සමාන වචන 1


  • සමාන වචන

     

    1. පාර - මාවත, මාර්ගය, මග
    2. අම්මා - මව, මෑණියන්, දිනිති, ජනනී, මාතෘ,මාතා
    3. එන්න - පැමිණෙන්න, සම්ප්‍රාප්ත වන්න
    4. ගෙදර - නිවස, ගෙය, නිවාසය, වාසස්ථානය, ගෘහය
    5. ටිකක් - ඇබිත්තක්, ස්වල්පයක්, චුට්ටක්, මදක්, පොඩ්ඩක්, ඩිංගක්
    6. ඉක්මනින් - කඩිසරව, නොපමාව, වහාම, යුහුසුළුව, නොලස්ව, විගසින්, විගසට, හනික, අප්‍රමාදව
    7. ගුරුතුමා - ගුරුවරයා, ආචාර්යවරයා, විනයු, ඇදුරා
    8. පාසල - විදුහල, විද්‍යාලය, ශාස්ත්‍රාලය, ඉස්කොල්ය, සිප්හල, පාඨශාලාව
    9. එක්ක - සමග, කැටුව, සහ,හා
    10. උදේ - පාන්දර, හිමිදිරියේ, අළුයම, උදෑසන
    11. කිවුවා - පැවසුවා, ප්‍රකාශ කළා, දෙසුවා
    12. වාහනය- රථය, රිය, යානය
    13. නගින්න - ගොඩවෙන්න, නැගගන්න
    14. දුව - දියණිය, දෝණිය, දුහිතෘ
    15. දෙපැත්ත - දෙපාර්ශවය, දෙපිල, උභයපාර්ශවය
    16. ඊට පස්සෙ - ඉක්බිතිව, ඊට පසුව, ඊලගට, අනතුරුව
    17.  ළග - අසල, කිට්ටුව, මෙහා, සමීපය, නොදුර, මෙපිට, ආසන්න, අසබඩ
    18. හැමෝම - කවුරුත්, ඔක්කොම, සැවොම, සැමදෙන, සියල්ලම
    19. ප්‍රසංසාව - ස්තුතිය, ගෞරවය, පැසසුම
    20. හඩ - ශබ්දය, නාදය, රාවය, ධ්වනිය
    21. පියා - තාත්තා, පිතෘ, අප්පච්චී, අප්පා
    22. පෙර - කලින්, පළමුව, ඉස්සර, පුරාණයේ, අතීතයේ
    23. කුඹුර - කෙත,වෙල
    24. වතුර - ජලය, දිය,පැන්, උදක, අඹ
    25. වනාන්තරය - වනය, කැලය, කැලෑව, අරණ
    26. අලියා - හස්තියා, වරුණ, ඇතා,ගජ, නා
    27. කන්ද - පර්වතය, පව්ව, ගිර
    28. යාළුවා - මිතුරා, සගයා, මිත්‍රයා, හිතවතා, සහෘදයා, සකි
    29. ඥානවන්ත - නුවනැති, නැණවත්, පඥාවන්ත, උගත්, නුවණක්කාර, ප්‍රඥාවන්ත,
    30. අලුත් - නවීන, නොපැරණි
    31. කෙළවර - අවසානය, කොන, අග්‍රය, අන්තය, සීමාව, අන්තිම, මායිම, නිම
    32. විශාල - ලොකු,මහ, මහත්, විසල්
    33. ඇදිරිය - කළුවර, අන්දකාරය, අදුර
    34. පියාඹන්න - ඉගිලෙන්න, පියාසලන්න
    35. ප්‍රමාද - පරක්කුව, පමා,ලස
    36. කුසලතා - ප්‍රවීණතා, දක්ෂතා, දස්කම්, හැකිකම්, හැකියා, සමර්ථතා, නිපුණතා
    37. දෙනෙත් - දෑස, දෙනුවන්. දෙඇස්, ඇස්දෙක, දෙනයන
    38. පොළව - බිම, දෙරණ, භූමිය, ධරණි, පෘථීවිය
    39. ප්‍රසිද්ධ - පසිදු, පවර, පරසිදු, ප්‍රකට. පතල
    40. රජතුමා - භූපති, නරදෙව්, රජු, නිරිදු, මිහිපල්, නරේන්ද්‍ර, භූපල්, මහීපාල
    41. කතාව - අන්දරය, කතන්දරය, කථාව
