ඔබ උසස්පෙළ ජනමාධ්‍ය විෂය උගන්වන ගුරුවයෙක්ද ? මෙම විෂය යටතේ අධ්‍යාපනික ලිපි ඔබ සතුව තිබේද? එහෙනම් ඔබටත් පුළුවන් මෙම විෂය යටතේ නිර්මාණාත්මක ලිපි ලියා මුදල් උපයන්න.
1 වන පියවර - මෙම වෙබ් අඩවියේ ලියාපදිංචි වන්න
2 වන පියවර - ඔබේ ගිණුමට ඇතුළත් වන්න
3 වන පියවර - වචන 450 කට නොඅඩු නිර්මාණාත්මක ලිපි ලියන්න (කොන්දේසි)

උසස්පෙළ ජනමාධ්‍ය Past Papers

උසස්පෙළ ජනමාධ්‍ය Syllabus


විෂයට අදාල වෙනත් ලිපි


උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
මානවයා ජීවත් වන්නේ තොරතුරු මූලික වූ පරිසරයක ය. සමාජ අන්තර් ක්‍රියාවක් නොමැති තැන එම සමාජය විනාශයට පත්වේ. විශේෂයෙන් ආපදා අවස්ථාවක තොරතුරුවල අවශ්‍යතාවය, සන්නිවේදනයේ අවශ්‍යතාව වැඩියෙන් දැනේ. ආපදාවක් ඇතිවීමට පෙරත්, ආපදා අවස්ථාවේත්, ඉන් පසුවත් ඊට මුහුණ දීමට, ඉන් ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ජනසන්නිවේදන මාධ්‍ය අතර පුවත්පත් සඳහා සුවිශේෂි ස්ථානයක් හිමි වේ. පුවත්පත් වූ කලී සමාජය මතය ගොඩනැගීමට හා තොරතුරු සම්ප්‍රේෂණය කිරීම සඳහා යොදා ගත හැකි සුදුසුම හා ප්‍රබලම මාධ්‍යයක් වේ. පොදුවේ පුවත්පත යනු සිද්ධි හා සිදුවීම් ඇතුළත් පාඨක පිරිසක් ඉලක්ක කර ගෙන ලෝක...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
යුද්ධය යනු දේශපාලනයේ ප්‍රධාන සාධකය කි. එහි දී මාධ්‍යයේ ක්‍රියාකාරීත්වය පිළිබඳව මෙමගින් අවධානය යොමු කරයි. යුද්ධයක් පවතින විට දෙපාර්ශවයක් සිටිති. එවිට සන්නිවේදනයක් සිදු වේ. යුද්ධයේ තතු අනෙක් පාර්ශවය දැනගන්නේ ද මහජනයා දැනගන්නේ ද මාධ්‍ය හරහා ය. රටක සිව්වන ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
චිත‍්‍රපටිය ප‍්‍රබල කලා මාධ්‍යයක් වන අතරම කර්මාන්තයකි. එසේම එය සමාජයේ විවිධ ක්ෂේත‍්‍රයන් විදහාපාන කැඩපතකි.  චලන චිත‍්‍රය ආරම්භ වූදා සිටම චිත‍්‍රපටියේ ප‍්‍රමිතිය වාරණයකින් තොරව පවත්වාගෙන යා හැකිද යන්න පිළිබඳ සංවාදය...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
       සන්නිවේදනය යනු ක්‍රියාවලියකි. එනම් අඛණ්ඩව සිදුවෙමින් පවතින දෙයකි. නමුත් මේ ක්‍රියාවලිය නිශ්චිතව ම කවදා  කොතැන ආරම්භ වුයේ දැයි පැවසීම අපහසු ය. ඒ නිසා සන්නිවේදන විද්‍යාඥයන්ට අනුව මානවයා සිතන්නට පටන් ගත්තේ කවදා ද එතැන් ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
සන්නිවේදනය හැදින්වීම....    * ඇරිස්ටෝටල්ට අනුව මිනිසා  යනු  සමාජ සත්වයෙකි. ඔහුට සන්නිවේදනය නොමැතිව ජීවත් විය නොහැකිය. සන්නිවේදනය යනු ක්‍රියාවලියකි. එමෙන්ම සන්නිවේදනය කිරීමේදී සන්නිවේදනය කරන්නකු හා එම සන්නිවේදනය ලබන්නකුද සිටින බැවින් සන්නි...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
