ඔබ උසස්පෙළ රසායන විද්‍යාව විෂය උගන්වන ගුරුවයෙක්ද ? මෙම විෂය යටතේ අධ්‍යාපනික ලිපි ඔබ සතුව තිබේද? එහෙනම් ඔබටත් පුළුවන් මෙම විෂය යටතේ නිර්මාණාත්මක ලිපි ලියා මුදල් උපයන්න.
1 වන පියවර - මෙම වෙබ් අඩවියේ ලියාපදිංචි වන්න
2 වන පියවර - ඔබේ ගිණුමට ඇතුළත් වන්න
3 වන පියවර - වචන 450 කට නොඅඩු නිර්මාණාත්මක ලිපි ලියන්න (කොන්දේසි)

උසස්පෙළ රසායන විද්‍යාව Past Papers

උසස්පෙළ රසායන විද්‍යාව Syllabus


විෂයට අදාල වෙනත් ලිපි


උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
පදාර්ථයේ වායු අවස්ථාව වායු අවස්ථාවේ විශේෂ ලක්ෂණ  ස්ථිර ස්කන්ධයක් ඇත. පරිමාවක් හැඩයක් නැත. අංශු ඉතා දුරින් ඇති නිසා භ්‍රමණ රේඛීය හා කම්පන චලන ඇත. ඝනත්වය අඩුයි. අධික සම්පීඩ්‍ය යි. තාප ප්‍රසාරණය සංගුණකය ඉහළයි.  පරිපූර්ණ වායු සමීකරණය. PV=n...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
නිර්වචනයහරිතාගර ආචරණය යනු පෘථිවියේ උෂ්ණත්වය යාමනය කරන එක් යාන්ත්‍රණයකි. එය අහිතකර තත්ත්වයක් නොවේ. සිදුවන කාර්යයසූර්යයාගෙන් ලැබෙන ශක්තිය හා පෘථිවියෙන් ආපසු විකිරණය කෙරන ශක්තිය අතර නොනවතින සමතුලිතයක් මගින් පෘථිවියේ උෂ්ණත්වය තිර කිරීම මේ හරහා සිදුකෙරේ. පෘථිවියෙන් ත...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
අම්ල වැසි යනුතෙත් හෝ වියලි ස්වරූපයෙන් වායුගෝලයේ සිට බිමට වැටෙන සල්ෆියුරික් හෝ නයිට්‍රික් අම්ලය වැනි ආම්ලික සංඝටක සහිත ඕනෑම ආකාරයක වර්ෂාපතනයක් ඇතුළත් වන පුළුල් යෙදුමකි. වැසි, හිම, මීදුම, හිම කැට හෝ ආම්ලික දූවිලි පවා මෙයට ඇතුළත් විය හැකිය.අම්ල වැසි හේතුවෙන් සල්ෆර් ඩ...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
s ගොනුවේ ලවණවල ජල ද්‍රාව්‍යතාව     පළමු වන කාණ්ඩයවන කාණ්ඩයේ මූල ද්‍රව්‍ය සැලකූවිට ලිතියම් වල කාබනේටය හා පොස්පේට් ය යහැරුණුකොට අනෙකුත් සියලුම ලවණ ජල ද්‍රව්‍ය වේ .  දෙවන කාණ්ඩයේ හයිඩ්‍රොක්සයිඩ් වල ජල ද්‍රාව්‍යතාව&nb...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
ii කාණ්ඩයේ ලෝහ වල ලක්ෂණ ක්ෂාර පාංශු ලෝහ වලට ද ක්ෂාර ලෝහ වලට සමාන ගති ලක්ෂණ ඇත . ක්ෂාර පාංශු ලෝහ වලට ක්ෂාර ලෝහ වලට වඩා වැඩි ද්‍රවාංක තාපාංක හා ඝනත්වය ඇත . ක්ෂාර  පාංශු ලෝහ වල ප්‍රතික්‍රියාශීලී තාවය ක්ෂාර ලෝහ වල ප්‍රතික්‍රියාශීලීතාවට වඩා අඩු ...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
මොනවද මේ s, p හා d ගොනු කියන්නේ ? කිසියම් මූලද්‍රව්‍යක පරමාණුවක අවසාන ඉලෙක්ට්‍රෝනය පිරෙන උප කවච මත එම මූල ද්‍රව්‍ය s ගොනුව ට හෝ p ගොනුවට හෝ d ගොනුවට ඇතුළත් කරනු ලබයි . අවසාන ඉලෙක්ට්‍රෝනය  s උප කවච ට පිරේ නම්   එම මූල ද්‍රව්&zw...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
සිදුවන ක්‍රියාවට අනුව එන්තැල්පි විපර්යාස වර්ග කිරීම  01.සම්මත උත්පාදන එන්තැල්පිය  සම්මත අවස්ථාවේ ඇති සංයෝග මවුල එකක් සම්මත අවස්ථාවේ ඇති එහි සංඝටක මූලද්‍රව්‍ය වලින් උත්පාදනය කිරීමේදී සිදුවන සිදු වන එන්තැල්පි විපර්යාස වේ . උදාහරණ: co2 (gas) වල සම්...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
                                              ...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
මීළඟට අපට ඇත්තේ කැල්සියම් අඩංගු සංයෝග වල  කාර්මික යෙදීම් පිළිබඳව සාකච්ඡා කිරීමටයි. උසස් පෙළ විෂය නිර්දේශයට අදාලව මෙහිදී ප්‍රධාන වශයෙන් කාර්මික යෙදීම් තුනක් පිළිබඳව සාකච්ඡා කිරීමට සිදුවේ. ඒවා පහත දැක්වේ. 1.පිළිස්සූ හුණු නිෂ්පාදනය 2.විරංජන කුඩු නිෂ්පාදනය ...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
