සාමාන්‍යපෙළ නර්තනය (සිංහල) Past Papers

සාමාන්‍යපෙළ නර්තනය (සිංහල) Syllabus

සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
                                        නමස්කාර ගාථා ත්‍රිවිධ රත්නයට මෙරුං විරාජිත සමං විය  බුද්ධ           &...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  ශ්‍රී මහා බෝධීන් වහන්සේ මෙරටට වැඩමවීමත් සමග මෙරටට පැමිණි 18 කුලයක පිරිස් ඇසුරෙන් හා බෝධීන් වහන්සේට පුජෝපහාර දැක්වීමේ අදහසින් මෙරට පෙරහැර සංස්කෘතිය  ආරම්භ වන්නට ඇතැ’යි සිතිය හැක. ඒවගේ ම දන්තධාතූන් වහන්සේ මෙරටට වැඩමවීමත් මෙකී පෙරහැර සංස්කෘතිය ආරම්භ ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
                  සරඹ අභ්‍යාසය සහ එහි අවශ්‍යතාව      දේශීය වශයෙන් ප්‍රභවය ලත් නර්තන සම්ප්‍රදයාන් මෙන් ම , ඉන්දියානු හෝ වෙනත් කවර හෝ නර්තන සම්ප්‍රදායක් වුව ද එකකින් අනෙක වෙන් කොට හදුනා ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
    අපරදිග නර්තන විශේෂයක් වන බැලේ නර්තනය ලොව විශේෂයෙන් ප්‍රචලිත වන්නට හේතු සාදක ලෙස බලපාන්නේ කෙසේ ද යන්න සාකච්චා කිරීමේ දී එහි මූලාරම්බයන් හා එහි කලාත්මක ලක්ෂණයන් කෙසේද යන්න සාකච්චා කළ යුතුය.බැලේ නමින් හැදින්වීමට මූලික වූයේ ඉතාලි වචනයක් වන “බැලරා...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
    විනෝදාශ්වාදය ජනිත කරවන කලාවක් වශයෙන් බැලූ බැල්මට වර්තමානයේ නර්තන කලාව දැකගත හැකි වුව ද මානසික අවුල් වියවුල් තත්වයක් හමුවේ මිනිසාට මනස සුවපත් කරදෙන්න වුව ද වෛද්‍යමය ප්‍රතිකාර ක්‍රමයක් ද සමාජ ප්‍රශ්න ගැටළු වලට පිළිතුරු සපයා නිරාකරණය කරන්න...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  එදා සිට මේ දක්වා ජිවත් වූ ජන සමාජය තුළ මෙරට නර්තන කලාව කෙසේ පැවතිය ද යන්න කරුණු සෙවීමේ දී විජය රජු මෙරටට පැමිණීමත් ඉන් මෙපිටට නර්තන කලාවේ සාධක හමුවන නමුත් ඉන් එපිටට ලිඛිත වශයෙන් හෝ වෙනත් පුරාවිද්‍යාත්මක සාධක නොමැති නමුත් මුඛ පරම්පරාගත කතා තුලින් කියවෙන සාධක ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  සෙතක් ශාන්තියක් ලබා ගැනීමේ මූලික පරමාර්ථය පෙරදැරි කොට ගෙන ජන සමාජය තුළ ශාන්තිකර්ම පවත්වනු ලබන අතර සන්නියකුම ශාන්තිකර්මය ද එකී පරමාර්ථයන් මුදුන් පමුණුවා ගැනීමේ අපේක්ෂාව පෙර දැරි කොට ගෙන පවත්වන්නා වූ ශාන්තිකර්මයක් ලෙස ලොවට හදුන්වා දිය හැකි ය . එසේ ම සන්නියකුම හෙවත...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  උපත් කතාව දෙවොල් මඩු ශාන්තිකර්මයට අයත් පුරා වෘත්ත කතාව වන්නේ සේරමාන රජු හා බැදී කතා පුවතයි. චෝල අධිරාජ්‍යයේ සිටි මෙම රජුගේ උයන පාළුවට ලක් කල ගබ් ගත් ගෝන දෙන මැරීමට රජු අණ කිරීමෙන් රාජ පුරුෂයන් ගෝන දෙන මරා දමන ලදී. මෙම ගෝන පසුපස ලුහු බදිමින් යන අවස්ථාවේ ගෝන ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  උපත් කතාව   සමාජයේ යහපැවැත්ම උදෙසා මිනිස් ජීවිත මුහුණ දෙන ආකාරය සන්නියකුම ශාන්ති කර්මය තුළින් මනාව පෙනේ.   එය සනාථ කිරීම සදහා මනා පිටිවහලක් මෙහි වූ පුරාවෘත්ත කථා ලබාදෙයි. සන්නියකුම ශාන්තිකර්මයට අයත් ජනප්‍රවාදයේ පවතින කතා පුවත් දෙකකි . එය &nbs...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
සබරගමු වන්නම් වල ඉතිහාසය පහතරට සිංදු වන්නම් සේම සබරගමු වන්නම් පිළිබඳව ද තොරතුරු අනාවරණය කරගත හැකි ඓතිහාසික මූලාශ්‍ර විරලය. සබරගමු නර්තනයට අයත් වන්නම් සංඛ්‍යාව පිළිබඳව විවිධ මතිමතාන්තර ඉදිරිපත් වී ඇත. සබරගමු වන්නම් ඉතිහාසය සබරගමු නර්තනයේ නිජබිම වූ සබරගමු මහ සමන් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
