ඔබ උසස්පෙළ ජනමාධ්‍ය විෂය උගන්වන ගුරුවයෙක්ද ? මෙම විෂය යටතේ අධ්‍යාපනික ලිපි ඔබ සතුව තිබේද? එහෙනම් ඔබටත් පුළුවන් මෙම විෂය යටතේ නිර්මාණාත්මක ලිපි ලියා මුදල් උපයන්න.
1 වන පියවර - මෙම වෙබ් අඩවියේ ලියාපදිංචි වන්න
2 වන පියවර - ඔබේ ගිණුමට ඇතුළත් වන්න
3 වන පියවර - වචන 450 කට නොඅඩු නිර්මාණාත්මක ලිපි ලියන්න (කොන්දේසි)

උසස්පෙළ ජනමාධ්‍ය Past Papers

උසස්පෙළ ජනමාධ්‍ය Syllabus


විෂයට අදාල වෙනත් ලිපි


උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
       සන්නිවේදනය යනු ක්‍රියාවලියකි. එනම් අඛණ්ඩව සිදුවෙමින් පවතින දෙයකි. නමුත් මේ ක්‍රියාවලිය නිශ්චිතව ම කවදා  කොතැන ආරම්භ වුයේ දැයි පැවසීම අපහසු ය. ඒ නිසා සන්නිවේදන විද්‍යාඥයන්ට අනුව මානවයා සිතන්නට පටන් ගත්තේ කවදා ද එතැන් ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
සන්නිවේදනය හැදින්වීම....    * ඇරිස්ටෝටල්ට අනුව මිනිසා  යනු  සමාජ සත්වයෙකි. ඔහුට සන්නිවේදනය නොමැතිව ජීවත් විය නොහැකිය. සන්නිවේදනය යනු ක්‍රියාවලියකි. එමෙන්ම සන්නිවේදනය කිරීමේදී සන්නිවේදනය කරන්නකු හා එම සන්නිවේදනය ලබන්නකුද සිටින බැවින් සන්නි...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
මාධ්‍ය නියාමනය හැඳින්වීම.   මාධ්‍ය නියාමනය හා මාධ්‍ය ප්‍රතිපත්ති සමග සමීප සබඳතාවක් ඇත. රජයේ විසින් හෝ වෙනත් නිල තීරණයන් මගින් ගනු ලබන තින්දු තුළින් යම් ආකාරයකට මාධ්‍ය ව්‍යුහය හෝ මාධ්‍ය හැසිරීම පාලනය පිළිබඳ විධිමත් හා අවිධිමත් ආකාරයට &n...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
 සන්නිවේදනයේ ස්වරූපය වඩා ක්‍රමානුකූලව හඳුනාගැනීමට සන්නිවේදන ආකෘති ඉවහල් වේ.මෙකී ආකෘති මගින් යම් කරුණක් පරීක්ෂා කර බලා ඒ පිළිබඳව සමාජයට පිළිගත හැකි අදහස්,කරුණු,මත ආදිය ඉදිරිපත් කිරීමට මෙන්ම ඒ පිළිබඳ යම් යම් උපකල්පන හෝ අනුමාන ඉදිරිපත් කිරීමටද හැකියාව ලැබේ. සන්නි...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
සාම්ප්‍රදායිකත්වයෙන් ඔබ්බට ගිය නව මාධ්‍ය කලාවක් බිහි වන්නේ 20 වන සියවස මුල් භාගයේදීය. ක්‍රමිකව විකාශනය වෙමින්  ආ නව මාධ්‍ය වර්තමානය වන විට ජනයාගේ අතැඹුලක් වී හමාරය. ලොව කොතැනක ජීවත් වුවත් ඕනෑම තොරතුරක් එසැනින් දැන ගැනීමේ හැකියාව පවතින්නේ නව නිසාය. ම...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
අන්තර් පුද්ගල සන්නිවේදනයේ දී සන්නිවේදකයා විසින් ග්‍රාහකයා තේරුම් ගැනීමක් ග්‍රාහකය විසින් සන්නිවේදකයා තේරුම් ගැනීමක් සිදු කල යුතුය. සන්නිවේදකයා විසින් ග්‍රාහකයාගේ චිත්ත ස්භාවය තමන්ට ආරෝපනය කර ගැනීම සන්නිවේදකයා තුල පවතින සහානුභුතියයි. එසේම ග්‍රාහකයා විසින්...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
