ඔබ උසස්පෙළ සංයුක්ත ගණිතය විෂය උගන්වන ගුරුවයෙක්ද ? මෙම විෂය යටතේ අධ්‍යාපනික ලිපි ඔබ සතුව තිබේද? එහෙනම් ඔබටත් පුළුවන් මෙම විෂය යටතේ නිර්මාණාත්මක ලිපි ලියා මුදල් උපයන්න.
1 වන පියවර - මෙම වෙබ් අඩවියේ ලියාපදිංචි වන්න
2 වන පියවර - ඔබේ ගිණුමට ඇතුළත් වන්න
3 වන පියවර - වචන 450 කට නොඅඩු නිර්මාණාත්මක ලිපි ලියන්න (කොන්දේසි)

උසස්පෙළ සංයුක්ත ගණිතය Past Papers

උසස්පෙළ සංයුක්ත ගණිතය Syllabus


විෂයට අදාල වෙනත් ලිපි


උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
දත්ත මූලාශ්‍ර ප්‍රාථමික දත්ත මූලාශ්‍ර සහ ද්විතීයික දත්ත මූලාශ්‍ර ලෙස ක්‍රම දෙකක් හඳුනාගත හැකිය. ප්‍රාථමික දත්ත ලබා දෙන මූලාශ්‍ර ප්‍රාථමික දත්ත මූලාශ්‍ර ලෙසද ද්විතීක දත්ත ලබා දෙන මූලාශ්‍ර ද්විතීක දත්ත මූලාශ්‍ර ලෙස ද හඳුන්වයි. ම...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
සෑම සමීක්ෂණයක්ම දෝෂ වලට යටත් වේ. මෙම දෝෂ ප්‍රධාන කොටස් දෙකකි. 1 නියැදුම් දෝෂ 2 නියැදුම් නොවන දෝෂ 1. නියැදුම් දෝෂ සමස්ත සංගහනයෙන්ම තොරතුරු ලබා ගැනීම වෙනුවට සංගහනයෙන් කොටසක පමණක් තොරතුරු පදනම් කරගෙන සංගහන පරාමිති නිර්මාණය කිරීම සහ සංගහනය පිළිබඳ නිගමන වලට එළඹීම නිස...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
නියැදි සමීක්ෂණයක පියවර 1. සමීක්ෂණයේ අරමුණ තීරණය කිරීම තමන් කරනු ලබන සමීක්ෂණයේ අරමුණු නිරවුල් අර්ථ අර්ථදැක්වීම් සහිතව විස්තරාත්මකව ප්‍රකාශ කළ යුතුය. ඊට හේතුව සමීක්ෂණය මුළුමනින්ම රඳා පවතින්නේ එහි අරමුණු මත වීමයි. මේ නිසා සමීක්ෂණයේ අරමුණු නිශ්චිතව දැක්වීම අනිවාර්&zwj...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
නියැදියක් තේරීම කුමන ක්‍රමයට කරනු ලැබුව ද එය විද්‍යාත්මක ක්‍රමයක් විය යුතුය. විද්‍යාත්මක නියැදියක ඇති මූලික ලක්ෂණ වන්නේ එම නියැදිය සංගහනය අඩංගු සෑම ගුණාංගයකින්ම යුක්ත වීමයි. විද්‍යාත්මක නොවන නියදි ක්‍රම ලෙස හඳුන්වන්නේ පුද්ගල අභිමතය අඩංගු වන නියැද...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
1. සංගහනය (population)  අධ්‍යනයට බඳුන් වන ප්‍රස්තුතයට අදාළ ලාක්ෂණික ඇතුළත් සියලුම ඒකක හෝ පුද්ගලයන් හෝ අයිතම හෝ නිරීක්ෂණ වල එකතුව සංගහනය ලෙස අර්ථ දක්වයි.    උදාහරණ:  ශ්‍රී ලංකාවේ මුළු භූමි ප්‍රමාණය          &...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