පහතරට වන්නම්වල ඉතිහාසය සිංදු වන්නම් යන නාමයකින් ද හැඳින්වෙන පහතරට වන්නම් ගණන 32 කි. විවිධ ගුරුකුල හා පරම්පරා වලට අනුව පද කොටස් හා වන්නම් නාමාවලියේ යම් යම් වෙනස්කම් දක්නට ලැබුණත් පොදුවේ වන්නම් සංඛ්‍යාව 32 කි. සිංදු වන්නම් පිළිබඳව තොරතුරු හැදෑරීමට ඇති ලිඛ්ත සාධක විරලය...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
උඩරට වන්නම් වල ඉතිහාසය  මහනුවර යුගයේ රජකම් කළ ශ්‍රි විරපරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ මෙම වන්නම් රචනා කරන ලද බව කියැවේ. කෙසේ වෙතත් උඩරට වන්නම් රචනා කළ රචකයෙකු පිළිබඳ අවිනිශ්චිත  බැවින් ඒ පිළිබඳ විවිධ මත පවතී. ප්‍රවීණ නර්තන ශිල්‍පියෙකු හ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
වන්නම්   වාක්‍යාර්ථය වන්නේ - වැනුම , වර්ණනාව ( යමක ස්වරූපය විස්තර කිරීමක් මින් සිදු වේ.) උදාහරණ - උඩරට නර්තන සම්ප්‍රධායේ හනුමා වන්නම ˝ යෙනින් මෙලෙස ඉසි මතින් යෙදුව පෙර මෙවන් වරුණ හනුමා ˝ කටකතා - භරත නාට්‍යම් හී වර්ණම් යන නර්තන විශේෂය අනුව යමින් ව...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
කංකාරිය තුළ දක්නට ලැබෙන සාමුහිකත්වය අද්‍යතන සමාජයෙන් ගිලිහී යන ඇතැම් වැදගත් චාරිත්‍ර සමූහයක් කංකාරියේ අන්තර්ගත වේ. මිනිසුන්ගේ සිරිත් විරිත් හා විශ්වාස එකිනෙකින් වෙන් කළ නොහැකි ලෙස බැදී පවත්නා සේම මිනිසුන් ද එකිනෙකා හා සම්බන්ධිතයි. කංකාරි මඩුවක් කිරීම සඳහා විශාල ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
කොහොඹා යක් කංකාරියේ දක්නට ලැබෙන සමානාත්මතාව හා වැරදි නිවැරෙදි කිරීම වර්තමානයේ මෙන් විනෝදාස්වාදය ගෙන දෙන මාර්ග සුලභ නොවූ වකවානුවක පොදු ජනයාට වින්දනයක් ලැබුණේ ගැමි නාටක හා ශාන්තිකර්ම මඟිනි. ශාන්තිකර්මයෙන් වින්දනයට අමතරව සමාජයේ ජීවත් වන විවිධ තරාතිරම් වල ජන කොටස් අතර අන්&...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ප්‍රශස්ති ගායනා   01. තුරු රත්න සිරි ලෙසිනා තිළින නෙක දෙන නිත්‍ය සන්තොසිනා //   උදුල කළ දිගු නයන දිගු ගෙල පබල යස හර කමල කල රැදි විපුල උරතල නැඹල තුළ බල කමල නැඹදුල පබල දල යස   විපුල ගුණ රැඳි උදුල රණමති නිතර කළ ලොල සකල කෙළ නිති පැමිණි ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවිය සාහිත්‍යය නම් පාඨක සිත් සතන් තුළ රසවත් හැගීම් ඇතිවන පරිද්දෙන් නිර්මාණය කරන ලද ගද්‍ය හා පද්‍ය කෘතියයි. සාහිත්‍ය කරුවගෙ අරමුණ රස නිෂ්පත්තිය යි. ජීවිතය පිළිබඳ අපූර්ව අත්දැකීමක් ඇසුරෙන් පාඨකයා චමත්කාරයට පත් කිරීමට ඔහු තම සාහිත්‍ය නිර්මාණය මඟින් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ශාන්තිකර්මවල කප සිටුවීම මගින් මූර්තිමත් වන සශ්‍රිකත්වය       "ඩැක්කි බෙර නද කොම්බු හොරණෑ දවුල් තම්මැට ගෙන     සොඳේ  එක්වි සැමදෙන දෙමළ සිංහල ගී නාද කරමින්           ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
පහන් මඩුව ශාන්තිකර්මයේ කප සිටුවීමේ අවස්ථාව  සබරගමු නර්තන සම්ප්‍රදාය පවතින සියලු ම පුදේශවල පිහිටා ඇති පත්තිනි දේවාලවල වර්ෂයක් පාසා අනිවාර්ය චාරිත්‍රයක් ලෙස පහන්මඩුව ශාන්තිකර්මයක් අතීතයේ පවත්වා ඇත. නමුත් වර්තමානයේ එසේ දක්නට නොලැබුණ ද ඇතැම් පත්තිනි දේවාල තවමත්...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
පහන්මඩුව ශාන්තිකර්මයේ  හත්පද පෙළපාළිය  අනුපිළිවෙළ අනුව මෙය සංඛ්‍යාවෙන් හතකි. යහන් දැක්ම නැටීමෙන් අනතුරුව ඉදිරිපත් කෙරෙන්නේ හත්පද පෙළපාළියයි. විචිත්‍ර රංගනයකින් යුත් පූජා පෙළකි. එකී පාළි හත නම් , අඟුරුදුම්මලපාළිය කළස්පාළිය කෙණ්ඩිපාළිය පොල්ගෙඩිපාළ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