යම්කිසි පද්ගලයෙක් තමන් කෙබදු කෙනෙක් දැයි සිතා සිටින ආකාරය ස්ව සංකල්පයයි. ඕනෑම වයසක, ඕනෑම තරාතිරමක, ඕනෑම රටක පුද්ගලයෙකුට තමන් කවුරුනද යන හැගිමක් ඇති කර ගත හැකිය. නමුත් එය තීරණය වන්නේ ඔහුගේම මනසේ ඇති ශක්තිය මතින්මය. තමාගේ මානසික ලක්ෂණ සංවර්ධනය කර ගැනීමද තමන්ට සිදු කරගත හැ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
යම් කසි සංස්කෘතියකට වෙනත් සංස්කෘතියක අංගයක් බලහත්කාරයෙන් එකතු වීම සංස්කෘතික ආක්‍රමණය ගෙස සලකමු. මෙහිදී ආක්‍රමණයට ලක්වන සංස්කෘතියෙහි කිසිදු කැමැත්තකින් තොරව එම සිදුවන බව දක්නට ලැබේ. සැලසුම් සහගතව හෝ සැලසුමකින් තොරව සිදුවන ආක්‍රමණයක දී වුවද යම්කිසි සංස්කෘතියක්...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
                සංවර්ධන සන්නිවේදනය පිළිබද  නිශ්චිත ආකෘතියක් ශ්‍රී ලංකාව තුළ නැත. එහෙත් විවිධ අවස්ථාවලට දී විවිධ ආකෘතීන් අත්හදා බලා ඇති බව ඉතිහාසය විමසන විට පෙනේ දැනට ද ශ්‍රි ලංක...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
සංවර්ධනයේ ප්‍රතිලාභ ලබන්නන් හා සංවර්ධන සැලසුම් කරුවන් අතර සම්බන්ධයක් ගොඩනැංවේ. සංවර්ධන හා සන්නිවේදනය වෙන්ව ගත් විට ස්වායක්ත විචල්‍යන් දෙකක් වූවත් එකට ගත් විට පරායත්ත විචල්‍යන් දෙකක් බවට පත් වේ. සංවර්ධන සන්නිවේදනයේ දී මාධ්‍ය මිශ්‍රය, පුද්ගලාන්තර ස...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
පෞරාණික නාට්‍ය විචාරය සාහිත්‍ය විචාරය කාව්‍ය විචාරය ආදි විවිධ විචාර ක්‍රම විධි පදනම් කරගෙන මාධ්‍ය විචාරය ගොඩ නැංව ඇත. පසු කාලයේදි මාධ්‍යා විචාරය සදහා අනන්‍ය ලක්ෂණ සහිත විචාර ක්‍රම විධි ගොඩ නැංවි ඇත. මාධ්‍ය විචාරය සදහා නව මිනුම් දඩ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
කථන සන්නිවේදන උපකරණ භාවිතය සන්නිවේදනය පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය ලෙස භාවිතා වීමේ දී දුරකථන භාවිතා කිරීම වර්තමානයේ ඉතා ප්‍රබල දියුණුවක් ලබා තිබේ. පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය දී භාවිතා කිරීම වර්තමානයේ ඉතා ප්‍රබල දියුණුවක් ලබා තිබේ. පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය ඉතා ක්ෂණික හා වේග...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ඕනෑම සන්නිවේදන ක්‍රියාවලයකදී බාධාවන් ඇතිවිය හැකිය. එම බාධාවන් නිසා සන්නිවේදන ක්‍රියාවලිය අසාර්ථක වීමට හෝ අකාර්යක්ෂම වීමට පුළුවන. එහි අවසන් ප්‍රතිඵලය සන්නිවේදනයේ අරමුණු ඉටු නොවීමයි. ග්‍රාහකයාට පණිවිඩය නොලැබීම, පණිවිඩය ලැබුණද එය නිවරදිව වටහා ගත නොහැකි විම....
