සන්නායක හා පරිවාරක


උසස් පෙල ඉලෙක්ට්‍රොනික විද්‍යාව සඳහා එහි මූලික ලිපි පෙලේ පලමු වන කොටස(#1)

සන්නායක හා පරිවාරක

 විවිද ද්‍රව්‍යවලට  විද්‍යුතය සන්නයනය කිරීමේ හැකියාව අනුව ඒවා සන්නායක හා පරිවාරක යනුවෙන් කොටස් දෙකකට බෙදා වෙන් කල හැකිය.සියලුම ලෝහ වර්ගද මිනිරන් වැනි ඇතැම් අලෝහ ද ලවන ද්‍රාවන වැනි ද්‍රව ද පහසුවෙන් විද්‍යුතය සන්නයනය කරනු ලබයි.එබැවින් ඒවා හොඳ විද්‍යුත් සන්නායක ලේස හැසිරේ.ඒහෙත් රබර්,වීදුරු,ප්ලාස්ටික්,රෙදි වැනි අලෝහ ද්‍රව්‍යද විවිධ තෙල් වර්ග ඇතුලු බොහෝ ද්‍රව වර්ගද වාතය හා වායු වර්ගද රික්තයද විද්‍යුතය සන්නයනය නොකරයි.මේවා විද්‍යුත් පරිවාරක වේ විද්‍යුතය සන්නයනය කිරීමේ හැකියාව අතින් සන්නායක හා පරිවාරක යන දෙකට අතර මැද ගුණ පෙන්වන ද්‍රව්‍යයක් ද ඇත. ඒවා අර්ධ සන්නායක නමින් හඳුන්වනු ලබයි. Semiconductors ජ්ර්මේනියම්(Ge) සිලිකන්(Si) මේවාට උදාහරන වේ.

ලෝහ සන්නායක

ලෝහයක් තුලින් හොඳින් විද්‍යුතය සන්නයනය වන්නේ ඒ තුල නිදහසේ සැරිසරන්නා වූ විද්‍යුත් ආරෝපන හෙවත් නිදහස් ඉලෙක්ට්‍රොණ නිසාය.ලෝහයක පරමාණු ලෝහ බන්ධන මගින් එකිනෙක සමඟ බැඳී පවත්නා අතර ඒවා එක්තරා සමාකාර පිහිටීමක එනම් ස්පඨික දැලිසක ආකාරයට පිහිටා ඇත.විවිධ ලෝහ වල මෙම ස්පඨික ව්‍යුහය ජාමිතික වශයෙන් විවිධ ආකාර ගනී.ලෝහ පරමාණුවල තිබෙන ඉලෙක්ට්‍රෝණ ධන ලෙස ආරෝපිත න්‍යෂ්ටියට විද්‍යුත් ආකර්ශන බල මඟින් තදින් බැඳී පවතී.එහෙත් තඹ වැනි ලෝහයක පරමානුවෙහි පිටතින්ම ඇති කවචයෙහි තිබෙන සන්නායක ඉලෙක්ට්‍රෝණ න්‍යෂ්ටියෙන් ඉතා ඇතින් පිහිටි නිසාද ඇතුලතින් වූ ඉලෙක්ට්‍රෝණ වල විකර්ශන බල නිසාද න්‍යෂ්ටියට බැඳී පවත්නේ ඉතා බුරුල් වශයෙනි.(1.1රූපය) මෙම ඉලෙක්ට්‍රෝන නිදහස් ඉලෙක්ට්‍රෝණ ලෙස හඳුන්වනු ලබයි.