පහන්මඩුව ශාන්තිකර්මයේ  හත්පද පෙළපාළිය අනුපිළිවෙළ අනුව මෙය සංඛ්‍යාවෙන් හතකි. යහන් දැක්ම නැටීමෙන් අනතුරුව ඉදිරිපත් කෙරෙන්නේ හත්පද පෙළපාළියයි. විචිත්‍ර රංගනයකින් යුත් පූජා පෙළකි. එකී පාළි හත නම් , අඟුරුදුම්මලපාළිය කළස්පාළිය කෙණ්ඩිපාළිය පොල්ගෙඩිපාළිය මා...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  මංගලම් නර්තනය තිත - තුන් සුළු දෙමහ පස් තිත ( 2 + 2 + 2 + 4 + 4 ) බෙර පදය - දොං තකු දොං ජිංතක තරිකිට ජිංතක තරිකිට     තානම - තම් ද නාම් දන තන තා නා ම් දන තානෙ නාම් දන තන තා නා තතන තන තම් දන තා නාම් දන තානෙනාම් දන තන තානම් කවිය - මංගලම් ජය මංග...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  මංගලම් නර්තනය තිත -   තුන් සුළු දෙමහ පස් තිත ( 2 + 2 + 2 + 4 + 4 ) බෙර පදය - දොං තකු දොං ජිංතක තරිකිට ජිංතක තරිකිට     තානම - තම් ද නාම් දන තන තා නා ම් දන තානෙ නාම් දන තන තා නා තතන තන තම් දන තා නාම් දන තානෙනාම් දන තන තානම් කවිය - මංගලම්...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
දුනුමාලප්පුව    ආලාර්තිය තග්ගජිං /// තකජිං............. කුංත ගත ගත // කුංත ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුකුද ගත ගත // කුකුද ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුංත ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුකුද ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුංත ගත ජිං කුකුද...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  කෝල්පාඩුව  ආලාර්තිය තග්ගජිං තග්ගජිං තග්ගජිං තකජිං............. කුංත ගත ගත කුංත ගත ගත  කුංත ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුකුද ගත ගත කුකුද ගත ගත  කුකුද ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුංත ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුකුද ගජ්ජිං තරිකි...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  ආවැන්දුම  ආලාර්තිය තග්ගජිං /// තකජිං............. කුංත ගත ගත // කුංත ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුකුද ගත ගත // කුකුද ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුංත ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුකුද ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුංත ගත ජිං කුකුද ගත ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
උඩරට මඟුල් බෙර  1 වන වට්ටම දේව පදය            - කුජිං තත් ජිං තත් ජිං තක ජිංගත කුදගත් ජිං තක තරිකිට                  ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
සබරගමුව පහන් මඩු ශාන්තිකර්මයේ උපත් කථා කවියෙන්    දිනිදු කුල අගප                                &n...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  දෙවොල් ගොඩ බැසීම දවුල් පදය - ජිංකිටි තත් තත් කිටි තක   අඩුකෝල් පදය -  දොං ගතත් හර්ද ගත ගත ගත ගදි ගතත් දොං ගතත් හර්ද ගත ගත ගත ගදි ගතත් දොං ගතත් හර්ද ගත ගත ගත ගදි ගතත් හර්ද ගදි ගතත්  හර්ද ගදි ගතත්  හර්ද ගදි ගතත්  ගදි ගතත් ගතත් දොං ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  දළුමුර පාලිය    තිත - 3 + 2 + 2 තාලය දවුල් පදය - ජිම්ත් තක්කිට තකට ජිංකිටි කිටිතක තානම - තාන තන තන තාන තන තන තාන තන තම් දානෙනා තනෙන තන තන  තනෙන තන තන  තනෙන තන තම් දානෙනා කවිය - උපන්නේ දළුමුර නාග ලොව නා රජුගේ විෂ දූම   ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  කෙණ්ඩි පාලිය තිත - 4 + 4 ( මහ තනි තිත ) දවුල් පදය - දෝංත දොද් දොං තකරොං තත් තත් දෝං තත් තත් දොමිකිට කිටිතක   කවිය - නීල මැටියෙන් නාග සෘෂිවරු එරන් කොතලය          තනමිනා මාල භරණත් පැලැන්දා ලෙස දාර සත කෙම්  &...