මාධ්‍ය නියාමනය හැඳින්වීම.   මාධ්‍ය නියාමනය හා මාධ්‍ය ප්‍රතිපත්ති සමග සමීප සබඳතාවක් ඇත. රජයේ විසින් හෝ වෙනත් නිල තීරණයන් මගින් ගනු ලබන තින්දු තුළින් යම් ආකාරයකට මාධ්‍ය ව්‍යුහය හෝ මාධ්‍ය හැසිරීම පාලනය පිළිබඳ විධිමත් හා අවිධිමත් ආකාරයට &n...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
 සන්නිවේදනයේ ස්වරූපය වඩා ක්‍රමානුකූලව හඳුනාගැනීමට සන්නිවේදන ආකෘති ඉවහල් වේ.මෙකී ආකෘති මගින් යම් කරුණක් පරීක්ෂා කර බලා ඒ පිළිබඳව සමාජයට පිළිගත හැකි අදහස්,කරුණු,මත ආදිය ඉදිරිපත් කිරීමට මෙන්ම ඒ පිළිබඳ යම් යම් උපකල්පන හෝ අනුමාන ඉදිරිපත් කිරීමටද හැකියාව ලැබේ. සන්නි...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
සාම්ප්‍රදායිකත්වයෙන් ඔබ්බට ගිය නව මාධ්‍ය කලාවක් බිහි වන්නේ 20 වන සියවස මුල් භාගයේදීය. ක්‍රමිකව විකාශනය වෙමින්  ආ නව මාධ්‍ය වර්තමානය වන විට ජනයාගේ අතැඹුලක් වී හමාරය. ලොව කොතැනක ජීවත් වුවත් ඕනෑම තොරතුරක් එසැනින් දැන ගැනීමේ හැකියාව පවතින්නේ නව නිසාය. ම...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
අන්තර් පුද්ගල සන්නිවේදනයේ දී සන්නිවේදකයා විසින් ග්‍රාහකයා තේරුම් ගැනීමක් ග්‍රාහකය විසින් සන්නිවේදකයා තේරුම් ගැනීමක් සිදු කල යුතුය. සන්නිවේදකයා විසින් ග්‍රාහකයාගේ චිත්ත ස්භාවය තමන්ට ආරෝපනය කර ගැනීම සන්නිවේදකයා තුල පවතින සහානුභුතියයි. එසේම ග්‍රාහකයා විසින්...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
යම්කිසි පද්ගලයෙක් තමන් කෙබදු කෙනෙක් දැයි සිතා සිටින ආකාරය ස්ව සංකල්පයයි. ඕනෑම වයසක, ඕනෑම තරාතිරමක, ඕනෑම රටක පුද්ගලයෙකුට තමන් කවුරුනද යන හැගිමක් ඇති කර ගත හැකිය. නමුත් එය තීරණය වන්නේ ඔහුගේම මනසේ ඇති ශක්තිය මතින්මය. තමාගේ මානසික ලක්ෂණ සංවර්ධනය කර ගැනීමද තමන්ට සිදු කරගත හැ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
යම් කසි සංස්කෘතියකට වෙනත් සංස්කෘතියක අංගයක් බලහත්කාරයෙන් එකතු වීම සංස්කෘතික ආක්‍රමණය ගෙස සලකමු. මෙහිදී ආක්‍රමණයට ලක්වන සංස්කෘතියෙහි කිසිදු කැමැත්තකින් තොරව එම සිදුවන බව දක්නට ලැබේ. සැලසුම් සහගතව හෝ සැලසුමකින් තොරව සිදුවන ආක්‍රමණයක දී වුවද යම්කිසි සංස්කෘතියක්...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
                සංවර්ධන සන්නිවේදනය පිළිබද  නිශ්චිත ආකෘතියක් ශ්‍රී ලංකාව තුළ නැත. එහෙත් විවිධ අවස්ථාවලට දී විවිධ ආකෘතීන් අත්හදා බලා ඇති බව ඉතිහාසය විමසන විට පෙනේ දැනට ද ශ්‍රි ලංක...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
සංවර්ධනයේ ප්‍රතිලාභ ලබන්නන් හා සංවර්ධන සැලසුම් කරුවන් අතර සම්බන්ධයක් ගොඩනැංවේ. සංවර්ධන හා සන්නිවේදනය වෙන්ව ගත් විට ස්වායක්ත විචල්‍යන් දෙකක් වූවත් එකට ගත් විට පරායත්ත විචල්‍යන් දෙකක් බවට පත් වේ. සංවර්ධන සන්නිවේදනයේ දී මාධ්‍ය මිශ්‍රය, පුද්ගලාන්තර ස...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