    42. හද - චන්ද්‍රයා, තාරපති, තරුපති, තරිදු, නිශාකර, හිමකර, සිසිලකර, නිසයුරු, තුසරකර, සොමි,සිසි, සසදර
    43. අහස - ගුවන, අමර, ආකාෂය, ගගන, නුබ, නබෝගැබ, පවන්මග, සියොත්මග
    44. සතුරා - හතුරා. පිළිමල්, ප්‍රතිමල්ලවයා, පසමිතුරා, විරුද්ධකරු,
    45. තෑග්ග - තිළිණය, ත්‍යාගය, පඩුර
    46. කනවා - බුදිනවා, අනුභවකරනවා, වළදනවා. භක්ෂණය කරනවා
    47. ඉර - සූර්යයා, සැබරැස්, දිනේන්ද්‍ර, තික්මෙරද, දිනකර, සහස්රැස්, ගහමිණ, ගිම්රැස්, දියනෙත, අදුරුරුපු, සැඩකර, දිවයුරු, දිනපති, සහසකර, දිනිසුරු, දිනිදු, දිවාකර, දිනමිණ, හිරු
    48. කෑම - ආහාර, බොජුන්, භෝජන, ගොදුරු
    49. කෑලි - කැබලි, කොටස්, අංශු, අංග
    50. කුරුල්ලෝ - පක්ෂීන්, සියොතුන්, විහගුන්, සකලයන්  
    51. වත්ත - උද්‍යානය, උයන
    52. ඔලුව - හිස, සිරස, ශිර්ශය
    53. ඇස් - නෙත්, අක්ෂි, නුවන්, නයන, නේත්‍ර, සක්
    54. කරදර - උවදුරු, අනතුරු, උපද්‍රව, අන්තරා, ගැහැට, විපත්ති, ආපදා, අවහිර
    55. ඇග - ශරීරය, සිරුර. ගත,කය
    56. සාරු - යුෂ, ඉස්ම, ශ්‍රාවය
    57. ලස්සන - ප්‍රියකරු, අලංකාර, ප්‍රියංකර, මනහර, ශෝභන, දර්ශනීය, විචිත්‍ර, මනොහර. දැකුම්කළු
    58. පාට - වර්ණය, පෑ,වන්, පැහැය
    59. නරියා - හිවලා, කැනහිලා, ගෘගාලයා
    60. ප්‍රීතිය - සතුට, සන්තෝෂය, සොම්නස. සතොස, තුට, ප්‍රමෝදය, ආහ්ලාදය, පමෝද, ඔකද, ආනන්දය
    61. මැණික් - මාණික්‍ය, මිණි, රුවන්, රත්න
    62. රත්තරන් - රත්රන්, කාංචන, කසුන්, ස්වර්ණ, කනක
    63. දුක - ශෝකය, කනගාටුව, දොම්නස, සොව
    64. කොඩි - ධජ,දද, පතාක
    65. කන - සවන, වදත්මහ, කර්ණය
    66. සරු - සාරවත්, සශ්‍රීක
    67. කට - මුඛය, මුව,මිය
    68. ප්‍රීති ඝෝෂා - ඔල්වරසන්, ජයඝෝෂා
    69. උදව්ව - උපකාරය, පිහිට, සරණ, සහාය, සහයෝගය, ආධාර, පිටිවහල
    70. අවුරුද්ද - වසර, ශතකය, වර්ෂය
    71. ගෝලාකාර - රවුම්, වටකුරු
    72. පොත - ග්‍රන්ථය, පුස්තකය
    73. සුදු - ධවල, ශ්වේත, සේ
    74. සාගරය - මුහුද, සයුර, සමූද්‍රය, ජලනිධි, දළනිදු, සිදු, රුවනාර
    75. සමූහය - කැන,රැස, රාශිය
    76. ආකාරය - අයුරු, ක්‍රමය, විධිය. අන්දම, පිළිවෙළ, හැඩය. පෙනුම, ස්වරූපය
    77. උත්සාහය - වෑයම, වීර්ය, වෙහෙස, මහන්සිය, ප්‍රයන්තය, දිරිය, පරිශ්‍රමය, ප්‍රයන්තය, ධෛර්යය
    78. පතුල - අඩිය, පත්ල
    79. අවශ්‍ය - වුවමනා, අවැසි
    80. පියගැටපෙළ - පඩිපෙල, සෝපානය
    81. පිච්චෙන - පිළිස්සෙන, දැවෙන
    82. කැකුළු - පොහොට්ටු, මොට්ටු




උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රත්‍යාර්ථ නාම(තද්ධිත නාම) ප්‍රත්‍යාර්ථ නාම යනු ප්‍රත්‍යාර්ථ වලින් අර්ථ ගැන්වෙන නාම වේ. නාම ප්‍රකෘතියට සහ ක්‍රියා ප්‍රකෘතියට පසුව යෙදී අර්ථ ගන්වන කළ එය ප්‍රත්‍යාර්ථ නාම වේ. සිදත් සගරාවෙහි ප්‍රත්‍යාර්ථ නාම මෙසේ හදුන්...
උසස්පෙළ - සිංහල
බුදුරජාණන් වහන්සේ විසින් සුවිශේෂි කොට සංඝ සමාජයට දේශනා කළ වදාළ එමෙන්ම සංඝ සමාජයට ඉතා වැදගත් වන සහ ගැඹුරින් සාවදානව සාකච්ඡා කළ යුතු “ විනය ” පිළිබඳව ඉතා කෙටියෙන් කරුණු දැක්වීම සැබවින්ම අපහසු කාර්යක් වුවද මෙහි කතුවරයා එම අපහසු කාර්ය පහසුවෙන් ඉටුකර තිබීම සහ එ...
උසස්පෙළ - සිංහල
සන්ධි භාෂා ව්‍යවහාරය පහසු වීම සඳහා කටවහරේදී නිර්මාණය වන්නක් ලෙස සන්ධිපද හඳුනාගත හැක. කිසියම් පද දෙකක මුල් පදයේ අග අකුරත් අග පදයේ මුල අකුරත් සුදුසු ලෙස ගැලපීමෙන් තනි එක් පදයක් නිර්මාණය වීම මෙහිදී සිදුවේ. එසේ මුල් පදයේ අග අකුර හා අග පදයේ මුල අකුර ගැලපෙන ආකාරය වෙනස්වන...
උසස්පෙළ - සිංහල
‘‘‘‘ගීතමය වදන් තුලින්ම ප්‍රශ්ණ කරමින් ධ්වනිතාර්ථ ඉස්මතු කිරීමේ කලාව‘‘‘‘     යෝජිත ගීතය:-   හොඬින් නෙළුම් මල ගෙනයන - බතික් රන් පටින් දිදුළන ඇතින්නියේ............. යදම් අමතකද පා බැඳි විලංගුවේ  ...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රත්‍යාර්ථ නාම නාමයකින් හෝ ධාතුවකින් පරව ප්‍රත්‍ය එක්ව සැකසෙන ද්වීතීක නාම ප්‍රත්‍යාර්ථ නාම ලෙස හැදින්වේ. ඉන් නාමයකට පසුව ප්‍රත්‍ය එක් වීමෙන් සැකසෙන ප්‍රත්‍යාර්ථ නාම තද්ධිත නාම ලෙසද, ධාතුවකට පසුව ප්‍රත්‍ය එක් වීමෙන් සැකස...
උසස්පෙළ - සිංහල
සිංහල භාෂාවේ සන්ධි ප්‍රභේද දහයක් දක්නට ලැබේ. පූර්වස්වර ලෝප සන්ධිය පරස්වර ලෝප සන්ධිය ස්වර සන්ධිය ස්වරාදේශ සන්ධිය ගාත්‍රාදේශ සන්ධිය පූර්ව රූප සන්ධිය පර රූප සන්ධිය ගාත්‍රාක්ෂර ලෝප සන්ධිය ආගම සන්ධිය ද්විත්ව රූප සන්ධිය  පූර්වස්වර ලෝප සන්ධිය. ...
උසස්පෙළ - සිංහල
භාෂාවේ ඇති ව්‍යාකරණ අංග අතර වැදගත් තැනක් හිමි වන ව්‍යාකරණ අංගයක් ලෙස සන්ධි හැදින්විය හැකිය. “පෙර පර වණන් නිසි විදිනි ගළපනු සද නම්“ යනුවෙන් සිදත් සගරාවේ විස්තර කරන සන්ධි මගින් පෙර අපර වර්ණයන් ගැලපීම සිදු කරනු ලබයි. එසේ සෑම පෙර පර වර්ණයක්ම ගැලපිය නොහැක...
උසස්පෙළ - සිංහල
නාම පදයක් තුළ ලිංග භේදය දැකිය හැකිය. සිංහල භාෂාවේ ලිංග භේදය තෙවැදෑරුම්ය.  පුරුෂ ලිංග. ස්ත්‍රි ලිංග. නපුංසක ලිංග. සිදත් සගරාවේදි ලිංග භේදය හදුන්වා අැත්තේ මේය,මෝය යන වහරට කරුණු වූයේ ලිගු නම් යනුවෙනි. පුත්,බමර,වදුරු,බමුණු,කුමර,මොනර, අාදි නාම පුර...