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  මල් පදය ආශිර්වාද කවි - සව් සත් පිරි                        මිතුරා පිළිවෙල තරඟ බෝ                 කරා සඟ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  අත්මිණි උපත අඩුකෝල් පදය - දොං ගතත් හර්ද ගත ගත ගත ගදි ගතත් දොං ගතත් හර්ද ගත ගත ගත ගදි ගතත් දොං ගතත් හර්ද ගත ගත ගත ගදි ගතත් හර්ද ගදි ගතත් හර්ද ගදි ගතත්  හර්ද ගදි ගතත්  ගදි ගතත් ගතත් දොං ගතත් හර්ද ගත ගත ගත ගතත් දොං ගතත්   තිත - 2 + 2 + 4 (...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  අනිලා වන්නම තිත - මැදුම් තනි තිත ( 3 + 3 ) දවුල් පදය - ජිමිත කුදත් දොම් තානම - තනෙනා තන තාන තනම් දන   තනෙනා තන තාන තනම් දන   තනෙනා තන තාන තනම් දන   තනෙනා තන තම්දන තානා කවිය - එකලා මහ රාජනරාදිප වැඩලා සිට සිංහාසන සිට අනිලා හඩ දෙන මෙන් ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  සුරබා වල්ලිය   දෑතින් පන්දු ගෙ                     න අහසට දමා අල්ල               &n...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  කහදියර පදය  ආරම්භක පදය - දොම් ගත ගුද ගත් දිත් තත් ගුහිදි ගදිරිකිට ගුද ගත් දැහිං    තිත - 2 + 4 තාලය (1 2 + 1 2 3 4 )   තානම -   ඩෙන් ඩෙන ඩෙන ඩේ නඩ ඩෙන ඩෙන ඩෙන්න ඩෙනෝ.... නා ඩෙන ඩෙන ඩේ නඩ ඩෙන ඩෙන ඩෙන්න ඩෙනෝ.....   කවිය -...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  දේවාරාධනාව තිත - 3 + 4 ( 1 2 3 + 1 2 3 4 ) බෙර පදය - දොං ජිං ජිං තකට දොං තක   තානම - තනා නත් තම් දන තනම් දන තා නෙනත් තම් දාන තානෙන තනා නත් තම් දන තනම් දන තා නෙනත් තම් දාන තානෙන තම්දන තතන තනා තන තම්දන තෙයිතන තතන තනා   කවිය - ඈත සිට පෙරුමන් පුරාගෙන මෙතේ බ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
කොහොඹා හෑල්ල කෙටි කවි    ආයුබෝ                වේවා    - කළසෙත් මුදුන්                වේවා &nb...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
පා සරඹ දේශිය නර්තන සම්ප්‍රදායන් අතර උඩරට නර්තන සම්ප්‍රදාය හදාරනු ලබන ආධුනිකයකු පළමුව ප්‍රගුණ කරනුයේ පා සරඹයි. මෙය දණ්ඩිකඳ ආධාරයෙන් අභ්‍යාස කරනු ලබයි. එබැවින් මෙම සරඔ දණ්ඩියමේ සරඹ ලෙස ද ඇතමුන් හදුන්වනු ලබයි.( ආධුනිකයා ගුරු උපදෙස් මත දණ්ඩිකඳ දෑතින් අල්ලා ග...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  ගොඩ සරඹ     1 අඩිය - පදය - දොමි කිත කිත දොම්  දොමි කිත කිත දොම්  දොමි කිත කිත දොම්  දොමි කිත කිත දොම් කස්තිරම - තත් ජිත් තොං නං තා    2  දෑඩිය - පදය - දොමි කිත කිත දොම්  දොමි කිත කිත දොම්  දොමි කිත කිත දොම්&n...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
අස්නෙ    ආලාර්තිය තග්ගජිං /// තකජිං............. කුංත ගත ගත // කුංත ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුකුද ගත ගත // කුකුද ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුංත ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුකුද ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුංත ගත ජිං කුකුද ගත ජිං ගත කුංත...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
හනුමා වන්නම    උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක අධිකාරම...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  සුරපති වන්නම    උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  සිංහරාජ වන්නම   උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක අධික...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  සැවුලා වන්නම    උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