(රූපය 1.1)

සමාන්‍යයෙන් ලෝහයක සෑම පරමාණුවකටම න්‍යෂ්ඨියට තදින් බැඳී නැති නිදහස් ඉලෙක්ට්‍රෝණ එකක් පමන ඇත. ලෝහයක තිබෙන සියලුම පරමාණු වලට අයත් මෙවෙනි නිදහස් ඉලෙකට්‍රෝණ සාමාන්‍යය උෂ්ණත්ව වලදී පරමානුවලින් මිදී වායුවක අණු මෙන් ලෝහය තුල සසම්භාවීව(අහඹු ලෙස) නිදහසේ සැරිසරයි. බාහිර විද්‍යුත් ක්ෂේස්ත්‍රයක් යෙදූකල (උදාහරනයක් වශයෙන් ලෝහය දෙකලවරට බැටරියක් සම්බන්ද කලවිට)මෙම නිදහස් ඉලෙක්ට්‍රෝන හටගෙන තිබෙන විද්‍යුත් ක්ෂෙත්‍රයේ දිශාවට ප්ලවනය වේ.එනිසා ලෝහය තුලින් විද්‍යුත් ධාරාවක් ගලාගෙන යයි.ලෝහය තුල විද්‍යුත් ධාරාව සන්නයනය වන්නේ මෙම නිදහස් ඉලෙක්ට්‍රෝන මගින් නිසා මෙම ඉලෙක්ට්‍රෝණ වලට සන්නායක ඉලෙක්ට්‍රෝණ යනුවෙන් හඳුන්වනු ලැබේ.

ලෝහ සන්නායක තුලින් මෙසේ විද්‍යුත් ධාරාවක් ගලා යාමේදී සන්නායක ඉලෙක්ට්‍රෝන ප්ලවනය වන්නේ අයනික මද (එනම් පරමාණුක න්‍යෂ්ටි) සමඟ නිරන්තරයෙන්ම ගැටෙමිනි.ඉලෙක්ට්‍රෝන චලිතයට එරෙහි ප්‍රතිරෝදී ගුනය හටගන්නේ මෙම ගැ‍ටුම් හේතුවෙනි.විද්‍යුත් ක්ෂේත්‍රයේ ත්වරනය වීම මගින් ඉලෙක්ට්‍රෝණය විසින් අත්පත් කර ගන්නා ලද චාලක ශක්තිය මෙම ගැ‍ටුම් හේතුවෙන් න්‍යශ්ටි වල කම්පන චාලක ශක්තිය වැඩි කිරීමට යෙද වේ. මෙම කම්පන චාලක ශක්තිය වැඩි වීම නිසා කම්බියේ තාපය වශයෙන් පිටතට විහිදේ.

 

 

 අර්ධ සන්නායක

විද්‍යුත් සන්නායක තාවය අතින් සන්නායක හා පරිවාරක යන දෙකට අතර මැද ඇති ද්‍රව්‍ය අර්ධසන්නායක ලෙස හඳුන්වනු ලබන බව කලින් සඳහන් කොට ඇත.තාක්ෂණික වශයෙන් මෙකල බහුලව භාවිතා ව්න්නේ (Ge) ජමේනියම් හා (Si) සිලිකන් යන අර්ධසන්නායක දෙවර්ගය වේ.නූතන ඉලෙක්ට්‍රොනික විප්ලවයට වඩාත් දායක වී ඇත්තේ මෙම අර්ධසන්නායක මගින් තැනූ (Transistor) ට්‍රාන්සිස්ටර්,(Diode) දියෝඩ (IC) සංගෘහිත පරිපත යන මෙම උපකරන වේ.

නිසඟ අර්ධසන්නායක

අපද්‍රව්‍ය මිශ්‍ර නොකල සංශුද්ධ තත්වයේ පවතින අර්ධ සන්නායක නිසඟ අර්ධ සන්නායක වේ.මෙවැනි සංශුද්ධ සිලිකන් අර්ධ සන්නායක ස්පටිකයක ඇති සෑම පරමානුවක්ම සිලිකන් වේ.එසේම ජමේනියම් ගත් කලද මෙය මෙසේම වේ.මෙවැනි ස්පටිකයක් තුල එම පරමානු පිහිටා ඇත්තේ එක්තරා සමාකාර දැලිසක ආකාරයකටය.මෙය ස්පඨික දැලිසක් යනුවෙන් හඳුන්වනු ලබයි.යාබද පරමානු එකිනෙක සම්බන්ද වී ඇත්තේ ඉලෙක්ට්‍රෝණ දෙක බැගින් හුවමාරු කර ගන්නා සහසංයුජ බන්ධන මගිනි.මේ අනුව සෑම පරමානුවක් වටාම එහි ස්තායි පැවැත්ම සඳහා තිබිය යුතු බන්ධන හතරම සම්පූර්ණ වී ඇත.මෙවැනි සෑම පරනාණුවකටම අයත් වන සහසංයුජ බන්ධන හතර ජාමිතික වශයෙන් ත්‍රිමාන චතුස්තල පිහිටීමක පැවතුනද අවබෝධ  කරගැනීමේ පහසුව සඳහා ඒවා ද්වීමාන තලයක ඇත්තාසේ දක්වනු ලැබේ.





උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
දෙවන ඒකකය - යාන්ත්‍ර විද්‍යාව ( Mechanics ) හතරවන කොටස - අවසන් කොටස තරල යාන්ත්‍ර විද්‍යාව ( Fluid Mechanics ) ද්‍රව සහ වායු යන දෙවර්ගයම පොදුවේ හඳුන්වනු ලබන්නේ තරල යන නමිනි.   ඝනත්වය ( Density ) ඒකක - kgm-3 මාන - ML-3 අදිශ රාශියකි. ...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
දෙවන ඒකකය - යාන්ත්‍ර විද්‍යාව ( Mechanics ) තුන්වන කොටස කාර්යක්ෂමතාවය ( Efficiency ) ඒකක නැත. මාන නැත. අදිශ රාශියකි. කාර්යක්ෂමතාවය = Wout × 100% / Win   අයින්ස්ටයින්ගේ ශක්ති ස්කන්ධ සම්බන්ධය ( Einstein's Mass Energy Relation Ship ) ...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
දෙවන ඒකකය - යාන්ත්‍ර විද්‍යාව ( Mechanics ) දෙවන කොටස බල යුග්මය ( Couple Of Force ) විශාලත්ව සමාන, සමාන්තර, අභිදිශාවෙන් ප්‍රතිවිරුද්ධ එකම ක්‍රියා රේඛාවේ නොපිහිටන බල දෙකක් බල යුග්මයක් ලෙස හඳුන්වයි. බල යුග්මයක සම්ප්‍රයුක්තය සෑම විටම ශුන්‍ය වේ...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
දෙවන ඒකකය - යාන්ත්‍ර විද්‍යාව ( Mechanics ) පළමු කොටස විස්ථාපනය ( Dislacement ) තෝරාගත් අනුබද්ධ ලක්ෂයක සිට සලකනු ලබන වස්තුවට ඇති සරල රේඛීය දුර එම මොහොතේදී එම වස්තුවේ විස්ථාපනය වේ. ඒකක - m මාන - L දෛශික රාශියකි විස්ථාපන වෙනස (s) = d පසු - d පෙර  ...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
පළමු ඒකකය - මිනුම් ( MEASUREMENTS )   භෞතික රාශී (Physical Quantities) සෘජුව හෝ වක්‍ර ආකාරයට රාශියකට ප්‍රමාණය නිශ්චිතව ප්‍රකාශ කළ හැකි නම් එය භෞතික රාශියක් ලෙස හඳුන්වයි. මූලික භෞතික රාශි 7කි. එනම් දිග, ස්කන්ධය, කාලය, තාපගතික උෂ්ණත්වය, විද්‍යුත...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
~ හරිම සරල සිද්දින් මත දිග හැරෙන මහා පෙරලි කාර කතන්දරය ~ 1 සාපේක්ෂතා වාදය පටන්ගැන්ම 1.1 මුලින්ම සාපේක්ෂතා වාදය ගැන ලොකයට කියන්නෙ ගැලිලියෝ ගැලලි (Galileo Galilei),   ගැලිලියො ගැලලි කියන්නෙ සමාජයෙක් කොන් කරපු පුද්ගලයෙක්!. මොකද මෙයා තමයි විද්‍යා...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
දෝලන හා තරංග සරල අනුවර්තීය චලිතය යම් අංශුවක් යම් ලක්ෂයක් වටා දෙපසට චලිත වේනම් එය අනුවර්තීය චලිතයක් නම් වේ. අංශුවකට මේ ආකාරයෙන් අනුවර්තීය චලිතයක් සිදු කිරීමටනම් එම මධ්‍යස්ථ පිහිටුම දෙසට යොමු වූ බලයක් දිගටම ක්‍රියාත්මක විය යුතුය. මෙහිදී මෙම වස්තුව මත ක්‍ර...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
