලසුම් සහගතව සිදු වන්නේ නම් එහි ප්‍රමුඛ කාර්යය ඉටු කරන්නේ ජන මාධ්‍ය මගිනි. ජනමාධ්‍ය හරහ බටහිර රටවල් පෙරදිග රටවල තම සංස්කෘතියට අවශ්‍ය පරිසරය මලින් සකස් කරනු දක්නට ලැබේ. සංස්කෘතික ආක්‍රමණය සිදු කරන්නේ ඉන් අනතුරුවය. එය සිදු කරන්නේ ද මාධ්‍ය මගින් ය. මුලික යම්කිසි අංගයක් ආක්‍රමණය ලෙස එකතු වූවද පසු කාලීනව එය සාමාන්‍ය සංස්කෘතිකාංගයක් බවට පත් විය හැකිය.

උදා - සිංහල විවාහ චාරිත්‍රවල මනාලයාගේ බටහිර ඇදුම මුල් කාලීනව සංස්කෘතිම ආක්‍රමණයකි. නමුත් පසු කාලීනව එය සාමාන්‍ය සංස්කෘතිකාංලයක් බවට පත්ව තිබේ.

මෙම සංස්කෘතික ආක්‍රමණයන් බලහත්කාරයෙන් මෙන්ම උපක්‍රමශීලීව ද සිදු වේ.

සංස්කෘතික හුවමාරුව

සමාජීය වශයෙන් යම් සංස්කෘතික ලක්ෂණයක් හෝ ලක්ෂණ කීපයක් තම සංස්කෘතියට එක්කර ගැනීමෙන් සංස්කෘතික වර්ධනයක් අපේක්ෂා කල හැකිය. හුවමාරුවක දී සංස්කෘතීන් දෙක අතරම සංස්කෘතික විසරණයක් සිදු වේ. මෙය සංස්කෘතික දෙකම ඉතා කැමැත්තෙන් සිදු කරන්නකි. සංස්කෘතිය ආක්‍රමණයේ දී ප්‍රබල සංස්කෘතිය විසින් දුබව සංස්කෘතිය යටපත් කරන්නේ බලහත් කාරයෙන් මෙන්ය. එම තත්වය සංස්කෘතිය යටපත් කරන්නේ බලහත් කාරයෙන් මෙන්ය. එම තත්වය සංස්කෘතිය හුවමාරුවේ දී දක්නට  නොලැබේ.

ඕනෑම රටක ඓතිහාසික තොරතුරු විමසීමේ දී සංස්කෘතික හුවමාරු සිදු වූ අයුරු සොයා ගත හැකිය. උදාහරණයක් ලෙස යටත් විජිත සමයේ ශ්‍රී ලංකාවේ ද ඇතුළු බොහෝ යටත් රටවල් වල සංස්කෘතිකාංග ජපානය , පෘතුගාලය, එංගලන්තය, රෝමය වැනි අධිරාජ්‍යවාදී රටවල් හුවමාරු කර ගන්නා ලදි. එහිදි ආක්‍රමණික ලක්ෂණ තිබුණත් සංස්කෘතික හුවමාරුව ද සිදු විය. යම් රටක , සංස්කෘතියක හුවමාරු වූ සංස්කෘතිකාංග පසු කාලීනව තම සංස්කෘතියේ ම ආවේණික අංගයක් බවට පත් කර ගනී. සංස්කෘතික අංග හුවමාරුව තුලින් රටක ඇතුලත පවතින සමාජ කොටස් අතර මෙන්ම රටවල් අතර ද සහයෝගය ඇති කරන්නකි. උදාහරණයක් ලෙස සිංහල දෙමළ ජාතීන් අතර සංස්කෘතික හුවමාරු වූයේ නම් වත්මන් වාර්ගික ගැටළුව වුවද විසදිය හැකිය.