වෛරොඩි වන්නම    උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක අධිකාර...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
මුෂලඩි වන්නම   උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක අධිකාරම් ය. ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  මයුරා වන්නම    උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  නෛයඩි වන්නම   උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක අධිකාර...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  තුරගා වන්නම    උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ගම්පොළ යුගය  පේරාදෙණියට සැතපුම් අටක් පමණ දුරින් පිහිටා ඇති ඇම්බැක්ක ගමේ ඉදිකර තිබෙන ඇම්බැක්කේ දේවාලය කදකුමරුන් හෙවත් කතරගම දෙවියන් උදෙසා ඉදිකරන ලද ස්ථානයක් බව විචාරකයන්ගේ මතයයි. ශ්‍රී ලංකාවේ ලී කැටයම් සදහා ප්‍රසිද්ධියක් උසුලන ඇම්බැක්කේ දේවාලය ඉදිකරන ලද්දේ ග...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
කෝට්ටේ යුගය  අන් කවර යුගයකටත් වඩා කෝට්ටේ යුගය වැදගත් කමක් හිමි කර ගන්නේ දේශීය නර්තන ඉතිහාසයෙහි කිසියම් සංදිස්ථානයක් එම යුගයේදී සනිටුහන් වන බැවිනි. නර්තන කලා පිළිබදව මෙකල සමකාලීන ලිඛිත සාධක වෙනත් මූලාශ්‍ර මෙම යුගයේදී බහුලව හමුවේ. නර්තන කලාව පිළිබද මේ සා මහත් තොර...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
 දේශිය මුද්‍රා නාට්‍ය දේශිය මුද්‍රා නාට්‍ය යනු කුමක්ද?                         සෑම රටකටම තමන්ටම ආවේණික වූ මුද්‍රා නාට්‍ය සම්ප්...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
සබරගමු නර්තන සම්ප්‍රධාය   සබරගමු පළාතේ රත්නපුර, කළවාන, පැල්මඩුල්ල, බලංගොඩ ආදී ප්‍රදේශවල මෙම නර්තනය ප්‍රචලිතය. සබරගමු දවුල මේ පූජා කර්මය හා සම්බන්ධ ප්‍රධාන වාද්‍ය භාණ්ඩය වේ. මෙම සම්ප්‍රධායේ ප්‍රචලිත ශාන්ති කර්ම අතර පහන්මඩු යාගය හා සම්බන්ධ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
පහතරට නර්තන සම්ප්‍රධාය   රයිගම, ගාල්ල, මාතර, හම්බන්තොට ආදී ලංකාවේ දකුණු දිග මුහුදු බඩ ප්‍රදේශවල මෙම නර්තන සම්ප්‍රධාය ප්‍රචලිතය.මේ හා සම්බන්ධ ප්‍රධාන වාද්‍ය භාණ්ඩය දෙවොල් බෙරය, යක් බෙරය හා පරතරට බෙරය ආදී නම් වලින් හදුන්වනු ලැබේ. දෙවොල්මඩ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
උඩරට නර්තන සම්ප්‍රධාය   උඩරට නර්තන සම්ප්‍රධාය සත් කොරළය, සතර කෝරළය, උඩු නුවර, යටි නුවර, දුම්බර, හේවාහැට ආදී ප්‍රදේශවල ප්‍රචලිතය. මෙම සම්ප්‍රධායේ බාවිතා වන ප්‍රදාන වාදය භාණ්ඩය උඩරට බෙරය, ගැට බෙරය ආදී නම් වලින් හදුන්වනු ලබයි. කොහොඹ කංකාරිය මෙම...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
 ගැමියන් සතුටු කළ සොකරී නාට්‍ය   “ දෙමළ ජනතාවගේ නාට්‍ය විශේෂයක් වන “තෙරුක්කුත්තු” නම් නාට්‍ය ඇසුරින් සොකරී නාට්‍ය නිර්මානය වී ඇතැයි සැලකේ. එසේ පැවසීමට හේතුව වි ඇත්තේ දෙමළ ගැමි සංස්කෘතියේ ඇති ඇතැම් ලක්ෂණ සොකරී නාට්‍යයේ තිබී...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ගැමියන් සතුටු කළ සොකරී නාට්‍ය   දෙමළ ජනතාවගේ නාට්‍ය විශේෂයක් වන “තෙරුක්කුත්තු” නම් නාට්‍ය ඇසුරින් සොකරී නාට්‍ය නිර්මානය වී ඇතැයි සැලකේ. එසේ පැවසීමට හේතුව වි ඇත්තේ දෙමළ ගැමි සංස්කෘතියේ ඇති ඇතැම් ලක්ෂණ සොකරී නාට්‍යයේ තිබීමයි. කෘෂිකාර්ම...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