පදාර්ථ හා විකිරණ ඝන ද්‍රව හෝ වායු වැනි කිසිම මාධ්‍ය සහභාගිත්වයකින් තොරව වුවද එනම් රික්තයක් තුලින් වුවද සිදුවන ශක්ති සම්ප්‍රේෂණ ක්‍රියාවලිය විකිරණය ලෙස හැදින්වේ. සියලුම වස්තු අවට පරිසරයට විකිරණ විමෝචනය කරන අතරම පරිසරයෙන් විකිරණ අවශෝෂණය කරගනී. විකිරණ යන...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
                                                                   තරංග වල ගුණතරංග වල ගුණ පහක් පිලිබ...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
නිදහස් කම්පන කම්පන චලිතයට එරෙහිව බලපෑමක් නොමැතිව සිදුවන කම්පනයක් නිදහස් කම්පනයක් ලෙස හැදින්වේ.මෙහිදි විස්තාරය කාලය සමග වෙනස් නොවි පවතින අතර පද්දතිය ස්වාභාවික සංඛයාතයෙන් කම්පනය වේ.එකම පද්ධතියක ස්ව්භාවික සංඛයාත එකකට වඩා වැඩි ගණනක් පැවතිය හැකිය.   පරිමන්දිත කම...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
විභව මානය ක්‍රමාංකනය කිරීම  Y කෝෂය සම්මත කෝෂයක් විය යුතුය.මේ සඳහා 1.018 V විද්‍යුත්ගාමක බලයක් සහිත වෙස්ටන් කැඩ්මියම් කෝෂයක් භාවිතා වේ. R1 යනු 1000 Ωපමණ විශාල ප්‍රතිරෝධයක් වේ.මෙම ප්‍රතිරෝධය ගැල්වනෝමීටරය හා සම්මත කෝෂය හරහා විශාල ධාරා ගැලීමෙන්...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
ගුරුත්වාකර්ෂණ ක්ෂේත්‍ර ස්කන්ධයක හෝ ස්කන්ධ සමූහයක ආකර්ෂණ බලය පැතිර පවතින ප්‍රදේශ ගුරුත්වාකර්ෂණ ක්ෂේත්‍ර ලෙස හැදින්වේ. යම් ස්කන්ධයක ක්ෂේත්‍රය ප්‍රායෝගිකව සීමාසහිත ප්‍රදේශයකට පැතිර පවති. නමුත් සෛද්ධාන්තිකව එය අනන්තය දක්වා පැතිර ඇතැයි සැලකිය හැක. &...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
..........................චල අන්වීක්ෂය...................                  අපි මුලින් ම චල අන්වීක්ෂයේ කොටස් හඳුනා ගනිමු. 01.(A)-සිරස් වර්නියර් පරිමාණ සියුම් සීරුමාරු ඇණය 02.(B)-සිරස් ප්‍රධ...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
ඝර්ෂණ බලය.....      ඝර්ෂණ බලය අධ්‍යනය කිරීම සඳහා ඉහත රූපයේ දක්වා ඇති පරීක්ෂණාත්මක ඇටවුම භාවිතා කළ හැකිය.තුලා තැටියට ස්කන්ධයන් එකතු කරන විට තන්තුවෙහි ගොඩනැගෙන්නා වූ ආතතියෙ හි විශාලත්වය එමගින් වැඩි කළ හැකිය.(T=mg) එවිට M කුට්ටිය මත ක්‍රියා කරන්න...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
