කෝලම් නාටක 5 - සාමාන්‍යපෙළ නර්තනය (සිංහල)

කෝලම් නාටක 5

කෝලම් නාටකයේ දැකිය හැකි චරිත බොහෝ ප්‍රමාණයක් ඇත. ඉන් කිහිපයක් පිලිබද අපි දැන් විමසා බලමු.

 

අණබෙර කෝලම

මෙම චරිතය “පනික්කලේ” යන නාමයෙන්ද හදුන්වනු ලබයි. රජු සහ බිසව සබයට පැමිණෙන බව දන්වා සිටින්නේ ඔහුයි. අණබෙර කෝලම සදහා යොදා ගන්නා වෙස් මුහුණෙහි හිස වටා තලප්පාවක් ද, මුහුණ පුරා සුදු රැවුලක් ද වේ.

 

රජු සහ බිසව

රජතුමා සහ බිසව සමග වාමන සලන්නියක්ද, මුතු කුඩය ඔසවන සේවකයාද සබයට පැමිණෙයි. මෙම චරිතය රගදක්වන පිරිස වැඩි වේලාවක් සබයේ රැදී නොසිටියි. එය‍ට හේතුව වන්නේ ඔවුන්ගේ වෙස්මුහුණු විශාල වීමත්, ඒවා බරින් වැඩි වීමත්ය. රජු සහ බිසව සබයේ සිටින බව ඇගවීම සදහා ඔවුන්ගේ වෙස් මුහුණු සබයේ තබා ඔවුන් එතැනින් පිටවී යයි.

 

ජස කෝලම හා ලෙන්චිනා කෝලම

මෙය “පේඩි” කොලම ලෙසද හදුන්වනු ලබයි. රජු සහ බිසවසබයට පැමිණීමට පෙර සබය වටා තිර ඇදීම සහ උඩුවියන් ඇදීම හා පාවඩ එලීම මොහුට පැවරී ඇති කාර්ය වේ. ඝනව පිහිටි උඩු රැවුලකින්ද විශාල නාසයකින් හා ඉදිරියට නෙරා ගිය ඇස් දෙකක් සහිතව මෙම වෙස් මුහුණ නිර්මාණය කර ඇත. ජසයාගේ බිරිද ලෙන්චිනාය. ඇය මෙසේ පවසමින් සබයට ඇතුළු වේ.

මම වැනි පේඩි කතක් දුටුවද ලොවේ රුසිරෙන් දිනා මවුපියො නිදහස් වෙන්ට මාව දුන්නාය නාකි වූ හමෙකුටා”

 

මුදලි කෝලම

මුදලි සබයට පැමිණෙන විට ඔහුගේ මෙහෙකරුවා වන හෙන්චා ද සබයට පැමිණේ. හෙන්චා ඉතා හාස්‍ය උපදවන චරිතයක් ලෙස දැක්විය හැකිය. මුදලි ගමන් බිමන් යන සෑම අවස්ථාවකදීම මුදලිගේ හිසට තල් අත්තක් අල්ලාගෙන ඔහුද පිටුපසින් ගමන් කරයි.

 

පොලිස් කෝලම

පොලිස් කෝලමට පස්දෙනෙක් පමණ සහභාගී වෙති.ඔවුන් කළු කෝට් එකකින් හා කලිසමකින් ද කළු තොප්පියක් සහිත වෙස් මුහුණකින්ද සැරසී සිටී. ඇතැම් පොලිස් නිළධාරීන්ගේ අකටයුතුකම් හා ක්‍රියාකලාපයන් විවේචනය කිරීම මෙමගින් සිදු විය.