උසස්පෙළ - සිංහල
ලේඛණයේදි මෙන්ම කථනයේදීද භාවිත කරනු ලබන පද වර්ගයකි විරුද්ධාර්ථ පද. යම් පදයක අදහස විරුද්ධ අදහසක් ප්‍රකාශ කරන පද විරුද්ධාර්ථ පදයි.  උදාහරණ : නිමල් හොද ළමයෙකි. නමුත් දැන් නිමල් නරක ළමයෙකි. මෙම වාක්‍යය දෙකේ මුල් වැකියේ නිමල් හොද තැනැත්තෙකි. පසුව ඔහුව නර...
උසස්පෙළ - සිංහල
සමාජයේ පවතින ව්‍යවහාර පිරුළු ලෙස හදුන්වයි. වර්තමාන සිදු වීමක් අලංකාරයෙන් විස්තර කිරීම හෙවත් වර්තමාන සිදුවීම ව්‍යවහාරයකට උපමාකොට දැක්වීම පිරුළු මගින් සිදු කරනු ලබයි. සිංහල භාෂාවේ පවතින විචිත්‍රවත් අංගයක් ලෙස පිරුළු මගින් ලේඛණය මෙන්ම කථනයද සිත්කළු කරයි. පිරු...
උසස්පෙළ - සිංහල
අදහස් ප්‍රකාශ කිරීම සදහා වාචික හා ලිඛිත යන ක්‍රම භාවිත කරනු ලබයි. ලිඛිතව අදහස් ප්‍රකාශ කිරීමේදි යෙදාගන්නා ප්‍රධාන වාක්‍යය ක්‍රම තුනකි.කර්තෘට වාක්‍යයෙහි ප්‍රධානත්වය ලබා දීම ඉන් පළමු වැන්නයි.දෙවැන්න කර්මයට මුල් තැන දීමයි. භාවාර්ථයට මුල් තැ...
උසස්පෙළ - සිංහල
සරල හා සංකීර්ණ වාක්‍යය. පද කිහිපයක ඒකතුව වාක්‍යයක් ලෙස හැදින්වේ.සිංහලයේ වාක්‍ය වර්ග කිහිපයකි.පහත දක්වා අැත්තේ ඒම වාක්‍යය වර්ගයි. පහත දැක්වෙන වාක්‍යය කියවන්න. 01.සමන් අලුයම පිබිදෙයි 02.සමන් උදයේ අාහාර ගනියි. 03.සමන් පාසල් යයි. 04.සමන් පොත ප...
උසස්පෙළ - සිංහල
ධාතු ප්‍රකෘතියකට පසුව ප්‍රත්‍යය ඒක් වීමෙන් සැකසෙන පද ක්‍රියා පදයි. 1.ළමයා ගී ගයයි.                                    ළමයි ගී ගයති. 2.මිනිසා වැඩ කරයි   &nb...
උසස්පෙළ - සිංහල
ගිරා සන්දේශය ලියැවී ඇත්තේ ක්‍රි.ව. 1457 - 1465 දක්වා කාලය අතරතුරය. මෙහි කතුවරයා කවුරුන්දැයි පැහැදිලි නැත. එහෙත් ඔහු විසුවේ ජයවර්ධනපුර මහාවිහාරයක බව විශ්වාස කෙරේ. එලෙසම නතුවරයා ගිරවා නික්මවන්නේ තමන් විසූ වෙහෙරින් වන බැවින් ඔහු සඟනමක් බවද පැහැදිලි වන්නකි. පරෙවි...
උසස්පෙළ - සිංහල
සිංහල ගද්‍ය සාහිත්‍යයේ ස්වර්ණමය යුගය වශයෙන් සැලකෙන දඹදෙණි යුගයේ ලියැවුණු විශිෂ්ටතම කෘතිය සද්ධර්ම රත්නාවලියයි. සද්ධර්මය නැමැති මිණිකැට අමුණන ලද මාලය යන අදහස ගැබ්වුණු සද්ධර්ම රත්නාවලිය දඹදෙණි යුගයේ විසූ ධර්මසේන නම් යතිවරයාණන් විසින් රචනා කරන ලදී.  සද්ධම්මට්ඨ...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රඥාවෙන් (බුදුධියෙන්) ආනන්දයට(සතුටට)ගිය ශ්‍රී ලාංකීය නැළවිලි ගීතය   ගැමි ගී යුගය   මෙවැනි ගී රසවින්දන කාර්යයන්ට අපහට මං පෑදූ මුල්ම ඇදුරු තුමිය වන්නේ ආදරණීය මවු තුමියයි. එහි ආරම්භය සනිටුහන් වන්නේ  බොහෝ දුරට අප මවු කුස තුළ පිළිසිඳුන අවස්ථාවේදී...