මෙය සැලසුම් සහගතව හෝ සැලසුමකින් තොරව සිදු කල හැක්කකි. යම් රටක තම ප්‍රබල සංස්කෘතිකාංගය අන් රටවලට ව්‍යාප්ත කිරීම සදහා මෙම හුවමාරුව සැලසුම් සහගතව භාවිත කල හැකිය. ;

උදා - කොරියන් ප්‍රචලිත ටෙලිනාට්‍යක් වූ ‘‘ සුජාත දියණිය‘‘ ශ්‍රී ලංකාවට ගෙන ආවේ කොරියන් ශ්‍රී ලංකා සංස්කෘතිය හුවමාරු වැඩසටහනක් යටතේය. මෙය කොරියාව විසින් ඉතා සැලසුම් සහගතව කරන ලද්දකි. යම් සංස්කෘතික හුවමාරුවක් සිදු කරන්නේ නම් එහිදී සංස්කෘතික නැගීමක් ද ඇති වේ.





උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
සාම්ප්‍රදායිකත්වයෙන් ඔබ්බට ගිය නව මාධ්‍ය කලාවක් බිහි වන්නේ 20 වන සියවස මුල් භාගයේදීය. ක්‍රමිකව විකාශනය වෙමින්  ආ නව මාධ්‍ය වර්තමානය වන විට ජනයාගේ අතැඹුලක් වී හමාරය. ලොව කොතැනක ජීවත් වුවත් ඕනෑම තොරතුරක් එසැනින් දැන ගැනීමේ හැකියාව පවතින්නේ නව නිසාය. ම...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
අන්තර් පුද්ගල සන්නිවේදනයේ දී සන්නිවේදකයා විසින් ග්‍රාහකයා තේරුම් ගැනීමක් ග්‍රාහකය විසින් සන්නිවේදකයා තේරුම් ගැනීමක් සිදු කල යුතුය. සන්නිවේදකයා විසින් ග්‍රාහකයාගේ චිත්ත ස්භාවය තමන්ට ආරෝපනය කර ගැනීම සන්නිවේදකයා තුල පවතින සහානුභුතියයි. එසේම ග්‍රාහකයා විසින්...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
යම්කිසි පද්ගලයෙක් තමන් කෙබදු කෙනෙක් දැයි සිතා සිටින ආකාරය ස්ව සංකල්පයයි. ඕනෑම වයසක, ඕනෑම තරාතිරමක, ඕනෑම රටක පුද්ගලයෙකුට තමන් කවුරුනද යන හැගිමක් ඇති කර ගත හැකිය. නමුත් එය තීරණය වන්නේ ඔහුගේම මනසේ ඇති ශක්තිය මතින්මය. තමාගේ මානසික ලක්ෂණ සංවර්ධනය කර ගැනීමද තමන්ට සිදු කරගත හැ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
යම් කසි සංස්කෘතියකට වෙනත් සංස්කෘතියක අංගයක් බලහත්කාරයෙන් එකතු වීම සංස්කෘතික ආක්‍රමණය ගෙස සලකමු. මෙහිදී ආක්‍රමණයට ලක්වන සංස්කෘතියෙහි කිසිදු කැමැත්තකින් තොරව එම සිදුවන බව දක්නට ලැබේ. සැලසුම් සහගතව හෝ සැලසුමකින් තොරව සිදුවන ආක්‍රමණයක දී වුවද යම්කිසි සංස්කෘතියක්...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
                සංවර්ධන සන්නිවේදනය පිළිබද  නිශ්චිත ආකෘතියක් ශ්‍රී ලංකාව තුළ නැත. එහෙත් විවිධ අවස්ථාවලට දී විවිධ ආකෘතීන් අත්හදා බලා ඇති බව ඉතිහාසය විමසන විට පෙනේ දැනට ද ශ්‍රි ලංක...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
සංවර්ධනයේ ප්‍රතිලාභ ලබන්නන් හා සංවර්ධන සැලසුම් කරුවන් අතර සම්බන්ධයක් ගොඩනැංවේ. සංවර්ධන හා සන්නිවේදනය වෙන්ව ගත් විට ස්වායක්ත විචල්‍යන් දෙකක් වූවත් එකට ගත් විට පරායත්ත විචල්‍යන් දෙකක් බවට පත් වේ. සංවර්ධන සන්නිවේදනයේ දී මාධ්‍ය මිශ්‍රය, පුද්ගලාන්තර ස...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