කරත්ත කවි  ජන කවි බොහෝමයක් ජන්මය ලැබුවේ තමාගේ අද්දැකීම් පාදක කර ගනිමිනි. කරත්ත කවිය බිහිවීම සිදු වූයේද ඒ ආකාරයෙන්මය. කරත්ත අත්දැකීම තම ජීවනොපාය කරගත් පුද්ගලයෝ තමාට සිදුවන සිදුවීම් කවියට නැගූහ. ගමනාගමනය සදහාද භාණ්ඩ ප්‍රවාහනය සදහාද එකල ජනයා කරත්තය භාවිතා කළහ. බර ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ගාහක වන්නම   උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක අධිකාරම් ය. &...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  ගණපති වන්නම   උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක අධිකාර...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  ගජගා වන්නම   උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක අධිකාරම...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
උරගා වන්නම    උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක අධිකාරම්...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
උදාර වන්නම     උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක අධිකාරම...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
උකුසා වන්නම උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. ඉන්දියාවෙන් පැමිණි ගණිතාලංකාර නම් බමුණකු විසින් රචනා කරන්නට ඇතැයි විශ්වාස කෙරේ. ශාන්ති කර්ම වලින් බැහැර නර්තන විශේෂයකි.  ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  ඊරඩි වන්නම   උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක අධිකාරම...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  කිරළා වන්නම   උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන නර්තන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ  ශ්‍රි වීර පරාක්‍රම නරේන්ද්‍රසිංහ රජුගේ කාලයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. කවිකාර මඩුවේ සේවය කර ඇත්තේ රම්මොළවක අධිකාර...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
අසදෘස වන්නම උඩරට, පහතරට, සබරගමුව, යන සම්ප්‍රදායන් තුනේම වන්නම් ඇත. උඩරට ප්‍රධාන වන්නම් දහඅටක් ඇත. මහනුවර යුගයේ කවිකාර මඩුවේ ගායනා කර ඇත. ඉන්දියාවෙන් පැමිණි ගණිතාලංකාර නම් බමුණකු විසින් රචනා කරන්නට ඇතැයි විශ්වාස කෙරේ. ශාන්ති කර්ම වලින් බැහැර නර්තන විශේෂයකි.  ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
කොතල පදය ආලාර්තිය තග්ගජිං තග්ගජිං තග්ගජිං තකජිං............. කුංත ගත ගත කුංත ගත ගත කුංත ගත ගත කුංත ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුකුද ගත ගත කුකුද ගත ගත කුකුද ගත ගත කුකුද ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුංත ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුකුද ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං ක...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
යක් ඇනුම   ආලාර්තිය තග්ගජිං තග්ගජිං තග්ගජිං තකජිං............. කුංත ගත ගත කුංත ගත ගත කුංත ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුකුද ගත ගත කුකුද ගත ගත කුකුද ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුංත ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජිං කුද ගත ජිං කුකුද ගජ්ජිං තරිකිට ගජ්ජ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  ගිරි දේවිය ආරම්භක පදය - දොම්ගත ගුද ගත් දිත් තත් ගුහිදි ගදිරිකිට ගුද ගත් දැහිං   ප්‍රධාන පදය - ගත්ත ගදිත ගත ගුම් ර්.... රිම් ගත ගදිගත ගදිත ගතම් දිතගත ගත්තම් ගුද ගුද රෙගුදකු දොම්   ඉරට්ටිය - දොම් තත් තත් රුදගත ගත දොම් තත් තත් රුදගත ගත රුද ගත ගත ර...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