උසස්පෙළ - සිංහල
සන්ධි.     සිංහල භාෂාවේ සන්ධි නම් පද විශේෂයක් ඇත. මින් සිදු වන්නේ පද එකිනෙකට ගලපා පදයක් නිර්මාණය කර ගැනීමයි. සිදත් සඟරා කතුවරයා මෙම ව්‍යාකරණාංගය හඳුන්වා ඇත්තේ, “පෙර පර වනන් - නිසි විදිනු ගලපනු - සඳනම්“ ලෙසයි. මෙහි අර්ථය වන්නේ &l...
උසස්පෙළ - සිංහල
සිංහල අක්ෂර මාලාව.   අක්ෂර යනු මොනවාද?     අකුරු හෙවත් අක්ෂර යනු, ඒ ඒ භාෂාවේ පිළිගත් සංකේත ලෙස හැඳින් වීමට හැක. මේවා වර්ණ යන නමින්ද හඳුන්වනු ලැබේ. සිංහල භාෂාවේ පළමු අක්ෂරය ලෙස පිළිගෙන ඇත්තේ "අ" යන අක්ෂරයයි. ඉංග්‍රීසි භාෂාවේදී මෙම ස්ථානය "A" අක්ෂ...
උසස්පෙළ - සිංහල
අ.පො.ස (සා.පෙ.) – 2009 - රචනා අහරින් ස්වයංපෝෂිත වූ රටක් කරා පිය නගමු. “අහස් දියෙන් බිඳක් පවා ඉවත නොගොස් නැවතේවා ඉටමින් මහ වැව් තණවා වැඩ කෙළේ ඒ රජ දරුවා”             ටිබෙට් ජාතික ඇස්. මහින්ද හිමියන්...
උසස්පෙළ - සිංහල
රූඩී පද    මිටින් අත්හළ කුරුල්ලෙකු මෙන් - නිදහසේ ප්‍රීතියෙන් සිටීම   අපාගත වුණා වාගේ - දුක් විදිමින්   කර ලගට ඉරීම - වැඩපල ඉතා අධික වීම   එලොව පොල් පෙනීම - බලාපොරොත්තු නොවූ කරදරයකට පත්වීම   තරු පෙණුනා - බියක් ඇති වුණා   අකුල් හෙළනව...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රස්තාව පිරුළු   නරියා හුවෙන් හඳුනා ගත හැකිය - කපටියා කතාවෙන් හඳුනා ගත හැකිය   රන් රස වගෙයි - රත්තරන් හා රසදිය මුසු වුවාක් මෙන් (ඉතා යෝග්‍ය ගැළපීමක්)   නටන්නට බැරි කෙනා පොලව ඇදයි කීම - අදක්ෂයා තම බැරිකම වහගැනීමට වෙන දෙයක වරදක් කීම   පනින්නට...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රස්තාව පිරුළු   නීලමහා යෝධයා වාගේ- කෙනෙකුගේ වීරත්වය හා ශක්ති සම්පන්න භාවය පිළිබදව පැවසේ නීලමහා යෝධයා ගජබා රජුගේ හමුදාවේ සිටි වීරයෙකි. යගදාවෙන් ගසා මුහුදු දිය දෙබෑ කොට සොළි රටට ගොස් එරට හමුදාව සමග සටන් කරමින් මෙරටින් එරටට ගෙනගිය දොළොස් දහසක් සෙනගද එරටින් දොළො...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රස්තාව පිරුළු   පැන යන මුවන් දැක නොදමවු නෙළූ පළා - ඇතින් තිබෙන වටිනා වස්තුවක් ලබා ගැනීමමේ අපේක්ෂාවෙන් අතේ තිබෙන දෙය ඉවත දැමීම මෝඩ ක්‍රියාවකි එක්තරා ගැමියෙක් පළා නෙළීමට ඕවිටකට ගියේය. අවශ්‍ය තරම් පළා නෙළා ගත් ඔහුට දිය බීමට එන මුවන් රංචුවක් දක්නට ලැබුණේ...