 

ආරච්චි කෝලම

පොලිස් කෝලමෙන් පසුව සබයට පිවිසෙන්නේ ආරච්චි කේලමයි. ආරච්චි සමග ලියනප්පු නම් සේවකයාද සබයට පිවිසෙයි. මෙම කෝලමෙන් සාමාන්‍ය ජනතාවට අරච්චිගෙන් සිදුවන අසාධාරන කම් නිරූපණය කරනු ලබයි. ලියනප්පුගේ එක් අතෙක පුස්කොළ පොතක්ද අනෙක් අතෙහි පන්හිදක් ද දක්නට තිබේ.

 

නාරිලතා කෝලම

කාන්තා ලාලිත්‍ය ඉතා අපූරු අන්දමින් මතු කර පෙන්වීම මෙම චරිතයේ වගකීම වී තිබේ. ඉතා අපූරු අන්දමින් නර්තනයේ යෙදෙමින් මෙම චරිතය රග දැක්වීම සිදු කරනු ලබයි.

 

නොංචි අක්කා කෝලම

මෙම කෝලම් චරිතය ප්‍රේක්ෂකයන් අතර ඉතා ජනප්‍රියත්වයට පත් වූ චරිතයකි.   නොංචි අක්කා වයස්ගත තැනැත්තියක් වුවද ඇය හැසිරෙන්නේ තරුණියක් ලෙසටය. නොංචි අක්කාගේ චරිතය පිළිබද හැදින්වෙන්නේ මේ ආකාරයටය.

“කටේ දත් වැටෙමින

කබත් කුණුකෙළත් පෙරමින

ගතත් වෙව්ලාගෙන

නොංචි අක්කා ඒය දුවගෙන”

 

කාපිරි කෝලම

මෙම කෝලමෙන් දක්වන්නේ කාපිරි ජාතික යුවළක් ගැනයි. එම කාපිරි ජාතික යුවළ මිනිස් මස් කෑමට මාන බලමිනි සිටිනා අන්දම නිරූපනය කරනු ලබයි.

 

හේවා කෝලම

මෙම කෝලම සදහා නළුවන් සතර දෙනෙක් පමණ සහභාගී වෙති. මොවුන් විසින් පැළද සිටිනා වෙස් මුහුණු විරූපී රූපයක් මවා දක්වන වෙස් මුහුණකි. එකිනෙකාගේ රුපයේ ඇති විවිධ අඩුපාඩු, විරූපී භාවය ආදිය පෙන්වමින් මොවුන් සිනාසෙති. මොවුන්ගේ මුහුණු විරූපී වීමට හේතුව ලෙස මොවුන් දක්වනු ලබන්නේ යුද්ධයේ දී මෙවැනි දෙයක් වූ බවයි.  

 

දෙමළ කෝලම

දෙමල අගනක් සහ ඇගේ ස්වාමි පුරුෂයා ගැන මෙම කෝලමෙන් නිරූපණය වේ. දෙමළ අගන කුල්ලක් අතැතිව ද ස්වාමියා සැරයටියක් අතැතිවද සිටින අතර ඔවුන්ගේ නර්තනයන් දෙමළ ගැමි නැටුම්වල ස්වාභාවය ගනී.

 

සිංහ කෝලම

‍මෙම කෝලම නිරූපණය කිරීම සදහා ඉතා භයංකාර පෙනුමෙන් යුක්ත වූ වෙස් මුහුණක් භාවිතා කර ඇත. සිංහ කෝලම ආරම්භයේ දී මතුවන්නේ භයානක රසය වුවද අවසානයේදී සිදු කරනු ලබන ක්‍රියාවන්ගෙන් හාස්‍ය රසය මතු වේ.

 

නාග කන්‍යා කෝලම

මෙම කෝලමේ එක් විශේෂතාවයක් දක්නට ලැබේ. එනම් සබයේදී සංවාදයේ නොයෙදීමයි. වෙස්මුහුනෙහි නාගයෙකුගේ හිසක් නිරූපණය කර ඇත. ඇතැම් වෙස් මුහුණු වල කන්වල දරණ ගසා සිටින නාග රූප දෙකක් දක්නට ලැබේ.