පසුගිය විභාග සහ අනුමාන බහුවරණ ප්‍රශ්න - 2 කොටස - උසස්පෙළ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය

පසුගිය විභාග සහ අනුමාන බහුවරණ ප්‍රශ්න - 2 කොටස

11. තොරතුරු සම්බන්ධයෙන් සාවද්‍ය වගන්තිය වන්නේ,

  1. සැකසීමකට භාජනය කර ඇත.                                                                
  2. එකිනෙකට සම්බන්ධ වූ කොටස් ආකාරයෙන් පවතියි.
  3. තොරතුරු නිර්මාණය කරන මොහොතේ හෝ ඒවා ලැබෙන මොහොතේ අඩු වටිනාකමක් ඇත.
  4. තොරතුරු සැකසීම සඳහා දත්ත ලබා ගන්නා ප්‍රභවය (Source) විශ්වාසවන්ත එකක් විය යුතුයි.
  5. අවශ්‍ය කාර්යය සඳහා නිවැරදි වේලාවට සැකසිය යුතුයි.

 

12. තොරතුරු වල ගුණාත්මක භාවය තීරණය කරනු ලබන සාධකයක් නොවන්නේ,

  1. ප්‍රමාණාත්මක බව                                                         
  2. විශ්වාසනීයත්වය                                          
  3. කාලීන බව     
  4. ආචයනය කළ හැකි වීම                                             
  5. සම්පූර්ණ බව

 

13. තොරතුරු වල වටිනාකම රඳා පවතින සාධකය වන්නේ,

  1. ප්‍රමාණාත්මක බව                                                         
  2. කාලීන බව                                                    
  3. අදාලත්වය
  4. විශ්වාසනීයත්වය                                                          
  5. සම්පූර්ණ බව

 

14. දත්ත සහ තොරතුරු සම්බන්ධයෙන් සාවද්‍ය වගන්තිය වන්නේ

  1. තොරතුරු සන්නිවේදන තාක්ෂණය තුළදී ඉතාම වැදගත් වන එකිනෙකට වෙනස් වූ එමෙන්ම එකිනෙකට සම්බන්ධ වූ සංකල්ප දෙකක් ලෙස දත්ත හා තොරතුරු හැඳින්විය හැකිය.
  2. අපට එදිනෙදා ජීවිතයේ දී මූලික අර්ථයක් ලබා දෙන කිසිදු ආකාරයකට සැකසීමකට භාජනය නොවූ කරුණු දත්ත ලෙස හැඳින්වේ.
  3. දත්ත ගබඩා කර නැවත නැවත ලබා ගත හැකි වුවද තොරතුරු එසේ ලබා ගැනීම ඉතාමත්ම සංකීර්ණ කටයුත්තකි.
  4. දත්ත අවශ්‍ය ලෙස එනම් ලබන්නාට කිසියම් අර්ථයක් ලබා දෙන ආකාරයට සකස් කරගත් විට ඒවා තොරතුරු වේ.
  5. තොරතුරු භාවිතයෙන් තීරණ ගැනීම හෝ එසේත් නොමැති නම් නිගමන වලට එළඹීමට හැක.

 

15. සාම්ප්‍රධායික ක්‍රම භාවිතයෙන් දත්ත හා තොරතුරු සංචාලනය කිරීමේදී ඇතිවන දුෂ්කරතාවයක් නොවන්නේ

  1. විශාල ලෙස කාලය ගතවීම                       
  2. මන්දගාමිත්වය                              
  3. තොරතුරු වල සුරක්ෂිත භාවය අඩුය
  4. වැරදි සිදුවීමට ඇති ඉඩකඩ අඩුය                             
  5. පුද්ගලයින් විශාල පිරිසක් අවශ්‍ය වීම

 

16. ඉංජිනේරු නිෂ්පාදන සමාගමක කළමනාකරුවෙක් නුදුරු අනාගතයේ දී වැඩිපුර මිනිසුන් බඳවා ගැනීම පිළිබඳව සලකා බලමින් සිටියි. මේ සම්බන්ධයෙන් ඔහු විසින් අවධාරණය කළ යුතු වඩාත් වැදගත් තොරතුරු මොනවාද? (2011 A/L, 14)

