ඔබ 13-වසර ජීව විද්‍යාව විෂය උගන්වන ගුරුවයෙක්ද ? මෙම විෂය යටතේ අධ්‍යාපනික ලිපි ඔබ සතුව තිබේද? එහෙනම් ඔබටත් පුළුවන් මෙම විෂය යටතේ නිර්මාණාත්මක ලිපි ලියා මුදල් උපයන්න.
1 වන පියවර - මෙම වෙබ් අඩවියේ ලියාපදිංචි වන්න
2 වන පියවර - ඔබේ ගිණුමට ඇතුළත් වන්න
3 වන පියවර - වචන 450 කට නොඅඩු නිර්මාණාත්මක ලිපි ලියන්න (කොන්දේසි)

13-වසර ජීව විද්‍යාව Past Papers

13-වසර ජීව විද්‍යාව Syllabus


විෂයට අදාල වෙනත් ලිපි


13-වසර - ජීව_විද්‍යාව
ක්ෂුද්‍ර ජීවීන් හා රෝග උපතේදී සාමාන්‍යයෙන් මානවයා ක්ෂුද්‍ර ජීවීන් ගෙන් තොරය. එහෙත් අලුතින් උපත ලබන්නා, උපතේදී මවගේ යෝනි මාර්ගයේ සිටින ක්ෂුද්‍ර ජීවීන් සමඟ ස්පර්ශ වේ. සාමාන්‍යයෙන් ඔවුන් Lactobacilli වේ. ඔවුන් ළඳරුවාගේ අන්ත්‍රයේ ඝනාවාසී වේ. ...
13-වසර - ජීව_විද්‍යාව
මූලික පරීක්ෂණාගාර තාක්ෂණික ශිල්ප ක්‍රම   ක්ෂුද්‍ර ජීවීන් ගේ ජෛවරසායනික ගති ලක්ෂණ අධ්‍යනයට, රූප විද්‍යාව අධ්‍යනයට ඔවුන්ව කෘත්‍රිම මාධ්‍ය තුළ වගා කළ යුතුය. අපවිත්‍ර නොවී අවශ්‍ය ක්ෂුද්‍ර ජීවීන් රෝපණයට අනුගමනය කළ යුතු, කෘත්&...
13-වසර - ජීව_විද්‍යාව
වයිරස්   ලාක්ෂණික ලක්ෂණ:   ප්‍රාග්න්‍යෂ්ටික හෝ සූ න්‍යෂ්ටික නොවේ. කිසිදු සෛලීය සංවිධානයක් නැත. පරිවෘත්තිජ ක්‍රියා හා ප්‍රජනනයට ජීවී ධාරක සෛල අත්‍යවශ්‍ය ය. එම නිසා ජීවීන් ලෙස නොහඳුන්වයි. ධාරක සෛලයකට ඇතුළු වුවහොත් ගුණනය වී ව...
13-වසර - ජීව_විද්‍යාව
සයනොබැක්ටීරියා:   ලාක්ෂණික නිල් කොළ වර්ණය නිසා මෙලෙස හඳුන්වයි. පුළුල් පරාසයක හැඩ හා සැකසුම් ඇත. ඒක සෛලික සිට ඝනාවාස දක්වා විවිධත්වයක් ඇත.   ඒක සෛලික ආකාර: සෛල විභාජනයට පසු සෛල වෙන්වේ. නානු මඟින් බහුතරයක් ඒක සෛලික ආකාර එක්ව පවතී. එම නානු දුහිතෘ ස...
13-වසර - ජීව_විද්‍යාව
 ක්ෂුද්‍ර ජීවීන් ගේ රූපීය, පෝෂණ හා කායික විද්‍යාත්මක විවිධත්වය:  රූපීය විවිධත්වය: බැක්ටීරියා: මූලික හැඩ ආකාර තුනකි ගෝලාකාර / කොකුස දණ්ඩාකාර / බැසිලස සර්පිලාකාර / ස්පිරිල්ලුම්   සයනොබැක්ටීරියා: ඒක සෛලික සිට දිගු බහුසෛලික සූත්&z...
13-වසර - ජීව_විද්‍යාව
ක්ෂුද්‍ර ජීවීන් ගේ ස්වභාවය :     ක්ෂුද්‍ර ජීවියකු යනු, ඒකෙකු ලෙස (තනි ජීවියෙක් ලෙස) පියවි ඇසින් (දෘශ්‍යාධාර නැතිව) නිරීක්ෂණය කළ නොහැකි ජීවීන් ය. එවැනි ක්ෂුද්‍ර ජීවීන් පිළිබඳ අධ්‍යනය කිරීම ක්ෂුද්‍ර ජීව විද්‍යාව යටතේ සිදු ක...
13-වසර ජීව විද්‍යාව