පෞරාණික නාට්‍ය විචාරය සාහිත්‍ය විචාරය කාව්‍ය විචාරය ආදි විවිධ විචාර ක්‍රම විධි පදනම් කරගෙන මාධ්‍ය විචාරය ගොඩ නැංව ඇත. පසු කාලයේදි මාධ්‍යා විචාරය සදහා අනන්‍ය ලක්ෂණ සහිත විචාර ක්‍රම විධි ගොඩ නැංවි ඇත. මාධ්‍ය විචාරය සදහා නව මිනුම් දඩ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
කථන සන්නිවේදන උපකරණ භාවිතය සන්නිවේදනය පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය ලෙස භාවිතා වීමේ දී දුරකථන භාවිතා කිරීම වර්තමානයේ ඉතා ප්‍රබල දියුණුවක් ලබා තිබේ. පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය දී භාවිතා කිරීම වර්තමානයේ ඉතා ප්‍රබල දියුණුවක් ලබා තිබේ. පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය ඉතා ක්ෂණික හා වේග...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ඕනෑම සන්නිවේදන ක්‍රියාවලයකදී බාධාවන් ඇතිවිය හැකිය. එම බාධාවන් නිසා සන්නිවේදන ක්‍රියාවලිය අසාර්ථක වීමට හෝ අකාර්යක්ෂම වීමට පුළුවන. එහි අවසන් ප්‍රතිඵලය සන්නිවේදනයේ අරමුණු ඉටු නොවීමයි. ග්‍රාහකයාට පණිවිඩය නොලැබීම, පණිවිඩය ලැබුණද එය නිවරදිව වටහා ගත නොහැකි විම....
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
මානවයා අනෙකුත් සතුන් මෙන්ම ගහකොළ මෙන්ම සොබාදහම විසින් නිර්මාණය කල නිර්මාණයකි. සොබාදහමින් ඈත්ව මිනිසාට පැවැත්මක් හෝ ජීවයක් නොමැත. මේ බව හොදින් වටහා ගත් ආදී මානවයා සොබාදහම තදින් වැළදගෙන ඊට බද්ධව ජීවත් වය. පරිසරය විසින් තමන්ට ලබා දුන් දායාද විදිමින් පරිහරණය කරමින් නිරන්තර ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ගෝත්‍රික සමාජයේ නායකයා පත් කර ගත්තේ ශරීර ශක්තිය හා අනෙකා පැරදවිය හැකි සටන්කාමී බව පදනම් කරගෙනය. මේ නිසාම ගෝත්‍රික නායකයින් තම සිතැගි පරිදි අනිකා තලා පෙලා කටයුතු කළහ. අධිපති වාදී සංකල්පය ලෝකයේ ජනනය වන්නේ මේ පදනමේ සිටය. 16- 18 වෙනි සියවස් අතර කාලය බටහිර දේශපා...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ඕනෑම කටයුක්තදී ඉලක්කයක් හෝ අරමුණුක් තිබිය යුතුය. පුද්ගල කාර්යයක දී හෝ අරමුණක් රහිත වු විට එහි ක්‍රියාකාරිත්වය අයහපත් වේ. ආයතනයක අරමුණ හදුනා ගැනිමේදී දිගු කාලීන සහ කෙටි කාලීන වශයෙන් වෙන් වෙන්ව හදුනා ගත හැකිය. ඊට අමතරව සෘජු හා වක්‍ර අරමුණ ලෙසද මහජන සම්බන්ධතා අරමුණ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