.....................සබන් නිෂ්පාදනය....................      කාර්මික සබන් නිෂ්පාදනය පියවර හතරකින් යුක්ත වේ. මෙහිදී ශාක හෝ සත්ත්ව තෙල්, මේදය , හෝ ඒවායේ මේද අම්ල ද ජල ද්‍රාව්‍ය අකාබනික භෂ්ම ද අමුද්‍රව්‍ය ලෙස යොදා ගැනේ. මෙහිදී භෂ්මය...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
............සෝඩියම් කාබනේට් නිෂ්පාදනය..........       සෝඩියම් කාබනේට් නිෂ්පාදනය කිරීමේ ක්‍රමවේදය “සෝල්වේ ක්‍රමය “ ලෙස හැඳින්වේ. මෙහිදී ආරම්භක ලෙස ඇමෝනියා, කාබන් ඩයොක්සයිඩ් සහ සාන්ද්‍ර සෝඩියම් ක්ලෝරයිඩ් ද්‍රාවණය (බ්&zwj...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
                                             ...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
....................................ලුණු නිෂ්පාදනය............................... ලුණු නිෂ්පාදනය කිරීම සිදු කරනුයේ සූර්ය තාපය උපයෝගී කර ගනිමින් අමුද්‍රව්‍ය ලෙස භාවිතා වන මුහුදු ජලය වාෂ්පීභවනය කිරීමෙන් සෝඩියම් ක්ලෝරයිඩ් ස්ඵඨිකීකරණය වීමට සැලැස්වීම මගින් ය. මෙහිදී...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
                                    ..........................රසායනික කර්මාන්ත.........................
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
පහන්සිලු පරීක්ෂාවේදි ලබාදෙන වර්ණ Li - රතු Na - කහ K - දම් Rb - දම් Cs - නිල් Be - අවර්ණ Mg - අවර්ණ Ca - තැඹිලි Sr - රතු Ba - කොළ I A මූලද්‍රව්‍ය {ක්ෂාර ලෝහ} ජලය සමඟ ප්‍රතික්‍රියාවෙන් හයිඩ්‍රොක්සයිඩ හා H2 සාදයි. කාණ්ඩයේ පහලට යනවිට ප...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
කාබන්-කාබන් අතර බන්ධන දිග වෙනස් වන අයුරු C≡C < C=C < C—C යන අයුරින් බන්ධන දිග වැඩිවේ.බන්ධන ශක්තිය අඩු වේ. තනි බන්ධන දෙකක් සැසදීමේදි තනි බන්ධනය සාදන කාබන්හි මුහුම්කරණය sp< sp2 <sp3 අකාරයට බන්ධන දිග වැඩි වේ. කාබන්-හයිඩ්‍...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
S ගොනුවේ මුලද්‍රව්‍ය වල රසායනය  H   Li Be Na Mg K Ca Rb Sr Sc Ba Fr Ra   ඉහත මුලද්‍රව්‍ය s ගොනුවට අයත් මුලද්‍රව්‍ය වේ. මෙම මුලද්‍රව්‍ය සියල්ලෙහිම අවසන් කවචයෙහි ඇති ඉලෙක්ට...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
අයනික සමතුලිතතාව ඈත අතීතයේ පටන් ඇතැම් රසායනික ද්‍රව්‍ය අම්ල  ලෙසත් ඇතැම් රසායනික ද්‍රව්‍ය භෂ්ම ලෙසත් හැඳින්වීමට මිනිසා පුරුදුව සිටියේය. අම්ල ලෙස හැඳින් වූ ද්‍රව්‍ය වල විශේෂ  ලක්ෂණය වූයේ ඇඹුල් රසයක් තිබීම,නිල් පැහැති ශාකමය ඩයි වර්ග ර...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
රසායනික කර්මාන්තයක් ස්ථාපනයේ දී සැපිරිය යුතු අවශ්‍යතා ප‍්‍රාග්ධනය,අමු ද්‍රව්‍ය සැපැයුම, ශ‍්‍රමය, අපද්‍රව්‍ය කළමනාකරණය,රාජ්‍ය නීති හා රෙගුලාසි තාක්ෂණය,බලශක්තිය විද්‍යුතය, ඉන්ධන ආදි ප‍්‍රවාහන පහසුකම් හා වෙළඳපොළ,පරිස...
උසස්පෙළ - රසායන_විද්‍යාව
විද්‍යුත් සෘණතාව අණුවක පවතින බන්ධනයක දී ඉලෙක්ට්‍රෝන තමා දෙසට ආකර්ෂණය කර ගැනීමේ හැකියාව මූලද්‍රව්‍යයෙන් මූලද්‍රව්‍යයට වෙනස් වේ. ප‍්‍රමාණාත්මක ව ප‍්‍රකාශ කළ මෙම හැකියාව මූලද්‍රව්‍යයක විද්‍යුත් ඍණතාව ලෙස හැඳින් වේ. &nbs...
උසස්පෙළ රසායන විද්‍යාව