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
මානවයා අනෙකුත් සතුන් මෙන්ම ගහකොළ මෙන්ම සොබාදහම විසින් නිර්මාණය කල නිර්මාණයකි. සොබාදහමින් ඈත්ව මිනිසාට පැවැත්මක් හෝ ජීවයක් නොමැත. මේ බව හොදින් වටහා ගත් ආදී මානවයා සොබාදහම තදින් වැළදගෙන ඊට බද්ධව ජීවත් වය. පරිසරය විසින් තමන්ට ලබා දුන් දායාද විදිමින් පරිහරණය කරමින් නිරන්තර ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ගෝත්‍රික සමාජයේ නායකයා පත් කර ගත්තේ ශරීර ශක්තිය හා අනෙකා පැරදවිය හැකි සටන්කාමී බව පදනම් කරගෙනය. මේ නිසාම ගෝත්‍රික නායකයින් තම සිතැගි පරිදි අනිකා තලා පෙලා කටයුතු කළහ. අධිපති වාදී සංකල්පය ලෝකයේ ජනනය වන්නේ මේ පදනමේ සිටය. 16- 18 වෙනි සියවස් අතර කාලය බටහිර දේශපා...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ඕනෑම කටයුක්තදී ඉලක්කයක් හෝ අරමුණුක් තිබිය යුතුය. පුද්ගල කාර්යයක දී හෝ අරමුණක් රහිත වු විට එහි ක්‍රියාකාරිත්වය අයහපත් වේ. ආයතනයක අරමුණ හදුනා ගැනිමේදී දිගු කාලීන සහ කෙටි කාලීන වශයෙන් වෙන් වෙන්ව හදුනා ගත හැකිය. ඊට අමතරව සෘජු හා වක්‍ර අරමුණ ලෙසද මහජන සම්බන්ධතා අරමුණ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
විවේකය ගත කිරීම සදහා පුරාණ ජනයා විවිධ උපක්‍රම භාවිත කළ බව දක්නට ලැබේ. ඒ අතරින් කලාව සහ ක්‍රීඩාවට හිමි වන්නේ ප්‍රමුඛස්ථානයකි. ජනතාව තුළ නිර්මාණය වු සාම්ප්‍රදායික ක්‍රීඩා අප ජන ක්‍රීඩා ලෙස හදුනා ගන්නෙමු . එවා බොහෝ විට නිර්මාණය වන්නේ තම ආර්ථික සහ සම...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
මානවයා පරිසරය මතින් නිර්මාණය වු පරිසරය සමග ජීවත් වන සත්වයෙකි. සමාජය බිහි වූ දා පටන් තමන්ට අවබෝධ කරගත නොහැකි වූ, තම විෂය පථයට නොවූ බොහෝ දේ අද්භූත දේවල් හෝ දෙවියන්, යකුන් ලෙස පවා සැලකීමට ජනයා පෙළඹුනහ. ඒ මගින් ජන ආගම්, ජන ඇදහිලි හා ජන විශ්වාසයන් ගොඩනැගුණි. කෙටියෙන් ප...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ග්‍රාම සංවර්ධන සමිති ව්‍යාපාරය ශ්‍රී ලංකාවේ දේශපාලන නිදහස ඇති වීමත් සමග ග්‍රාමීය සංවර්ධනය පිළිබදව ව ඇති වූ දේශපාලන අවධානය මත ග්‍රාම සංවර්ධන සමිති ව්‍යාපාරය ආරම්භ වූයේ 1948 දී ග්‍රාම සංවර්ධන දෙපාර්තමේන්තුව පිහිටු වීම සමග ය. එසේ වුවත් 1940 වන ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
  සංවර්ධන සන්නිවේදනය පිළිබද චීන ආකෘතිය.   මෙයට පදනම් වී ඇක්තේ මාක්ස්වාදයයි. ඒ අනුව සමාජ විග්‍රහ කරන මූලික ප්‍රවේශයන් මෙසේය. දේශපාලන, සංස්කෘතිය යනාදි මිනිස් ජීවිතය හා සම්බන්ධ සෑම අංශයක්ම තීරණය වන්නේ, මිනිසුන්ගේ ජීවිකාවට අදාළ නිෂ්පාදන ක්...