පෞරාණික නාට්‍ය විචාරය සාහිත්‍ය විචාරය කාව්‍ය විචාරය ආදි විවිධ විචාර ක්‍රම විධි පදනම් කරගෙන මාධ්‍ය විචාරය ගොඩ නැංව ඇත. පසු කාලයේදි මාධ්‍යා විචාරය සදහා අනන්‍ය ලක්ෂණ සහිත විචාර ක්‍රම විධි ගොඩ නැංවි ඇත. මාධ්‍ය විචාරය සදහා නව මිනුම් දඩ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
කථන සන්නිවේදන උපකරණ භාවිතය සන්නිවේදනය පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය ලෙස භාවිතා වීමේ දී දුරකථන භාවිතා කිරීම වර්තමානයේ ඉතා ප්‍රබල දියුණුවක් ලබා තිබේ. පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය දී භාවිතා කිරීම වර්තමානයේ ඉතා ප්‍රබල දියුණුවක් ලබා තිබේ. පුද්ගලාන්තර සන්නිවේදනය ඉතා ක්ෂණික හා වේග...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ඕනෑම සන්නිවේදන ක්‍රියාවලයකදී බාධාවන් ඇතිවිය හැකිය. එම බාධාවන් නිසා සන්නිවේදන ක්‍රියාවලිය අසාර්ථක වීමට හෝ අකාර්යක්ෂම වීමට පුළුවන. එහි අවසන් ප්‍රතිඵලය සන්නිවේදනයේ අරමුණු ඉටු නොවීමයි. ග්‍රාහකයාට පණිවිඩය නොලැබීම, පණිවිඩය ලැබුණද එය නිවරදිව වටහා ගත නොහැකි විම....
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
මානවයා අනෙකුත් සතුන් මෙන්ම ගහකොළ මෙන්ම සොබාදහම විසින් නිර්මාණය කල නිර්මාණයකි. සොබාදහමින් ඈත්ව මිනිසාට පැවැත්මක් හෝ ජීවයක් නොමැත. මේ බව හොදින් වටහා ගත් ආදී මානවයා සොබාදහම තදින් වැළදගෙන ඊට බද්ධව ජීවත් වය. පරිසරය විසින් තමන්ට ලබා දුන් දායාද විදිමින් පරිහරණය කරමින් නිරන්තර ...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ගෝත්‍රික සමාජයේ නායකයා පත් කර ගත්තේ ශරීර ශක්තිය හා අනෙකා පැරදවිය හැකි සටන්කාමී බව පදනම් කරගෙනය. මේ නිසාම ගෝත්‍රික නායකයින් තම සිතැගි පරිදි අනිකා තලා පෙලා කටයුතු කළහ. අධිපති වාදී සංකල්පය ලෝකයේ ජනනය වන්නේ මේ පදනමේ සිටය. 16- 18 වෙනි සියවස් අතර කාලය බටහිර දේශපා...
උසස්පෙළ - ජනමාධ්‍ය
ඕනෑම කටයුක්තදී ඉලක්කයක් හෝ අරමුණුක් තිබිය යුතුය. පුද්ගල කාර්යයක දී හෝ අරමුණක් රහිත වු විට එහි ක්‍රියාකාරිත්වය අයහපත් වේ. ආයතනයක අරමුණ හදුනා ගැනිමේදී දිගු කාලීන සහ කෙටි කාලීන වශයෙන් වෙන් වෙන්ව හදුනා ගත හැකිය. ඊට අමතරව සෘජු හා වක්‍ර අරමුණ ලෙසද මහජන සම්බන්ධතා අරමුණ...
උසස්පෙළ ජනමාධ්‍ය

අනෙකුත් ලිපි
උසස්පෙළ
(ජනමාධ්‍ය)
මානවයා ජීවත් වන්නේ තොරතුරු මූලික වූ පරිසරයක ය. සමාජ අන්තර් ක්රියාවක් නොමැති තැන එම සමාජය විනාශයට පත්වේ. විශේෂයෙන් ආපදා අවස්ථාවක තොරතුරුවල අවශ්යතාවය, සන්නිවේදනයේ අවශ්යතාව වැඩියෙන් ...
