Speaking practice Part-i (GK-15)

Speaking practice Part-i (GK-15)

(Daily

Practice

English Speaking

through Stories,

Read and Learn.

(Part-i)

 

 

I RAN

INTO

AKIKO

 

I ran into Akiko

the other day. 

 

I hardly recognized her.

 

Do you remember her

from high school?

She was a little

chubby and

out of shape back then.

 

I don’t think

she ever exercised

or played any sports.     

 

Well, she looks

really different now. 

 

She’s lost a lot of weight.

 

In fact, she looks terrific.

 

She told me that

she decided to

get in a better safe

after she got married

last year. 

 

Now she goes to

gym three times

a week.

 

 

Meanings:

 

recognized

 

(Law)

හැඳිනගත්,

පිළිගත් 

 

(soc)

හඳුනාගත්,

ප්‍රත්‍යභිඥාත

 

 

chubby

 

(a)

ස්ථුල මූණක් ඇති,

තරබාරු,                 

 

(adj)

තරමක් තරබාරු,

පිවර

      

exercise:

 

(Law)

ව්‍යාපාරණය කරනවා

 

(n)

ව්‍යායාමය,

  

(v)

හුරු කරනවා 

 

(vti)

සරඹයෙහි යෙදෙනවා,

සරඹයෙහි යොදනවා,

ව්‍යායාම කරනවා,

ව්‍යායාමයෙහි යෙදෙනවා

යොදනවා,

අභ්‍යාස පාඩම,

අභ්‍යාසය,

චාරිත්‍රවිධිය,

පාවිච්චි කරනවා,

පවත්වනවා,

පුහුණු කරනවා,

පුරුදු කරනවා.

 

 

different

 

(a)

වෙන,

වෙනස්,

වෙනත්,

වෛවාරන්න,

නොයෙක්,

නේ,

නේක,

අසමාන,

අන්‍ය, 

අන්කිසි,

අප්‍රගල්භ,

විවිධ,

භින්න,

නානා.

 

(pron)

අනෙක්,

අනික්.

      

 

weight

 

(n)

(හිතේ)බර,

වැදගත්කම,

කරදරය,

බර,

බර වූ දේ,

බරුව 

 

(Phy)

පඩිය

 

(Psy)

භාරය

 

(vt)

බර  යොදා

බර වැඩි කරනවා.

 

 

terrific

 

(a)

අතිවිශාල,

 බිහිසුණු,

භයානක, 

 

 

decided:

 

(Law) 

තීරණය කළා 

 

(vt)

බේරුම් කළා,

තීන්දු කළා,

නියම කළා,

නිශ්චය කළා.

 

 

MY NEW

APARTMENT:

 

My new apartment

has a huge kitchen

and a great stove.              

 

I’m really happy about it. 

I love to cook and

have parties but the

kitchen in my old place 

was so tiny.        

 

And the dining room

was small, too.

 

The location was good,              

but I could never

have people

over for dinner,

so I needed to find

something different.

 

 

 meanings:

 

Over:

 

(adv)

තුළ,

 

(Prep)

හරහට,

මත,

මතුපිට 

  

 

apartment:

 

(Law)

අනුනිවස,

නිවස්කඩ,

බද්ධ නිවස

 

(n)

(තනි)කාමරය,

මැදිරිය

 

 

stove:

 

(n)

පෝරණුව,

ගිනි උදුන,

ලිප 

 

(Phy)

උදුන

 

 

When

I go out

 

When I go out to eat, 

I like to have

a nice conversation and

I don’t want to

be disturbed. 

 

That’s why I prefer

quiet places.

 

I don’t like those loud,

trendy places.

 

They play loud music

in the background, 

and they’re full of

a crowd.

 

You have to shout so

you can hear each other. 

 

It’s really annoying!   

I prefer traveling by myself. 

 

That way, I can relax. 

 

Relaxation is very

important to me.

 

I have a very stressful job,

so every year I like to spend

my two-week

vacation lying on the beach

and doing nothing.

 

I really don’t like

those group tours.

such loud people.

 

 

Why

are you

so late:

 

Why are you so late?     

 

Hi, Linda, I’m so sorry.

I’m late. 

 

You’re really late. 

You were supposed to

be here over an hour ago.  

What happened? 

 

There was heavy traffic

on the freeway.

And I couldn’t call

because my cell phone died. 

 

That’s weird.

 

There isn’t usually

any traffic at

this time of day.     

 

I know,

but there was a really

bad accident 

on the freeway

about ten miles

north of here.                 

 

Traffic was completely

stopped for over an hour.

 

Hmm ...

That’s very unusual

 

meanings:

 

conversation:

 

(n)

සාකච්චාව,

සංවාදය,

සම්භාෂණය,

මන්ත්‍රණය,

කථාබහ,

කථාසල්ලාපය

 

(Soc)

කථාබහ

 

 

quite:

 

(adv)

සම්පූර්ණයෙන්.