  ප්‍රශ්න අංක 1 සමබර දාදු කැටයක් වරක් උඩ දැමූ විට ඉරට්ටේ අගයක් ලැබීමේ සම්භාවිතාවය සොයන්න. S               =             {1,2,3,4,5,6} n(A)    &nb...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
සීමාව ගණන් හදන්න පුළුවන් උනාට ගොඩක් වෙලාවට සීමාව ගැන හොඳ පැහැදිලි චිත්‍රයක් අපි අතරේ නැති වෙන්න පුළුවන්. ඇත්තටම මොකක්ද මේ ශ්‍රිතයක සීමාව කියන්නේ?   ගණිත ගැටලුවක දේවල් වෙනස් නොවෙන තාක්කල් සහ රේඛාවන් සරල රේඛා වෙලා තියනකන් ඒවා අධ්‍යනය කරන්න අපිට සාමාන්&z...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
  සම්භාවිතාවයේ ගණිතමය අර්ථ දැක්වීම ( ප්‍රත්‍යක්ෂ අර්ථ දැක්වීම ) යම් සසම්හාවී පරීක්ෂණයක් සමග සංඝටිත නියැදි අවකාශයකට අනුරුප වන සිද්ධි ප්‍රමාණය ƺ ද , ƺ තුල එක සිද්ධියක් වන A සිදුවීමට , p(A)≥, AԐƺ ද, p(Ω)=1 A හා B යනු ƺ තුල අන්‍යෝන්‍ය වශයෙ...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
නියැදි ලක්ෂ්‍යය නියැදි අවකාශයට අයත් වන එක් එක් අවයවය නියැදි ලක්ෂයක් ලෙස වේ. උදා- කාසියක් උද දැමු විට Ω={H,T} විට H-නියැදි ලක්ෂ්‍යයක්ද, T-තවත් නියැදි ලක්ෂ්‍යයක්ද වේ.   නියැදි අවකාශයක් දක්වන ක්‍රම 1.කුලක ආකාරයෙන් 2.ලක්ෂ්‍ය ප්‍රස්ථා...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
සම්භාවිතාව   කුලක මනා ලෙස අර්ථ දක්වන ලෙස කාණ්ඩයක් කුලකයක් ලෙස හැදින්විය හැකිය. උදා-  උස ළමුන්-කුලකයක් නොවේ. අඩි 4ට වඩා උස ළමුන්-කුලකයකි. කුලකයක අවයව පුනරාවර්තනය නොවේ. කුලකයක අවයව වල අනුපිලිවෙල වැදගත් නැත කුලක වල වැයව ලියා දැක්වීමේදී සගල වරයන් - {} ත...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
සමුහිත දත්ත සදහා කේන්ද්‍රික ප්‍රවණතා මිනුම්   මධ්‍යන්‍ය මෙහිදී නිරීක්ෂණ දෙනු ලබන්නේ පන්ති ප්‍රාන්තර ලෙසිනි. ප්‍රාන්තර තුල දත්ත ඒකාකාරව පිහිටා ඇතයිද, ප්‍රන්තරයේ මධ්‍ය අගය ප්‍රාන්තරය තුල ඕනෑම අගයක නිරීක්ෂණය ලෙසද, ප්‍රධා...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