විවේකය ගත කිරීම සදහා පුරාණ ජනයා විවිධ උපක්‍රම භාවිත කළ බව දක්නට ලැබේ. ඒ අතරින් කලාව සහ ක්‍රීඩාවට හිමි වන්නේ ප්‍රමුඛස්ථානයකි. ජනතාව තුළ නිර්මාණය වු සාම්ප්‍රදායික ක්‍රීඩා අප ජන ක්‍රීඩා ලෙස හදුනා ගන්නෙමු . එවා බොහෝ විට නිර්මාණය වන්නේ තම ආර්ථික සහ සම...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
මානවයා පරිසරය මතින් නිර්මාණය වු පරිසරය සමග ජීවත් වන සත්වයෙකි. සමාජය බිහි වූ දා පටන් තමන්ට අවබෝධ කරගත නොහැකි වූ, තම විෂය පථයට නොවූ බොහෝ දේ අද්භූත දේවල් හෝ දෙවියන්, යකුන් ලෙස පවා සැලකීමට ජනයා පෙළඹුනහ. ඒ මගින් ජන ආගම්, ජන ඇදහිලි හා ජන විශ්වාසයන් ගොඩනැගුණි. කෙටියෙන් ප...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ග්‍රාම සංවර්ධන සමිති ව්‍යාපාරය ශ්‍රී ලංකාවේ දේශපාලන නිදහස ඇති වීමත් සමග ග්‍රාමීය සංවර්ධනය පිළිබදව ව ඇති වූ දේශපාලන අවධානය මත ග්‍රාම සංවර්ධන සමිති ව්‍යාපාරය ආරම්භ වූයේ 1948 දී ග්‍රාම සංවර්ධන දෙපාර්තමේන්තුව පිහිටු වීම සමග ය. එසේ වුවත් 1940 වන ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
  සංවර්ධන සන්නිවේදනය පිළිබද චීන ආකෘතිය.   මෙයට පදනම් වී ඇක්තේ මාක්ස්වාදයයි. ඒ අනුව සමාජ විග්‍රහ කරන මූලික ප්‍රවේශයන් මෙසේය. දේශපාලන, සංස්කෘතිය යනාදි මිනිස් ජීවිතය හා සම්බන්ධ සෑම අංශයක්ම තීරණය වන්නේ, මිනිසුන්ගේ ජීවිකාවට අදාළ නිෂ්පාදන ක්...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
  පුරවැසි මාධ්‍යකරු  ජනමාධ්‍යවේදියා 1 නිශ්චිත වැටුපක් නොලැබීම. 1 නිශ්චිත වැටුපක් ලැබීම. 2 ආයතනගත ව්‍යුහයකට යටත් නොවීම. 2 ආයතනගත ව්‍යුහයක් තුළ ක්‍රියාත්මක වීම. 3 වෘත්තීය ජනමාධ්‍ය වේදියෙක...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
  සාවධාන ව සවන්දීම. ඵලදායී ප්‍රතිචාර දැක්වීම. එකිනෙකා අතර අවබෝධයෙන් කටයුතු කිරීම. වගකීමෙන් හා වගවීමෙන් යුක්ත වීම. සාකච්ඡාවෙන් සම්මුතීන්ට පැමිණිම. නායකත්වයට අවනත වීම. අනවශ්‍ය බාධා නොකිරීම. එකිනෙකාගේ මත ඉවසීම. ආචාරශීලී වීම. ගැටලු සහගත තැන් පැහැදිළ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
  අන්තර්වර්තී පුද්ගල සන්නිවේදනය අන්තර් පුද්ගල සන්නිවේදනය සමූහ සන්නිවේදනය ජන සන්නිවේදනය අන්තර්වර්තී පුද්ගල සන්නිවේදනය පුද්ගලයකු තුළම සිදු වන ආත්ම භාෂණයකි. සෑම පුද්ගලයකුම බිළිදු වියේ සිටම පංචේන්ද්‍රිය මගින් තොරතුරු රැස් කර ගති. රැස් කරන තොරතුරුවලින...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය හැදින්වීම ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය යනු ලෝකයා විසින් බෙදා ගත් ක්‍රියාදාමයක් සහ විශ්වාසයන් සමූහයක් වේ. ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය වාණිජමය නිෂ්පාදනයක් හා බැදෙයි. ජනප්‍රිය සංස්කෘතිය යනු ජනමාධ්‍ය මගින් සමාජ ගත කරන භාණ්ඩ , සේවා හා ඒ හා බද...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