  තිත                       - 2+2+4(දෙසුළු මහ තුන්තිත )   වට්ටම් පිරීම          - කුදාංත ගත කුද දොමිකිට ත...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
නර්තන කලාවේ දියුණුව සදහා දායක වූවන්      ජේ.ඊ. සේදරමන් මහතා කටුකුරුන්ද ගුරු අභ්‍යාස විද්‍යාලයේ කථිකාචාර්ය වරයෙකු වශයෙන්ද පසු කලෙක නර්තන විෂය භාර අධ්‍යාපන නිලධාරි වරයෙකු වශයෙන්ද ‍ සේවය කරන ලද ජේ.ඊ.සේදරමන් මහතා දක්ෂ උඩරට නර්තන ශිල්පියෙක් මෙන...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
බෙර ගැන                           බෙරයේ ඉතිහාසය ගැන කතා කරන විට එය දීර්ඝ අතීතයකට උරුමකම් කියන වාද්‍ය භාණ්ඩයක් වබ ඓතිහාසික තොරතුරු වලින් හෙළිවේ. ගස් බෙනයක් මතට සත්ව හමක් එලා එය වියලීමෙන් පසු එය (සම) ගස්...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
කෝලම් නාටකයේ දැකිය හැකි චරිත බොහෝ ප්‍රමාණයක් ඇත. ඉන් කිහිපයක් පිලිබද අපි දැන් විමසා බලමු.   අණබෙර කෝලම මෙම චරිතය “පනික්කලේ” යන නාමයෙන්ද හදුන්වනු ලබයි. රජු සහ බිසව සබයට පැමිණෙන බව දන්වා සිටින්නේ ඔහුයි. අණබෙර කෝලම සදහා යොදා ගන්නා වෙස් මුහුණෙහි හිස වටා...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
         වර්තමානයේදී වෙස් මුහුණු වර්ණ ගැන්වීම සදහා කෘතීම වර්ණක භාවිතා කරනු ලැබුවද අතීතයේදී ස්වාභාවික පරිසරයෙන් ලබා ගන්නා කොළ, මල්, පාෂාණ වර්ග, මැටි ආදී දේවල් වලින් වර්ණ සකසා ගැනීම සිදුවිය. එසේ සාදා ගන්නා ලද වර්ණ කිහිපයක් පහත දැක්වේ. සුදු &n...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
පාරම්පරික වෙස් මුහුණු ශිල්පීන් වෙස් මුහුණු තැනීමට ගසක් කපන ස්ථානයේ සිට වෙස් මුහුණු තනා අවසන් වන මොහොත දක්වා පහත ආකාරයට ක්‍රියා කරනු ලබයි.   වෙස් මුහුණු තැනීම සදහා වෙල් කදුරු ගසක් කැපීමට පෙර එම ගසේ මුල මල්, බුලත් තටුවක් තබා එම ගසට අරක් ගත් යම් කිසි දේවතාවෙක් සිට...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
රාත්‍රී හතට පමණ ඇරඹෙන මෙම කෝලම් නාටක අවසන් වන්නේ පසුදා පහන් වූවාට පසුවය. කෝලම් නාටකයේ ප්‍රධාන කථා ප්‍රවෘත්ති තුනක් දැක්වේ. එනම් සදකිදුරු කථාව, මනමේ කථාව හා ගෝඨයිම්බර කතාව යන්නයි. මේවා අතරින් සදකිදුරු කථාව  හා මනමේ කථාව පදනම් වන්නේ චන්දකින්දර ජාතක කථාව හ...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ශ්‍රී ලංකාවේ ගැමි නාටක  දේශීය වශයෙන් ප්‍රසිද්ධව පවත්නා වූ  නර්ථනයන්, නාටක හා අනෙකුත් කලා කර්මාන්තයන් අතරින් ගැමි නාටක වර්ග හතරක් හදුනාගත හැකිය. එනම්, ‍කෝලම් නාටක සොකරි නාටක නාඩගම් රූකඩ යි. ඉහත සදහන් කරන ලද මෙම නාටක මේ වන විට අභාවයට පත්වෙමින් පවතී...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
මේවර කෙළිය   සාර සදිසි පෙති පේර නෙළන කළ  වල ගියදෝ මගෙ මේවරයා නෑනෝ නුඹපල් නුඹේ දරුවන් පල්  අපි දුටුවේ නැත මේවරයා   කොස්වතු කන්නේ කොස් නෙළනා දා වලගියදෝ මගේ මේවරයා නෑනෝ නුඹපල් නුඹෙ දරුවන් පල් අපි දුටුවේ නැත මේවරයා   මුංවතු කන්දේ මුං කඩනා දා වල ගියද...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
පතල් කවි  අප සමාජය තුළ විවිධාකාරයේ රැකියාවන් කරන පුද්ගලයන් ජීවත් වෙති. ඒ අතරින් පතල් හෑරීමද එක් රැකියාවකි. මොවුන් මේ රැකියාවේ නිරතවන්නේ දරුවන්, බිරිද, දෙමාපියන් බඩගින්නේ තැබීමට නොහැකි නිසාය. නැතිනම් මෙම රැකියාව බොහෝ භයානක වූ එකකි.  මිනිරන් පතල්, මැණික් පතල් ආද...
සාමාන්‍යපෙළ - නර්තනය_සිංහල
ජන කවි විවිධ රැකියාවල නිරත වූ ගැමියන් සිය දුක්බර ජීවන තොරතුරු ඇතුළත් කොට ප්‍රකාශයට පත් වූ ජීව වේදනාවන් අන්තර්ගත කාව්‍ය විශේෂයකි ජන කවි. මෙහි විශේෂ ලක්ෂණය වන්නේ නිර්මාණකරුවකු දැකිය නොහැකිවීමයි.  ජන කවි නමින් හැදින්වෙන්නේ පොදු ජනයා පරම්පරාවෙන් පරම්පරාවට කටින්...