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රස්තාව පිරුළු   සුදුලූනු පොඩි කරන්න එපා - බොරුවෙන් කෙනෙකු මුළා නොකරන ලෙස ඉල්ලීම   බළලුන් ලවා කොස්ඇට බෑවුවා වාගේ - කිරීමට අපහසු කාර්ය්‍යන් වෙනත් කෙනෙකු ප්‍රයෝගකාරි ලෙස යොදවා සිදු කිරීම     බාගෙන කන්න තියෙන දේ ඉහගෙන කනවා වාගේ - ටිකින් ටි...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රස්තාව පිරුළු   සෙවණට සිටි ගහේ අත්ත කපා දැම්මා වාගේ - තමාට උදව් උපකාර කළ කෙනෙකුට එරෙහිව තටයුතු කිරීම   ගිනි පේල්ලෙන් බැටකෑ මිනිහා කණා මැදිරියාටත් බයලු - වරක් හිරිවැර විද කටුක අද්දැකීම් ලද පසු ඊටවඩා සුළු දේකට වුවද බියවන බව   බල්ලාගේ වැඩේ බූරුවා බාරග...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රස්තාව පිරුළු   කියන කොට එහෙමයි කරන කොට මෙහෙමයි - තම කටයුතු පිළිබද අතිශයින් වර්නනා කිරීම රජ වාසලට කකුරු සපයන එක්තරා පුද්ගලයෙක් ගම්මානයක වාසය කළේය. ඔහු රජවාසලට ගෙනෙන හකුරු සුදු පැහැතිය. “ මේ හකුරු මේ තරම් සුදු පැහැති වන්නේ කුමක් හෙයින්දැ” යි රජතුම...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රස්තාව පිරුළු   ඉබ්බාගෙන් පිහාටු ඉල්ලනවා වාගේ - නැති දෙයක් ඉල්ලීම   ඇගෙන් ඇටයක් ගියා වාගේ - අකමැත්තෙන් යමක් පරිත්‍යාග කිරීමට සිදුවීම. එසේ නොමැති නම් විශාල පාඩුවක් සිදුවීම.   කණ කොකාගේ සුද පෙනෙන්නෙ ඉගිලෙන විටලු - කිසියම් තැනැත්තෙකුගේ සැබෑ ස්වරූප...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රස්තාව පිරුළු   අරුණට කිට්ටු පැය ඉතා අදුරුය - වර්තමානයේ සැපසම්පත් ලබන අයගේ අතීතය ඉතා දුක්බරව පැවති බව දැක්වීම   අලපත ලූ දියත්තක් වාගේ - යහපත් පුද්ගලයන් තමන්ගේ සිත්වල පාප සිතුවිලි රදවා නොගන්නා බව   අකලට පලගත් ගෙඩිය වාගේ - අහඹු ලෙස කෙනෙකුගෙන් ලාභයක් ...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රස්තාව පිරුළු   කඩුල්ලත් එක්ක අමුඩෙ ගැහුවා වාගේ - මෝඩ වැඩක් සිදු කිරීම එක්තරා ගැමියෙන් සොරෙකු ලුහුබැද යන අවස්ථාවේදී කඩුල්ලකින් පැනයන විට ඔහුගේ අමුඩෙ ගැලවි ඇත. කලබලයෙන් හෙතෙම කඩුල්ල හරහා දමා තිබූ ලීයද සමගම අමුඩේ රෙදිපොට තදකර ගත්තේලු. ඒම නිසා එතැනින් ඉදිරියට ය...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රස්තාව පිරුළු අන්ධයන් ඇතාගේ හැටි කිව්වා වාගේ - කිසියම් කාරණයක් පිළිබද තමාට සිතෙන දැනෙන පරිදි තීරණ ගැනීම අන්ධයන් පිරිසක් ඇතෙකුගේ සිරුර පිරිමැද බලා තම තමන් අවබෝධ කරගත් ආකාරයට උගේ හැඩරුව කීවෝය. ඇතාගේ කන අතගා බැලූ අන්ධයා කීවේ ඇතා කුල්ලක් වගේය කියාය. ඇතාගේ කකුලක් අල්ල...