හරියටම,

මුළුමනින්,

බොහෝ සෙයින් 

 

 

trendy:

 

(a)

ජේත්තුකාර

  

 

background:

 

(n)

පසු කොටස,

පසුබිම,

පසුතලය,

ප්ශ්වාද්භූමිය,

පරිසරය

 

 

really:

 

(adv)

සැබැවින්ම,

ඉඳුරාම

 

 

annoying:

 

(a)

හිංසක,

හිරිහැර,

ගැහැට,

පීඩා

 

(adj)

හිරිහැරදායක,

පාරන,

පීඩාකාරී 

 

 

prefer:

 

(vt)

වඩා කැමති වනවා,

ඉදිරිපත් කරනවා

 

 

travel:

 

(Civ)

සැරුම,

සලදුර

 

(n)

(දුර)ගමන,

චාරිකාව 

 

(Soc)

චාරිකා කරනවා,

ගමන,

ගමන්කරනවා

 

(vti)

ගමන් යනවා,

ගමන් කරනවා 

 

 

relaxation:

 

(Aes)

ශිථිලනය

 

(Ele)

විශ්‍රාන්ති

 

(Law)

ලිහිල් කිරීම

 

(n)

ශ්‍රිථිලභාවය,

විනෝදය,

විශ්‍රාමය, 

විශ්‍රාන්තිය,

බුරුල

 

(Soc)

ඉහිල් කිරීම

 

 

Stressful:

 

(a)

පීඩාව ඇති කරන 

 

 

important:

 

(a)

සැලකියයුතු,

සෑහෙන,

වැදගත්,

අහංකාර,

ප්‍රභූ,

බාරදූර

 

 

spend:

 

(v)

විසඳනවා

 

(vti)

(යමක් සඳහා) යොදනවා,

(කාලය)ගතකරනවා,

ගෙවනවා,

වියදම් කරනවා

 

 

vacation:

 

(Acc)

හිස්කිරීම,

ඉවත්කිරීම,

විරාමය,

නිවාඩු කාලය,

බල රහිත කිරීම 

 

(Law)

බලරහිත කිරීම,

 

(n)

අස්ව යාම,

අත්හරීම,

පුරප්පාඩුව,

නිවාඩුව

 

 

lying:

 

(a)

හාන්සි වී සිටින,

දිගා වී සිටින,

බොරු කියන

 

(n)

මුසාවාදය,

බොරු කීම

 

(Psy)

වැතිරීම 

 

 

group:

 

(n)

කණ්ඩායම,

කල්ලිය,

බල,

ගණ,

ගණය,

වින්‍යාසය,

පංක්තිය,

නඩය,

පිරිස,

පන්තිය,

පිල, 

 

(Soc)

සමූහය

 

(st)

රිළු

 

(vti)

සමූහ වෙනවා,

සමූහ කරනවා,

සමූහය,

වර්ග වෙනවා,

වර්ග කරනවා.

 

 

tour:

 

(a)

දේශාටන පිළිබඳ වූ

 

(n)

සංචාරය,

චාරිකාව,

ගමන,

චර්යාව,

පරිභ්‍රමණය,

සැරිසරනවා,

ගමන් යනවා         

 

(v)

සංචාරය කරනවා

 

(vt)

චාරිකාවෙහි හැසිරෙනවා 

එහෙමපිටින්,

එකහෙළා,

පුරා,

පුලා.

 

 

unusual:

 

(a)

අසාමාන්‍ය,

අනියම්,

විශේෂ,

නිතර දක්නට නැති.

 

 

Bonus:

 

ඉංග්‍රීසියෙන් ප්‍රශ්න ඇසීම:

 

How to make

questions:

 

ඉංග්‍රීසි භාෂාවෙහි ප්‍රශ්නයක් ඇසීමට

උපකාරී වන වචන 

කිහිපයක් ඇත.

එයින් ප්‍රධාන ඒවා වන්නේ:

 

How,

 

When,

 

Where,

 

Who,

 

Whom, 

 

What,

 

Who, 

 

Which 

 

යන මේවාය. 

මේ වචන යෙදෙන්නේ

ප්‍රශ්නයේ මුලටමය.

මේ වචන යොදා

ප්‍රශ්නය සාදා ගන්නට පෙර 

මූලික වාක්‍යය

ප්‍රශ්න වාක්‍යයට

හරවා ගෙන 

සිටිය යුතුයි.

 

උදාහරණ:

මූලික වාක්‍යය:

The teacher

teaches

the pupil.

 

ප්‍රශ්න වාක්‍යය:

Does

the teacher

teach

the pupil?

 

How

යෙදූ ප්‍රශ්න වාක්‍යය:  

How does

the teacher

teach

the pupil?

 

ගුරුවරයා

ශිෂ්‍යයාට උගන්වන්නේ

කෙසේ ද?

 

When

යෙදූ ප්‍රශ්න වාක්‍යය: 

 

When does

the teacher

teach

the pupil?

 

ගුරුවරයා

ශිෂ්‍යයාට උගන්වන්නේ

කොයිවෙලාවෙහි ද?

 

Where 

 

Why

 

Whom 

 

What

 

යන වචන යෙදීමේදීත්

එලෙසමය.

 

Who

(කවුද?)

 

Which

 

(කොයි එක්කෙනාද?)

යන වචන යෙදීමේදී

මූලික වාක්‍යයටම

යොදාගත යුතුය.

 

උදාහරණ:

මූලික වාක්‍යය:

The teacher

teaches

the pupil.

 

Who

යෙදූ ප්‍රශ්න වාක්‍යය: 

 

Who

teaches

the pupil?

 

කවුද ශිෂ්‍යයාට

උගන්වන්නේ  

 

Which

යෙදූ ප්‍රශ්න වාක්‍යය: 

 

Which

teacher

teaches

the pupil.

 

කොයි ගුරුවරයාද

ශිෂ්‍යයාට

උගන්වන්නේ?

 

Con. next

part - ii >>

ගුණපාල කුමාරසිංහආරච්චිගේ (GK-15

                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

 

 


  

 

 

 


කතෘ : කුමාරසිංහආරච්චිගේ ගුණපාල
ලිපිය : පාසලට අදාල ලිපියක්
කියවූ ගණන : 485
කැමති ගණන : 0