  සන්නිවේදනයේ මූලික අරමුණු තොරතුරු සම්පාදනය. අධ්‍යාපනය පෙළඹවිම. විනෝදාස්වාද සම්පාදනය පරිසරය පිලිබද පුනරීක්ෂණය සමාජ උරුමය නව පරපුරට පැවරීම. සංවාද හා සාකච්ඡා කාර්ය සමාජානුයෝජනය. සමාජ ඒකාබද්ධතාව සංස්කෘතික ප්‍රගමනය ජනමාධ්‍ය බෙදෙන ප්‍රධාන...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
මහජන සම්බන්ධතාව සදහා වර්තමානයේ ඉතා  බහුලව භාවිතා වන මෙවලමකි. ලාභ අරමුණු නොවන නමුත් ස්වේච්ඡා හෝ වෙනත් සංවිධාන විසින් දියත් කරනු ලැබු වැඩසටහන් වල දී මුල්‍යමය දායකත්වය අත්‍යවශය වේ. මේ සදහා  ඉදිරිපත් වන්නෙ වාණිජ ආයතන වන අතර අප විසින් අනුග්‍රාහකත්වය...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
මුද්‍රිත මාධ්‍ය මහජන සම්බන්ධතා සදහා වර්තමානයේ භාවිත වන ඉතා ප්‍රචලිත ක්‍රමය කි. චීනයේ මුද්‍රණ ශිල්පය බිහි වීමෙන් හා ගුටෙන්බර්ග්ගේ මුද්‍රණ යන්ත්‍රය නිර්මාණය වීමෙන් පසු වර්තමානය වන විට මුද්‍රණ ශිල්පයක් ලෙස හා කලා වක් ලෙස ද ඉතා දියුණු ත...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ප්‍රදර්ශන යම් කසි දෙයක් නැරඹීමට පැමිණෙන කෙනෙකුට ඒ පිළිබද දැනුවත් භාවයක් ලබා දීම ප්‍රදර්ශයකින් කෙරෙන සාමාන්‍ය කාර්යයි. එහි දී නරඹන්නට පැමිණෙන පිරිස් ප්‍රදරශනය නරඹා ලබා ගන්නා තොරතුරු නැවත මහජනයා වෙත බෙදා හරී. ඕනෑම සංවිධානයකට, ආයතනයකට තම අරමුණ වෙ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
සන්නිවේදය යනු සෘජු ප්‍රකාශනයක් ලෙස මෙන්ම වක්‍ර ප්‍රකාශනයක් ලෙස ද ඉදිරිපත් කළ හැකි දෙයකි. මෙහිදී සෘජුව ඉදිරිපත් කරනවාට වඩා වක්‍රව යමක් ඉදිරිපත් කිරිමෙන් ග්‍රහකයට වඩා වින්දනාත්මක සන්නිවේදනයක් සිදු කළ හැක.  එය අප හදුන්වන්නේ නිර්මාණාත්මක ස...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
යොදාගන්නා උපක්‍රම බලපත්‍ර දීම වාරණය දඩුවම් දීම මැදිහත් වීම බදු පැනවීම බලපත්‍ර දීම අධිපතිවාදි සංකල්පය ආරම්භ වූ රටවලම බලපත්‍ර දීමේ කටයුත්තද අරාම්භ විය. මුල් කාලීනව පුවත් පත ජනප්‍රියව පැවති අතර රජය මගින් ලබා දෙන බලපත්‍රය සෑම පුවත් පත...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
හැදින්වීම ලෝකයේ පවතින ඕනෑම දෙයක් පිළිබදව යම් පුද්ගලයෙක් නොදැන සිටින තාත් ඉන් ප්‍රයෝජන ගැනීම එතරම් සාර්ථක වන්නේ නැත.යමක් පිළිබදව නොදැන එය භාවිතා කරනවාට වඩා ඒ පිළිබදව දැනුවත්ව භාවිතා කිරීම වඩාත් සාර්ථක ප්‍රතිඵල ලබා දුන්නේය.මිනිසා සන්නිවේදනය භාවිතා කරන්නේ උපතේ සිට...
PUBUDU DILSHAN THILAKARATHNA