භරිත මධ්‍යන්‍ය   එක එක දත්ත වලට විවිධ වටිනාකම් පවතී නම් එවිට මධ්‍යන්‍ය සෙවීම වඩා යෝග්‍යය. x1 ,x2 ,x3,…xn යන දත්ත වලට w1 ,w2 ,w3,…wn යන භාර තබා ඇත්නම් එවිට භරිත මධ්‍යන්‍ය (x̅ ) නම්, (x̅ )= (x1w1+x2w2+…+xnwn)/( w1...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
සංඛ්‍යාත ව්‍යාප්ති ප්‍රස්ථාරගත කිරීම.   ජාල රේඛය. තිරස් අක්ෂය -x ට සංතතික ප්‍රන්තරද, සිරස් අක්ෂය ය ට සංඛ්‍යාතයද ( සංඛ්‍යාත ගණත්වය ) ගෙන අදිනු ලබන ස්ථම්භ ප්‍රස්තාරය ජාල රේඛය නම වේ. සංඛ්‍යාතය අදාළ සෘජුකොනාස්‍ර ස්ථම්භයේ වර්ගඵල...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
සංඛ්‍යානය 1   සංඛ්‍යාත්මක දත්ත රස කර අනාගත සැලසුම් සදහා විශේෂ නිගමන වලට එළඹීමට සංඛ්‍යාන විද්‍යාව යොදාගනු ලැබේ. පහත කරුණු මේ සදහා ඇසුරු කරගනු ලැබේ. දත්ත එක්රැස් කිරීම. නිශ්චිත පිළිවෙලකට සැකසීම නිරුපණය කිරීම විශ්ලේෂණය කිරීම. නිගමන ගැනීම ...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
වර්ගජ සමීකරණ   a, b, c තාත්වික නියතද, a නිශ්ශුන්‍ය වනවිටද, ax2+bx+c=0 ආකාරයේ සමීකරණයක් වර්ගජ සමීකරණයක් වේ. මෙම වර්ගජ සමීකරණය තෘප්ත කරන x හි අගයන් එම සමිකරණයේ මුල වේ. උදා- 1.x2-x-6=0 හි මූල සොයමු. (x-2)(x+2)=0 x-3=0,x+2=0 x=3,x=-2 එනම් ඉහත සමීකරණයට තා...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
සංකරණ හා සංයෝජන 2 ලිපියේ අවසන් කොටස හා අනුබද්දිතයි.  1.ක්‍රිකට් සංචිතයක ක්රීදකයං 15ක් ඇත.ඔවුන්ගෙන් 7ක් පිතිකරුවන්ද, 6ක් පන්දු යවන්නන්ද, 2ක් කඩුලු රකින්නන්ද වේ. 11කින් යුත් කණ්ඩායමකට යටත් පිරිසෙන් පිතිකරුවන් 5ක්,පන්දු යවන්නන් 4ක් හා කඩුලු රකින්නන් එකක්වත් ඇතුලත...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
සංයෝජන(තේරීම්) යම් ද්‍රව්‍ය ප්‍රමාණයකින් සියල්ලම හෝ ඉන් කිහිපයක් ගෙන සදනු ලබන සමුහ වලට සංයෝජන යැයි කියනු ලැබේ. සැ.යු - මෙම සමුහ වලට පටිපාටිය බලනොපායි.   උදා:-a,b, හා c අතුරින් දෙක බැගින් කල හැකි සංයෝජන ආකාර සලකමු       ...
උසස්පෙළ - සංයුක්ත_ගණිතය
ගණන් කිරීමේ මුලධර්මය   යම් සිදුවීමක් සිදුකල හැකි අකර ගණන nද,එම ආකාර එක එකක් සදහා තවත් සිදුවීමක් සිදුකල හැකි අකර mද නම් එම සිදුවීම් දෙකම කළහැකි ආකාර ගණන nxm වේ. උදා:- 1.A සිට Bට මාර්ග දෙකක් ඇත. B සිට Cට යාමට මාර්ග තුනක් ඇත.A සිට Cට මුළු මාර්ග ගණන 6කි.   2.ශාලා...