උසස්පෙළ - සිංහල
ප්‍රස්තාව පිරුළු    අඩන්න එපායැ කිරි එරෙන්න - ඉම අවශ්‍යතාවයන් ඉටු කර ගැනීමට බලවත් සේ ඉල්ලීම් කර ඒවා ලබා ගැනීම    අගේ ඉ‍‍දන් කන කනවා වාගේ - කෙනෙකු සමීපව ඇසුරු කරමින්, ලාභ ප්‍රයෝජන ලබා ගනිමින් ඔහුටම විපත් සිදු කිරීම   අටුව කඩා ...
උසස්පෙළ - සිංහල
විරුද්ධ පද    උත්සාහය - නිරුත්සාහය සඵල - නිශ්ඵල උන්නතිය - අවනතිය දියුණුව - පිරිහීම වර්ධනය - මර්ධනය නිදහස් - යටත් ආඩම්බර - නිහතමානී අකමැත්ත - කැමැත්ත අවිශ්වාසය - විශ්වාසය යුද්ධය - සාමය අවංක - වංක මනුෂ්‍ය - අමනුෂ්‍ය ස්ථිර - අස්ථිර නැගෙනහිර - බස්නාහිර අපර...
උසස්පෙළ - සිංහල
නොපෙනී - අතුරුදහන්, අන්තර්ධාන, අදර්ශන, අදෘශ්‍යමාන, අතුරුදන් සිංහයා - සිහ,සීහ, කෙසරිදු, මිගිදා, සී අවධිය - සමය, යුගය, වකවානුව, කාලසීමාව ආරංචි - පුවත්, ප්‍රවෘත්ති පාවිච්චිය - පරිභෝජනය, පරිශීලනය මෘදු - මොලොක්, මෙලෙක්, සියුමැලි වචන - වාග්,වාං, වදන්, පද කනවා - බුදින...
උසස්පෙළ - සිංහල
                                             ...
උසස්පෙළ - සිංහල
උපත - ඉපදීම, ජන්මය, උප්පත්තිය, බිහිවීම, පනිතය, ප්‍රසූතිය, පිරිසිදු - නොකිලිටි, පවිත්‍ර, නිර්මල, නිමල, පරිශුද්ධ, පිවිතුරු මුහුණ - වත,මූණ, වුවන, වක්ත්‍රය දියුණුව - ප්‍රගතිය, උන්නතිය, වර්ධනය, වැඩීම අශ්වයා - තුරගා, හය,අසු ඇත්ත - සැබෑ, සත්‍ය, නිබොරු ස්වා...
උසස්පෙළ - සිංහල
සමාන වචන   පාර - මාවත, මාර්ගය, මග අම්මා - මව, මෑණියන්, දිනිති, ජනනී, මාතෘ,මාතා එන්න - පැමිණෙන්න, සම්ප්‍රාප්ත වන්න ගෙදර - නිවස, ගෙය, නිවාසය, වාසස්ථානය, ගෘහය ටිකක් - ඇබිත්තක්, ස්වල්පයක්, චුට්ටක්, මදක්, පොඩ්ඩක්, ඩිංගක් ඉක්මනින් - කඩිසරව, නොපමාව, වහාම, යුහුසුළුව...
උසස්පෙළ - සිංහල
මම අද ඔයාලට දෙන්න හදන්නෙ තනි පද ටිකක්. තනි පද කියන්නෙ වචන කිහිපයකින් කියැවෙන දෙයක් තනි පදයකින් දැක්වීමයි. මම ඒ වගේ වචන 90ක් අද ඔයාලට දෙන්නම්. මේ දේවල් ඔයාලට ගොඩක් වැදගත් වෙයි කියල මම හිතනව.   තනි පද (ඡත්‍ර පද)   හොර බොරු වංචා නොකියන - අවංක මුලින්ම ගෙඩි හට...
ගයාන් මධුශාන්ත