අනෙකුත් ලිපි
උසස්පෙළ
(ජනමාධ්‍ය)
මානවයා ජීවත් වන්නේ තොරතුරු මූලික වූ පරිසරයක ය. සමාජ අන්තර් ක්රියාවක් නොමැති තැන එම සමාජය විනාශයට පත්වේ. විශේෂයෙන් ආපදා අවස්ථාවක තොරතුරුවල අවශ්යතාවය, සන්නිවේදනයේ අවශ්යතාව වැඩියෙන් ...
උසස්පෙළ
(භූගෝල විද්‍යාව)
ශ්රී ලංකාව ස්වභාවික ආපදාවලට බහුලව හා නිරන්තරයෙන් ගොදුරු නොවූ රටක් වුවද හදිසි ආපදා තත්ත්වයන් යනු මෙරට ට අහඹු සිද්ධියක් නොවේ. ඒ වරින් වර සුළි සුළං, ...
උසස්පෙළ
(ජනමාධ්‍ය)
ජනසන්නිවේදන මාධ්ය අතර පුවත්පත් සඳහා සුවිශේෂි ස්ථානයක් හිමි වේ. පුවත්පත් වූ කලී සමාජය මතය ගොඩනැගීමට හා තොරතුරු සම්ප්රේෂණය කිරීම සඳහා යොදා ගත හැකි සුදුසුම හා ...
11-වසර
(දහම් පාසල (බෞද්ධ))
දහම් පාසල් අවසාන සහතික පත්ර විභාගය ශාසන ඉතිහාසය 02 ඒකකය ධර්ම සංගායනා ධර්ම සංගායනාවක් යනු කුමක්ද? බුදු රජාණන් වහන්සේ විසින් දේශණා කරන ලද ධර්මය හා පනවන ලද විනය භික්ෂූන් වහන්සේලා ...
10-වසර
(සිංහල සාහිත්‍යය සංග්‍රහය)
01.මහෞෂධ පණ්ඩිතයන්ගේත් කේවට්ට බමුණාගේත් චරිතය තල ඇති සම විසමතා නිරූපණය වන ආතාරය නිර්දිෂට කොටසින් නිදසුන් දෙමින් විමසන්න. මහෞෂධ හා කේවට්ට යන චරිතද්වය උමංදාවේ ...
7-වසර
(සිංහල භාෂාව හා සාහිත්‍යය)
සිංහල අක්ෂර වර්ගීකරණය සියලුම අක්ෂර උත්පත්ති ස්ථාන අනුව වර්ග කළ හැක . උත්පත්ති ස්ථාන අනුවව්යඤ්ජනත් ස්වරත්වර්ග කළ හැක. කණ්ඨජ - දිවේ මුල උගුර දෙසට ළං වීමෙන් ...
උසස්පෙළ
(ජීව විද්‍යාව)
බැක්ටීරියා රාජධානියට අයත් ජීවීන් ආකාර දෙකකි. බැක්ටීරියා සයනොබැක්ටීරියා බැක්ටීරියා බැක්ටීරියා සර්ව ව්යාපෘතියක් දරයි. එනම් සියළුම පරිසර වල බැක්ටීරියා වාසය කරයි. ඕනෑම පරිසරයක වැඩිම සංඛ්යාවක් ජීවත් වන්නේ බැක්ටීරියාය. මොවුන්ගේ දේහ සෛල ...
උසස්පෙළ
(ජනමාධ්‍ය)
යුද්ධය යනු දේශපාලනයේ ප්රධාන සාධකය කි. එහි දී මාධ්යයේ ක්රියාකාරීත්වය පිළිබඳව මෙමගින් අවධානය යොමු කරයි. යුද්ධයක් පවතින විට දෙපාර්ශවයක් සිටිති. එවිට සන්නිවේදනයක් සිදු වේ. යුද්ධයේ තතු ...
උසස්පෙළ
(ජනමාධ්‍ය)
චිත්රපටිය ප්රබල කලා මාධ්යයක් වන අතරම කර්මාන්තයකි. එසේම එය සමාජයේ විවිධ ක්ෂේත්රයන් විදහාපාන කැඩපතකි. චලන චිත්රය ආරම්භ වූදා සිටම චිත්රපටියේ ප්රමිතිය වාරණයකින් තොරව පවත්වාගෙන යා ...
13-වසර
(කෘෂිකර්මය)
තවාන් පාලනය 1. කොටස.. තවානක් යනු ලපටි පැලයක් හෝ බද්ද පැලයක් ස්තිර බූමියේ වගා කිරිමට පෙර මනා ...