සාමාන්‍යපෙළ නර්තනය (සිංහල)

අනෙකුත් ලිපි
12-වසර - ව්‍යාපාර අධ්‍යයනය
ව්යාපාර පදනම (පළමු පාඩම ) 01. ව්යාපාරයක් යනු කුමක්දැයි නිවැරැදිව අර්ථ දක්වන්න. ලාභ හො ලාභ නොවන කිසියම් අරමුණක් ඉටුකරගැනීම සඳහා මිනිස් අවශ්යතා හා වුවමනා ඉටුකරන ඕනෑම ආර්ථික කටයුත්තක් ...

6-වසර - තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය
මෙහෙයුම් පද්ධතිය මෙහෙයුම් පද්ධතිය යනු පරිගණක මෘදුකාංගයක් හෙවත් පරිගණක වැඩසටහනකි. මෙමඟින් කෙරෙන කාර්යයන් පහත දැක්වේ. පරිශීලකයා හා පරිගණක දෘඩාංග අතර සම්බන්ධතාවය ඇති කිරීම පරිගණකය තුළ ඇති අනෙකුත් ...

උසස්පෙළ - භෞතික විද්‍යාව
දෙවන ඒකකය - යාන්ත්ර විද්යාව ( Mechanics ) හතරවන කොටස - අවසන් කොටස තරල යාන්ත්ර විද්යාව ( Fluid Mechanics ) ද්රව සහ වායු යන දෙවර්ගයම පොදුවේ හඳුන්වනු ලබන්නේ ...

උසස්පෙළ - භෞතික විද්‍යාව
දෙවන ඒකකය - යාන්ත්ර විද්යාව ( Mechanics ) තුන්වන කොටස කාර්යක්ෂමතාවය ( Efficiency ) ඒකක නැත. මාන නැත. අදිශ රාශියකි. කාර්යක්ෂමතාවය = Wout 100% / Win අයින්ස්ටයින්ගේ ශක්ති ස්කන්ධ සම්බන්ධය ( Einstein's ...

උසස්පෙළ - භෞතික විද්‍යාව
දෙවන ඒකකය - යාන්ත්ර විද්යාව ( Mechanics ) දෙවන කොටස බල යුග්මය ( Couple Of Force ) විශාලත්ව සමාන, සමාන්තර, අභිදිශාවෙන් ප්රතිවිරුද්ධ එකම ක්රියා රේඛාවේ නොපිහිටන බල දෙකක් ...

උසස්පෙළ - භෞතික විද්‍යාව
දෙවන ඒකකය - යාන්ත්ර විද්යාව ( Mechanics ) පළමු කොටස විස්ථාපනය ( Dislacement ) තෝරාගත් අනුබද්ධ ලක්ෂයක සිට සලකනු ලබන වස්තුවට ඇති සරල රේඛීය දුර එම මොහොතේදී එම ...

උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
සාම්ප්රදායිකත්වයෙන් ඔබ්බට ගිය නව මාධ්ය කලාවක් බිහි වන්නේ 20 වන සියවස මුල් භාගයේදීය. ක්රමිකව විකාශනය වෙමින් ආ නව මාධ්ය වර්තමානය වන විට ජනයාගේ අතැඹුලක් වී ...

4-වසර - සිංහල
ප්රශ්නයකපිළිතුරකට ලකුණු2.5ක් ලබා දෙන්න (1 )අෂ්ට පා සතෙකු වන්නේ? (1) ඉස්සා ය (2) මදුරුවා ය (3) මකුළුවා ය (2) ආහාර වමාරා කන සත්වයා වන්නේ? (1)ගවයා ...

උසස්පෙළ - ඉංජිනේරු තාක්ෂණවේදය
ඉංජිනේරු තාක්ෂණවේදය civil short note part 01 (01) SLS ප්රමිති සහතික සිමෙන්ති - sls 107,sls1247,sls515,sls1253 දියගැසු හුණු -sls 682 ගොඩනැගිලි හුණු -sls 552 ගඩොල් -sls 39 බ්ලොක් ගල් -sls 855 වානේ කම්බි ...

4-වසර - සිංහල
ශිෂ්යත්ව විභාගය සදහා පෙර පුහුණු බුහුවරණ ප්රශ්න පත්ර 04 ප්රශ්නයකපිළිතුරකට ලකුණු2.5ක් ලබා දෙන්න (1 )කාල නියමයක් නොමැතිව මල් පිපෙන ශාකයක් වන්නේ? (1) කෙසෙල් (2) රබුටන් (3) දුරියන් (2) ...