  1. සියලුම සේවකයින්ගේ පෞද්ගලික වාර්තා
  2. බඳවා ගන්නා ලද සියලුම මිනිසුන්ගේ පූර්ව වාර්තා
  3. සියලුම සේවකයින්ගේ පෞද්ගලික පැමිණීමේ ලේඛන
  4. ඉංජිනේරු පිරිවිතර (Specifications) වල හා නිෂ්පාදන ඇනවුම් වල විස්තරාත්මක වාර්තා
  5. වර්තමාන හා ප්‍රක්ෂේපිත පුද්ගල අවශ්‍යතා වල සාරාංශ වාර්තා

 

17. දත්ත හා තොරතුරු සම්බන්ධයෙන් පහත සඳහන් කවර වගන්තියක් සත්‍ය වන්නේද? (2013 A/L, 31)

  1. තීරණයක් ගැනීම සිදු කළ හැක්කේ අතිමහත් වූ දත්ත ප්‍රමාණයක් පවතින විටම පමණි.
  2. තොරතුරු වල වලංගුතාව, දත්ත වල නිරවද්‍යතාව මත රඳා පවතියි.
  3. දත්ත සැකසුමෙන් ලබා ගන්නා තොරතුරු සැමවිටම නිරවද්‍ය වේ.
  4. තොරතුරු ලබා ගැනීම සඳහා බහු ප්‍රභව මගින් දත්ත එකතු කළ යුතු වේ.
  5. තොරතුරු වල නිරවද්‍යතාවය රඳා පවතිනුයේ ආදාන දත්ත වල නිරවද්‍යතාව මත පමණි.

 

18. දත්ත සහ තොරතුරු පිළිබඳව පහත දැක්වෙන ප්‍රකාශ සළකා බලන්න. (2012 A/L)

  1. "101011101" යන සංකේත                                                                      
  2. සංඛ්‍යා, අනුලකුණු සහ ප්‍රතිබිම්බ
  3. අධ්‍යයනයක් ඇසුරින් ව්‍යුත්පන්න කරන ලද කරුණු                                              
  4. ග්‍රාහකයාට අර්ථවත් වනසේ සකසන ලද කරුණු

ඉහත දැක්වෙන කවර ප්‍රකාශ / ප්‍රකාශය මගින්, "තොරතුරු" වඩාත් හොඳින් විස්තර කරනු ලබන්නේ ද?

  1. D පමණි.                                                          
  2. A හා B පමණි.                                                
  3. C හා D පමණි.
  4. A, B හා C පමණි.                                           
  5. B, C හා D පමණි.

 

19. පහත සඳහන් ඒවායින් තොරතුරු සඳහා උදාහරණයක් වන්නේ,

  1. බස් නැවතුම් පලින් පිටවූ බස් රථ අංක හා පිටවූ වේලාව දක්වන සටහනයි.
  2. 2011 වර්ෂයේ පාසැලේ හොඳම පැමිණීම ඇති ශිෂ්‍යයයාව නන්දාය.
  3. පොලෙහි එක් එක් වෙළෙන්දා එළවළු අලෙවි කළ මිළ ගනන් ලේඛනය.
  4. පන්තියේ එක් එක් ශිෂ්‍යයයා එක් එක් විෂය සඳහා ලබාගත් ලකුණු විස්තරය
  5. උණ රෝගියෙකුගේ පැයකට වතාවක් නළලට අත තබා උණ බැලීම.

 

20. පහත සඳහන් ඒවායින් දත්ත සඳහා උදාහරණයක් වන්නේ,

  1. පාසලක පිරිමි සහ ගැහැණු සිසුන්ගේ ප්‍රතිශතය දැක්වෙන ප්‍රස්ථාරය
  2. ගණිතය විෂය සඳහා 11 ශ්‍රේණියේ සිසුන් ලබාගත් උපරිම ලකුණ
  3. භාණ්ඩයකට ලැබෙන වට්ටම 10% කි.
  4. ලේබල් නොකරන ලද ප%ස්තාර සටහන් (Charts)
  5. කාලගුණ වාර්ථාවක (Weather Report)              


විවරණය සහ පිළිතුරු පසු ලිපි මගින් බලාපොරොත්තු වන්න.