  ..............ගෝලාමානය...........   අපි මුලින් ම ගෝලාමානයේ කොටස් හඳුනා ගනිමු. 01.(A)-වට පරිමාණය- 02.(B)-ඉස්කුරුප්පු කඳ 03.(C)-ගෝලාමානයේ පාද 04.(D)-ප්‍රධාන පරිමාණය 05.(E)-ඉස්කුරුප්පු කඳ   කාසියක ඝනකම,අන්වීක්ෂ කදාවක ඝනකම,උත්තල දර්පණයක වක්&...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
මයික්‍රෝ මීටර් ඉස්කුරුප්පු ආමානය........ අපි මුලින් ම මයික්‍රෝ මීටර් ඉස්කුරුප්පු ආමාන‍යේ කොටස් හඳුනා ගනිමු. 01.(A) -කලම්ප 02.(B) -ඉද්ද 03.(C)- කිණිහිරිය 04.(D) - වට පරිමාණය 05.(E) - රේඛීය පරිමාණය 06.(F) - දිදාලය 07.(G) - දිදාල හිස   මයික්&...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
..............වර්නියර් කැලිපරය‍ ...............   අපි මුලින්ම වර්නියර් කැලිපරයේ කොටස් හඳුනා ගනිමු. 01.(A)ඇතුල් හනු: මේවා සිලින්ඩරයක් වැනි උපකරණයක අභ්‍යන්තර විෂ්කම්භය මැනීමට භාවිතා කරයි.           ...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
උසස් පෙල ඉලෙක්ට්‍රොනික විද්‍යාව සඳහා එහි මූලික ලිපි පෙලේ පලමු වන කොටස(#1) සන්නායක හා පරිවාරක විවිද ද්‍රව්‍යවලට  විද්‍යුතය සන්නයනය කිරීමේ හැකියාව අනුව ඒවා සන්නායක හා පරිවාරක යනුවෙන් කොටස් දෙකකට බෙදා වෙන් කල හැකිය.සියලුම ලෝහ වර්ගද මිනිරන් වැ...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
සංකේත භාවිතයේදී සැලකිය යුතු කරුණු     පූද්ගල නාමයක් ඒකකය ලෙස භාවිතා කරනවිට සංකේතයේ මුල් අකුර සදහා ඉංග්‍රීසිකැපිටල් අකුරු භාවිතා කරයි. අනෙක් ඒකක වල සංකේත සදහා ඉංග්‍රීසි සිම්පල් අකුරුභාවිතා කරයි. උදා-A, W, K, Pa, m, s, cd   ඒකක දෙකක ගුණි...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
ඉහත මූලික ඒකක සහ පරිපූරක ඒකක පහත පරිදි අර්ථ දැක්වාඇත. මීටරය තප්පර 1/299 792 458 කාලයක් ඇතුලත, රික්තයක් තුළ ආලෝක කිරණයක් ගෙවායන පථයේදිග. කිලෝග්රෑම් කිලෝග්රෑමයේ අන්තර්ජාතික ප්‍රතිරූපකයේ ස්කන්ධය. තප්පරය සිසියම්-133 පරමාණුවෙහි භූමි අවස්ථාවෙහි අධිසූක්ෂ්...
උසස්පෙළ - භෞතික_විද්‍යාව
ඒකක (Units)   භෞතික විද්‍යාව ගණිතමය පදනමක් මත පිහිටා ඇති පරීක්ෂනාත්මක විද්‍යාවක් වේ. මෙයසදහා පරීක්ෂණ ප්‍රතිඵල සටහන් කිරීම, විශ්ලේෂණය කිරීම සහ නිගමනයන් කිරීමට නිවරද්‍යමිනුම් මූලික වේ. ක්‍රමවත්ව මිනුම් ලබාගැනීම සදහා ඒකක පද්ධතියක් තිබීම අත්‍යාව...
Danula Sahitha

