වදන් සැකසුම් මෘදුකාංග (Word Processors)
වදන් සැකසුම් මෘදුකාංගයක් යනු ලේඛනයක් යතුරු ලියනය කිරිමට, සැකසීමට, පරිගණකයෙහි එය ගබඩා කර තබා ගැනීමට සහ සමහර විටෙක මුද්රණය කර ගැනීමට උපකාර වන මෘදුකාංගයකි.
වදන් සැකසුම් මෘදුකාංගයක් භාවිතා කිරීමේ වාසි,
මෘදුකාංගයේ නම | නිෂ්පාදන ආයතනය |
AbiWord | Source Gear Corporation |
FrameMaker | Adobe Systems Incorporated |
iWork Pages | Apple |
Kingsoft Office Writer | Kingsoft |
Libre Office Writer | The Document Foundation (Open Source Software) |
LyX | The LyX Project |
Microsoft Office Word | Microsoft Corporation |
Open Office Writer | Apache Software Foundation (Open Source Software) |
Word Perfect | Corel |
Apple iwork
iWork යනු එහි මැකෝස් සහ iOS මෙහෙයුම් පද්ධති සඳහා ඇපල් ඉන්කෝපරේෂන් විසින් නිර්මාණය කරන ලද කාර්යාල කට්ටලයකි. |
Microsoft Office – Microsoft word
මයික්රෝසොෆ්ට් ආයතනය විසින් නිර්මාණය කරන ලද මෘදුකාංගයකි |
Apple TextEdit – Apple macOS
මෙය විවෘත මෘදුකාංගයක් වන අතර Apple macOS මෙහෙයුම් පද්ධතිය හා භාවිතාවේ. |
OpenOffice – Writer
OpenOffice Writer යනු විවෘත මෘදුකාංගයකි. මෙය Linux, macOS, Microsoft windows මෙහෙයුම් පද්ධති සමඟ භාවිතා කළ හැකිය |
Corel WordPerfect
Windows මෙහෙයුම් පද්ධතිය සමඟ භාවිතා කරන මෘදුකාංගයකි |
LiberOffice - Writer
විවෘත මෘදුකාංගයක් වන අතර Linux, FreeBSD, Mac OS X සහ Microsoft Windows මෙහෙයුම් පද්ධති සමඟ භාවිතා කළ හැකි වේ. |
Google Docs _ Online and free
ගූගල් ඩොක්ස් යනු ගූගල් විසින් සිය ගූගල් ඩ්රයිව් සේවාව තුළ නොමිලේ ලබා දෙන වෙබ් අඩවි පදනම් කරගත් මෘදුකාංගයකි. |
Sun – StarOffice
Windows, Mac OS X, Lළිනු වැනි මෙහෙයුම් පද්ධති හා භාවිතා වේ |
නිදහස් මෘදුකාංග (Free and Open Source Software - FOSS)
මුදල් ගෙවීමකින් තොරව ලබාගන්නා මෘදුකාංග නිදහස් මෘදුකාංග වේ.
Cloud Computing
පරිගණකයට මෘදුකාංගය ස්ථාපනය කිරීමකින් තොරව මෘදුකාංග භාවිතා කිරීම මේ නමින් හැදින්වේ. වදන් සැකසුම් මෘදුකාංග Cloud Computing ක්රමයට භාවිතා කිරීමේ වාසි පහත පරිදිය.
Eg: Google Docs, Office 365 Word, Microsoft OneDrive Wordක්
වදන් සැකසුම් මෘදුකාංග චිත්ර පරිශීලක අතුරුමුහුණත
Start → All Programs → Microsoft Office → Microsoft Office Word 2010
ලේඛනයක් සකස් කිරීම
නව ලේඛනයක් සකස්කිරීම (create document) |
File →New (Ctrl+N) → Blank Document → Create |
ලේඛනය සුරැකීම (save) |
File→Save (Ctrl+S) |
සුරකින ලද ලේඛනයක් වෙනත් නමකින් සුරැකීම (save as) |
File→Save as |
ලේඛනයක් වැසීම (close) |
File → Close |
ලේඛනය විවෘත කිරීම (open) |
File →Open (Ctrl+O) |
මෙලෙස ලේඛනයක් සකස් කිරීමේදී අවශ්ය නම් මුරපදයක් (Password) යොදා ගත හැකිය. මුරපදයක් යෙදීම මගින් වෙනත් අයකුට ලේඛනය විවෘත කිරීමට හෝ වෙනස් කිරීමට අවස්ථාව නොලැබෙන නිසා ලේඛනය ආරක්ෂා සහිතව තබාගත හැකි වේ.
ලේඛනයකට මුරපදයක් යෙදීමේ පියවර පහතින් දැක්වේ.