අනෙකුත් ලිපි
උසස්පෙළ
(ජීව විද්‍යාව)
පාංශු ක්ෂුද්ර ජීවීන් ගේ ස්වභාවය,ව්යාප්තිය හා කාර්යභාරය: පස මඟින්, අවකාශය ඛනිජ අන්තර්ගත වන පෝෂක වියෝජනය වන කාබනික ද්රව්ය ජලය කාබන්ඩයොක්සයිඩ් ඔක්සිජන් නයිට්රජන් වැනි වායු වර්ග හා අදාළව ක්ෂුද්ර ජීවීන් ගේ වර්ධනය සඳහා ප්රමාණවත් ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
දස පනත සැබෑවු එකම දෙවියන්ට වන්දනා කරව. දෙවියන්ගේ ශ්රි නාමය ගැන බොරුවටත් නිරත්ටයටවත් නොදිව්රව. ඉරු දිනත් ණය මංගල්ය දිනත් නිවාඩු වලංගු කරව. මව්පියන්ට සංග්රහ කරව. ජිවිතය විනාශ නොකරව. කාම මිත්යාචාරය නොකරව. සොරකම් ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
පදය: දෙවියන් වහන්සේගේ ශුද්ධවන්තයිනි, මොහුගේ / මැයගේ ආධාරයට පැමිණෙන්න. සමිඳාණන්ගේ සුරදුතයෙනි, මොහු / මැය හමුවීමට පැමිණෙන්න. මොහුගේ/මැයගේ ආත්මය භාරගෙන මහොත්තමයාණන් ඉදිරියෙහි පිළිගන්වන්නා සේක්වා. සුරදුතයෝ ඹබ ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ක්රිස්තියානි ආත්මය ඹබ මැවු සියළු බලැති පිතා වන දෙවියන්ගේ නාමයෙන්ද, ඹබ උදෙසා දුක් වින්ද ජිවමාන දෙවියන් වු ජේසු ක්රිස්තුන් වහන්සේගේ නාමයෙන්ද, ඹබට බහුල ලෙස වරප්රසාද ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ආදර දෙවි පියාණනි, ඹබගේ ඉමහත් දයාවෙන් ඹබ පුතනුවන් අපගේ ගැලවුම් කාරයාණන් දිව්ය වෛද්යවරයාණන් ලෙස මෙලොවට එවිම ගැන අපි ස්තුති කරමු. මා පිඩා විදින මෙම රෝගය සතුටින් ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ආදර ජේසුනි, දිව්ය ගුරුතුමාණනි, ගුරුවරයෙකු වශයෙන් ඹබ මට ලබා දී තිබෙන වගකීම් ගැන මම ස්තුති ප්රශංසා කරමි. මෙලොව ඇති උතුම්ම වු දායාදය වන ඹබගේ දරු දැරියන්ට ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ආදර දෙවි පියාණනි, ඹබ මට දැක්වු අසිමිත ස්නේහය නිසා මට මෙලොව එලිය දැකිමට ඹබ දානය කල මා ආදර දෙමාපියන් වෙනුවෙන්ද, ජිවත් විමට ලබා දුන් නිවස ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
සර්වොත්තම දෙවිපියාණනි, ඹබගේ මහිමය ගයමින් ඹබගේ ජනතාව වඩ වඩාත් ඹබ වෙත ලඟා කර විමට මා අවියක් කර ගත් බැවින් මම ඹබට තුති පුදමි. මා ලද මේ ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
දෙවි සමිදුනි, ඹබගේ ශුද්ධවු වචනයෙන් ප්රකාශ වන පණිවිඩය හැදෑරිමට මගේ හද ද මනසද සුදානම් කළ මැනව. ඹබගේ ශුද්ධ වචනයේ නියම අරුත සකලාකාරයෙන් අවබෝධ කර ගැනීමටද, ශුද්ධ ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ආදර දෙවිපියාණනි, අංගවිකලව අසරණව මෙලොව ජිවත් වන සෑම කෙනෙකුටම ඹබ වහන්සේ විශේෂ ආදරයක් දක්වන බව අපි දනිමු. ඹවුන්ට තම දුර්වලකම් භාරගෙන අධ්යෛර්මත් නොවී අනික් අයටත් ...