උසස්පෙළ භෞතික විද්‍යාව

අනෙකුත් ලිපි
12-වසර - ජනමාධ්‍ය
සන්නිවේදනයේ මූලිකාංග සන්නිවේදනය තේරුම් ගැනිමටත් එය සාර්ථකව ක්රියාත්මක කිරීමටත් එකි ක්රියාවලියේ අන්තර්ගත මූලිකාංග මොනවාද යන්න පැහැදිලිව අවබෝධ කර ගැනිම අතිශය වැදගත් වූවකි.එසේම එකී අංග ඉහල ගුණත්වයකින් ...

උසස්පෙළ - තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය
ආයුබෝවන් මෙම ලිපිය මගින් මම අද ඔබත් සමග බෙදාගන්න යන්නේ Windows පරිගණක සදහා භාවිතා කල හැකි Screen Recorders ගැනයි. මෙහිදී එම Screen Recorder එක මිලදීගත ...

සාමාන්‍යපෙළ - තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය
බහු මාධ්ය තාක්ෂණය යොදා ගනිමින් සරල වෙබ් අඩවි නිර්මාණය 1 වන කොටස වෙබ් අඩවි භාවිතය (Application of Web Site) වෙබ් අඩවියක් නිර්මාණය කිරීමේ අවශ්යතා තොරතුරු සන්නිවේදනය (Information Communication) එනම් අන්තර්ජාල ...

උසස්පෙළ - ගිණුම්කරණය
අසම්පූර්ණ සටහන් (Incomplete Recods) ව්යාපාර ආයතනයක හටගන්නා සියලු ගනුදෙනු හා සිදුවීම් ද්විත්ව සටහන් ක්රමය භාවිතාකර ක්රමවත්ව වාර්තා කර නොමැති තත්වයක් මින් අදහස් වේ. මෙවැනි තත්වයක් තුළ කාලච්ඡේදයක් ...

උසස්පෙළ - බුද්ධ ධර්මය
ප්රාග් බෞද්ධ භාරතීය ආගමික සමාජයේ පැවති ප්රධාන ආගමික සංස්කෘති 2 ක් වෙයි. 1. බ්රාහ්මණ ආගමික සංස්කෘතික සමාජය 2. ශ්රමණ ආගමික සංස්කෘතික සමාජය බෞද්ධ ත්රිපිටක ග්රන්ථවල බහුලව භාවිත පද ...

සාමාන්‍යපෙළ - තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය
තොරතුරු පද්ධති සංවර්ධන ක්රියාවලිය 1 කොටස පද්ධතියක් (System) යනු කුමක්ද? පද්ධතියක් යනුවෙන් හඳුන්වනේ යම්කිසි කාර්යයක් හෝ අරමුණක් සපුරා ගැනීම සඳහා අන්තර් සම්බන්ධතාවයකින් යුතුව ක්රියාකරනු ලබන අවයව (Components) සමූහයක ...

12-වසර - නර්තනය (සිංහල)
තාලය යනු ........ භරත මුනිවරයාගේ නාට්ය ශාස්ත්රය නම් ග්රන්ථයේ තාලය තාල අධ්යාය යනුවෙන් සඳහන් වේ. එහෙත් එහි ඊට නිර්වචන සපයා නැත.එය සංස්තෘත භාෂාවෙන් තාලය යන්නට යෙදෙන ...

6-වසර - බුද්ධ ධර්මය
01.අසිරිමත් බෝසත් කුමරු1 අප මහා බෝසතානන් වහන්සේ තුසිත දිව්යලෝකයේදෙව්සිරි විදිමින් සිටි කාලයකි.එකල උන් වහන්සේගේ ...

උසස්පෙළ - සිංහල
මං ශිෂ්ටාචාරය සමතික්රමණය කරමින් මානව ශිෂ්ඨාචාරය ක්රමයෙන් වර්ධනය වූ බව සැබවි. මනුෂ්යයා ශීර්ෂයත් කශේරුකාවක් සිරස වඩා ගැනීමෙන් තිරස්චිනයන්ගෙන් මිදුනෙ වී යනු සැබවි. මන්ද බුද්ධික භාවයේ ...

උසස්පෙළ - සිංහල
නාට්ය ප්රබේද කිහිපයකි. එනම් : ලෝකධර්මී - (ස්වභාවික) නාට්යධර්මී - (ශෛලීගත) අර්ධ ශෛලීගත 01. ස්වභාවික නාට්ය ස්වභාවික නාට්ය යනු ලෝකධර්මී නාට්ය සම්ප්රධායයි. මෙයට විරුද්ධ වන්නේ නාට්ය ධර්මී හෙවත් ශෛලීගත නාට්ය ...