උසස්පෙළ සිංහල

අනෙකුත් ලිපි
4-වසර - සිංහල
ශිෂ්යත්ව විභාගය සදහා පෙර පුහුණු බුහුවරණ ප්රශ්න පත්ර 04 ප්රශ්නයකපිළිතුරකට ලකුණු2.5ක් ලබා දෙන්න (1 )කුණු කසළ කා දමන සත්වයකු වන්නේ? (1) කපුටා ය (2) බළලා ය (3) ...

13-වසර - SFT
තීන්ත නිශ්පාදනය තීන්ත කියන්නේ ලෝකේ නිතරම පාහේ පාවිච්චි වෙන රසායනික ද්රව්යක්. අපි මොන ඉදිකිරීම, මොන උපකරණය නිර්මානය කලත් අන්තිමට අපි තීන්ත ආලේප කරනවා. වෙලදපොලේ එක එක නම් වලින් ...

උසස්පෙළ - ඉංජිනේරු තාක්ෂණවේදය
ඉදිකිරීම් තාක්ෂණවේදය - කොන්ක්රීට් භාවිතය [ CONCRETE ] ( පලමු කොටස ) යකඩ, දැව, ගඩොල් යන ද්රව්ය යම් ආකාරයකට වැදගත් වනවා සේමකොන්ක්රීට්ද ඉදිකිරීම්තාක්ශනයේදී වැදගත් වෙයි. ගොඩනැගිලි ද්රව්යයක් ...

උසස්පෙළ - සිංහල
ප්රත්යාර්ථ නාම(තද්ධිත නාම) ප්රත්යාර්ථ නාම යනු ප්රත්යාර්ථ වලින් අර්ථ ගැන්වෙන නාම වේ. නාම ප්රකෘතියට සහ ක්රියා ප්රකෘතියට පසුව යෙදී අර්ථ ගන්වන කළ එය ප්රත්යාර්ථ නාම වේ. ...

12-වසර - SFT
මිනුම් උපකරණ විද්යාගාරයේදී මිනුම් ලබා ගැනීම සඳහා විවිධ ආකාරයේ මිනුම් උපකරණ භාවිත කරනු ලැබේ. මෙම සෑම උපකරණයක් සඳහාම පරිමාණයක් (scale) අන්තර්ගත වේ. සමහර පරිමාණ සහිත මිනුම් ...

4-වසර - සිංහල
ශිෂ්යත්ව විභාගය සදහා පෙර පුහුණු බුහුවරණ ප්රශ්න පත්ර 04 ප්රශ්නයකපිළිතුරකට ලකුණු2.5ක් ලබා දෙන්න (1 )නිතරම තමුන්ගේ ශරීරය පිරිසිදු කර ගන්නා සතෙකු වන්නේ? (1) ලේනා ය (2) බළලා ...

12-වසර - ව්‍යාපාර අධ්‍යයනය
ව්යාපාර පදනම කෙටි ප්රශ්න - දෙවන කොටස 01 . ස්වයංපෝෂිත යුගය පිළිබඳ කෙටි පැහැදිලි කිරිමක් කරන්න. අතීතයේ ජිවත් වු මිනිස්සුන්ගේ අවශ්යතාවන් එතරම් සංකිර්ණ වුයේ නැත. මිනිසාට අවධානය යොමු ...

උසස්පෙළ - තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය
වෙබ් අඩවි නිර්මාණය HTML අප වේබ් අඩවි නිර්මාණයේ දී භාෂාවන් කිහිපයක් බහුලව භාවිතා කරනු ලබයි.ඒවා නම්, HTML CSS PHP HTML- (Hypertext Markup Language) HTML භාවිතයෙන් නිර්මාණකරන විට අපට Tagභාවිතා කිරිමට සිදුවේ.එවිට සෑමtag ...

උසස්පෙළ - ඉංජිනේරු තාක්ෂණවේදය
ඉංජිනේරු තාක්ෂණවේදය civil short note part 02 ගොඩනැගිලි ඉදිකිරීමේදි බලපානු ලබන සම්මත නීතිරීති ශ්රි ලංකාවේ ඉදිකිරීම් කටයුතු සිදු කිරිමෙදි එ සඳහා නීතිරීති වලට යටත්ව සිදුකරනු ලබන සෑම ඉදිකිරිමක්ම ...

12-වසර - ව්‍යාපාර අධ්‍යයනය
ව්යාපාර පදනම (පළමු පාඩම ) 01. ව්යාපාරයක් යනු කුමක්දැයි නිවැරැදිව අර්ථ දක්වන්න. ලාභ හො ලාභ නොවන කිසියම් අරමුණක් ඉටුකරගැනීම සඳහා මිනිස් අවශ්යතා හා වුවමනා ඉටුකරන ඕනෑම ආර්ථික කටයුත්තක් ...