උසස්පෙළ ජනමාධ්‍ය

අනෙකුත් ලිපි
උසස්පෙළ - බුද්ධ ධර්මය
ප්රාග් බෞද්ධ භාරතීය ආගමික සමාජයේ පැවති ප්රධාන ආගමික සංස්කෘති 2 ක් වෙයි. 1. බ්රාහ්මණ ආගමික සංස්කෘතික සමාජය 2. ශ්රමණ ආගමික සංස්කෘතික සමාජය බෞද්ධ ත්රිපිටක ග්රන්ථවල බහුලව භාවිත පද ...

සාමාන්‍යපෙළ - තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය
තොරතුරු පද්ධති සංවර්ධන ක්රියාවලිය 1 කොටස පද්ධතියක් (System) යනු කුමක්ද? පද්ධතියක් යනුවෙන් හඳුන්වනේ යම්කිසි කාර්යයක් හෝ අරමුණක් සපුරා ගැනීම සඳහා අන්තර් සම්බන්ධතාවයකින් යුතුව ක්රියාකරනු ලබන අවයව (Components) සමූහයක ...

12-වසර - නර්තනය (සිංහල)
තාලය යනු ........ භරත මුනිවරයාගේ නාට්ය ශාස්ත්රය නම් ග්රන්ථයේ තාලය තාල අධ්යාය යනුවෙන් සඳහන් වේ. එහෙත් එහි ඊට නිර්වචන සපයා නැත.එය සංස්තෘත භාෂාවෙන් තාලය යන්නට යෙදෙන ...

6-වසර - බුද්ධ ධර්මය
01.අසිරිමත් බෝසත් කුමරු1 අප මහා බෝසතානන් වහන්සේ තුසිත දිව්යලෝකයේදෙව්සිරි විදිමින් සිටි කාලයකි.එකල උන් වහන්සේගේ ...

උසස්පෙළ - සිංහල
මං ශිෂ්ටාචාරය සමතික්රමණය කරමින් මානව ශිෂ්ඨාචාරය ක්රමයෙන් වර්ධනය වූ බව සැබවි. මනුෂ්යයා ශීර්ෂයත් කශේරුකාවක් සිරස වඩා ගැනීමෙන් තිරස්චිනයන්ගෙන් මිදුනෙ වී යනු සැබවි. මන්ද බුද්ධික භාවයේ ...

උසස්පෙළ - සිංහල
නාට්ය ප්රබේද කිහිපයකි. එනම් : ලෝකධර්මී - (ස්වභාවික) නාට්යධර්මී - (ශෛලීගත) අර්ධ ශෛලීගත 01. ස්වභාවික නාට්ය ස්වභාවික නාට්ය යනු ලෝකධර්මී නාට්ය සම්ප්රධායයි. මෙයට විරුද්ධ වන්නේ නාට්ය ධර්මී හෙවත් ශෛලීගත නාට්ය ...

උසස්පෙළ - සිංහල
මනමේ වැදගත් : උසස් පෙළ සිංහල විෂය සදහා නිර්දේශිත නාට්ය වන එදිරිවීර සරච්චන්ද්රයන්ගේ පේමතී ජායතී සෝකෝ නාට්ය හැදෑරීම සදහා මනමේ හා සිංහබාහු නාට්යන් දෙකේ දැනුමද ...

සාමාන්‍යපෙළ - සිංහල
පද බෙදීම නාම, ක්රියා, නිපාත යනුවෙන් පද වර්ග තුනකි. මෙයින් සමහරක් තනි අකුරකින් පමණක් යුක්ත ඉවෙතත් සියළු පද ලිවිය යුත්තේ එකිනෙක අතර පරතරය ඇතිවය. එය පද ...

උසස්පෙළ - ව්‍යාපාර අධ්‍යයනය
අවදානම් අවම කිරීමට භාවිතා කරනු ලබන ශිල්පීය ක්රමයන් අවදානම් තුන කිරීමට බොහෝ ශිල්පීය ක්රමයන් ඇත. මෙම ශිල්පීය ක්රමයන් කණ්ඩ හතරකට සාරාංශ ගත කළ හැකිය. * අවදානම් ...

උසස්පෙළ - ව්‍යාපාර අධ්‍යයනය
ව්යාපාර අරමුණු වලට බලපානු ලබන අවදානම්. අවදානම් කලමනාකරණයේ වැදගත්කම. විවිධ ව්යාපාර සංවිධාන සහ ඒවායේ අරමුණ පිළිබඳව මෙම පාඨමාලාවේ පළමු පාඨමාලාව පළමුවන පරිච්ඡේදය තුළ අප විසින් සාකච්ඡා කර ...