උසස්පෙළ
(භූගෝල විද්‍යාව)
ශ්රී ලංකාව ස්වභාවික ආපදාවලට බහුලව හා නිරන්තරයෙන් ගොදුරු නොවූ රටක් වුවද හදිසි ආපදා තත්ත්වයන් යනු මෙරට ට අහඹු සිද්ධියක් නොවේ. ඒ වරින් වර සුළි සුළං, ...
උසස්පෙළ
(ජනමාධ්‍ය)
ජනසන්නිවේදන මාධ්ය අතර පුවත්පත් සඳහා සුවිශේෂි ස්ථානයක් හිමි වේ. පුවත්පත් වූ කලී සමාජය මතය ගොඩනැගීමට හා තොරතුරු සම්ප්රේෂණය කිරීම සඳහා යොදා ගත හැකි සුදුසුම හා ...
11-වසර
(දහම් පාසල (බෞද්ධ))
දහම් පාසල් අවසාන සහතික පත්ර විභාගය ශාසන ඉතිහාසය 02 ඒකකය ධර්ම සංගායනා ධර්ම සංගායනාවක් යනු කුමක්ද? බුදු රජාණන් වහන්සේ විසින් දේශණා කරන ලද ධර්මය හා පනවන ලද විනය භික්ෂූන් වහන්සේලා ...
10-වසර
(සිංහල සාහිත්‍යය සංග්‍රහය)
01.මහෞෂධ පණ්ඩිතයන්ගේත් කේවට්ට බමුණාගේත් චරිතය තල ඇති සම විසමතා නිරූපණය වන ආතාරය නිර්දිෂට කොටසින් නිදසුන් දෙමින් විමසන්න. මහෞෂධ හා කේවට්ට යන චරිතද්වය උමංදාවේ ...
7-වසර
(සිංහල භාෂාව හා සාහිත්‍යය)
සිංහල අක්ෂර වර්ගීකරණය සියලුම අක්ෂර උත්පත්ති ස්ථාන අනුව වර්ග කළ හැක . උත්පත්ති ස්ථාන අනුවව්යඤ්ජනත් ස්වරත්වර්ග කළ හැක. කණ්ඨජ - දිවේ මුල උගුර දෙසට ළං වීමෙන් ...
උසස්පෙළ
(ජීව විද්‍යාව)
බැක්ටීරියා රාජධානියට අයත් ජීවීන් ආකාර දෙකකි. බැක්ටීරියා සයනොබැක්ටීරියා බැක්ටීරියා බැක්ටීරියා සර්ව ව්යාපෘතියක් දරයි. එනම් සියළුම පරිසර වල බැක්ටීරියා වාසය කරයි. ඕනෑම පරිසරයක වැඩිම සංඛ්යාවක් ජීවත් වන්නේ බැක්ටීරියාය. මොවුන්ගේ දේහ සෛල ...
උසස්පෙළ
(ජනමාධ්‍ය)
යුද්ධය යනු දේශපාලනයේ ප්රධාන සාධකය කි. එහි දී මාධ්යයේ ක්රියාකාරීත්වය පිළිබඳව මෙමගින් අවධානය යොමු කරයි. යුද්ධයක් පවතින විට දෙපාර්ශවයක් සිටිති. එවිට සන්නිවේදනයක් සිදු වේ. යුද්ධයේ තතු ...
උසස්පෙළ
(ජනමාධ්‍ය)
චිත්රපටිය ප්රබල කලා මාධ්යයක් වන අතරම කර්මාන්තයකි. එසේම එය සමාජයේ විවිධ ක්ෂේත්රයන් විදහාපාන කැඩපතකි. චලන චිත්රය ආරම්භ වූදා සිටම චිත්රපටියේ ප්රමිතිය වාරණයකින් තොරව පවත්වාගෙන යා ...
13-වසර
(කෘෂිකර්මය)
තවාන් පාලනය 1. කොටස.. තවානක් යනු ලපටි පැලයක් හෝ බද්ද පැලයක් ස්තිර බූමියේ වගා කිරිමට පෙර මනා ...