උසස්පෙළ ජනමාධ්‍ය

අනෙකුත් ලිපි
උසස්පෙළ
(ජීව විද්‍යාව)
පාංශු ක්ෂුද්ර ජීවීන් ගේ ස්වභාවය,ව්යාප්තිය හා කාර්යභාරය: පස මඟින්, අවකාශය ඛනිජ අන්තර්ගත වන පෝෂක වියෝජනය වන කාබනික ද්රව්ය ජලය කාබන්ඩයොක්සයිඩ් ඔක්සිජන් නයිට්රජන් වැනි වායු වර්ග හා අදාළව ක්ෂුද්ර ජීවීන් ගේ වර්ධනය සඳහා ප්රමාණවත් ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
දස පනත සැබෑවු එකම දෙවියන්ට වන්දනා කරව. දෙවියන්ගේ ශ්රි නාමය ගැන බොරුවටත් නිරත්ටයටවත් නොදිව්රව. ඉරු දිනත් ණය මංගල්ය දිනත් නිවාඩු වලංගු කරව. මව්පියන්ට සංග්රහ කරව. ජිවිතය විනාශ නොකරව. කාම මිත්යාචාරය නොකරව. සොරකම් ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
පදය: දෙවියන් වහන්සේගේ ශුද්ධවන්තයිනි, මොහුගේ / මැයගේ ආධාරයට පැමිණෙන්න. සමිඳාණන්ගේ සුරදුතයෙනි, මොහු / මැය හමුවීමට පැමිණෙන්න. මොහුගේ/මැයගේ ආත්මය භාරගෙන මහොත්තමයාණන් ඉදිරියෙහි පිළිගන්වන්නා සේක්වා. සුරදුතයෝ ඹබ ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ක්රිස්තියානි ආත්මය ඹබ මැවු සියළු බලැති පිතා වන දෙවියන්ගේ නාමයෙන්ද, ඹබ උදෙසා දුක් වින්ද ජිවමාන දෙවියන් වු ජේසු ක්රිස්තුන් වහන්සේගේ නාමයෙන්ද, ඹබට බහුල ලෙස වරප්රසාද ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ආදර දෙවි පියාණනි, ඹබගේ ඉමහත් දයාවෙන් ඹබ පුතනුවන් අපගේ ගැලවුම් කාරයාණන් දිව්ය වෛද්යවරයාණන් ලෙස මෙලොවට එවිම ගැන අපි ස්තුති කරමු. මා පිඩා විදින මෙම රෝගය සතුටින් ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ආදර ජේසුනි, දිව්ය ගුරුතුමාණනි, ගුරුවරයෙකු වශයෙන් ඹබ මට ලබා දී තිබෙන වගකීම් ගැන මම ස්තුති ප්රශංසා කරමි. මෙලොව ඇති උතුම්ම වු දායාදය වන ඹබගේ දරු දැරියන්ට ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ආදර දෙවි පියාණනි, ඹබ මට දැක්වු අසිමිත ස්නේහය නිසා මට මෙලොව එලිය දැකිමට ඹබ දානය කල මා ආදර දෙමාපියන් වෙනුවෙන්ද, ජිවත් විමට ලබා දුන් නිවස ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
සර්වොත්තම දෙවිපියාණනි, ඹබගේ මහිමය ගයමින් ඹබගේ ජනතාව වඩ වඩාත් ඹබ වෙත ලඟා කර විමට මා අවියක් කර ගත් බැවින් මම ඹබට තුති පුදමි. මා ලද මේ ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
දෙවි සමිදුනි, ඹබගේ ශුද්ධවු වචනයෙන් ප්රකාශ වන පණිවිඩය හැදෑරිමට මගේ හද ද මනසද සුදානම් කළ මැනව. ඹබගේ ශුද්ධ වචනයේ නියම අරුත සකලාකාරයෙන් අවබෝධ කර ගැනීමටද, ශුද්ධ ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ආදර දෙවිපියාණනි, අංගවිකලව අසරණව මෙලොව ජිවත් වන සෑම කෙනෙකුටම ඹබ වහන්සේ විශේෂ ආදරයක් දක්වන බව අපි දනිමු. ඹවුන්ට තම දුර්වලකම් භාරගෙන අධ්යෛර්මත් නොවී අනික් අයටත් ...