උසස්පෙළ සංයුක්ත ගණිතය

අනෙකුත් ලිපි
උසස්පෙළ
(ජීව විද්‍යාව)
පාංශු ක්ෂුද්ර ජීවීන් ගේ ස්වභාවය,ව්යාප්තිය හා කාර්යභාරය: පස මඟින්, අවකාශය ඛනිජ අන්තර්ගත වන පෝෂක වියෝජනය වන කාබනික ද්රව්ය ජලය කාබන්ඩයොක්සයිඩ් ඔක්සිජන් නයිට්රජන් වැනි වායු වර්ග හා අදාළව ක්ෂුද්ර ජීවීන් ගේ වර්ධනය සඳහා ප්රමාණවත් ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
දස පනත සැබෑවු එකම දෙවියන්ට වන්දනා කරව. දෙවියන්ගේ ශ්රි නාමය ගැන බොරුවටත් නිරත්ටයටවත් නොදිව්රව. ඉරු දිනත් ණය මංගල්ය දිනත් නිවාඩු වලංගු කරව. මව්පියන්ට සංග්රහ කරව. ජිවිතය විනාශ නොකරව. කාම මිත්යාචාරය නොකරව. සොරකම් ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
පදය: දෙවියන් වහන්සේගේ ශුද්ධවන්තයිනි, මොහුගේ / මැයගේ ආධාරයට පැමිණෙන්න. සමිඳාණන්ගේ සුරදුතයෙනි, මොහු / මැය හමුවීමට පැමිණෙන්න. මොහුගේ/මැයගේ ආත්මය භාරගෙන මහොත්තමයාණන් ඉදිරියෙහි පිළිගන්වන්නා සේක්වා. සුරදුතයෝ ඹබ ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ක්රිස්තියානි ආත්මය ඹබ මැවු සියළු බලැති පිතා වන දෙවියන්ගේ නාමයෙන්ද, ඹබ උදෙසා දුක් වින්ද ජිවමාන දෙවියන් වු ජේසු ක්රිස්තුන් වහන්සේගේ නාමයෙන්ද, ඹබට බහුල ලෙස වරප්රසාද ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ආදර දෙවි පියාණනි, ඹබගේ ඉමහත් දයාවෙන් ඹබ පුතනුවන් අපගේ ගැලවුම් කාරයාණන් දිව්ය වෛද්යවරයාණන් ලෙස මෙලොවට එවිම ගැන අපි ස්තුති කරමු. මා පිඩා විදින මෙම රෝගය සතුටින් ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ආදර ජේසුනි, දිව්ය ගුරුතුමාණනි, ගුරුවරයෙකු වශයෙන් ඹබ මට ලබා දී තිබෙන වගකීම් ගැන මම ස්තුති ප්රශංසා කරමි. මෙලොව ඇති උතුම්ම වු දායාදය වන ඹබගේ දරු දැරියන්ට ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ආදර දෙවි පියාණනි, ඹබ මට දැක්වු අසිමිත ස්නේහය නිසා මට මෙලොව එලිය දැකිමට ඹබ දානය කල මා ආදර දෙමාපියන් වෙනුවෙන්ද, ජිවත් විමට ලබා දුන් නිවස ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
සර්වොත්තම දෙවිපියාණනි, ඹබගේ මහිමය ගයමින් ඹබගේ ජනතාව වඩ වඩාත් ඹබ වෙත ලඟා කර විමට මා අවියක් කර ගත් බැවින් මම ඹබට තුති පුදමි. මා ලද මේ ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
දෙවි සමිදුනි, ඹබගේ ශුද්ධවු වචනයෙන් ප්රකාශ වන පණිවිඩය හැදෑරිමට මගේ හද ද මනසද සුදානම් කළ මැනව. ඹබගේ ශුද්ධ වචනයේ නියම අරුත සකලාකාරයෙන් අවබෝධ කර ගැනීමටද, ශුද්ධ ...
සාමාන්‍යපෙළ
(කතෝලික ධර්මය)
ආදර දෙවිපියාණනි, අංගවිකලව අසරණව මෙලොව ජිවත් වන සෑම කෙනෙකුටම ඹබ වහන්සේ විශේෂ ආදරයක් දක්වන බව අපි දනිමු. ඹවුන්ට තම දුර්වලකම් භාරගෙන අධ්යෛර්මත් නොවී අනික් අයටත් ...