චෝල නාවික කටයුතු - උසස්පෙළ ඉතිහාසය

චෝල නාවික කටයුතු

ඉන්දියාව මුල් කරගනිමින් සමුද්‍රාන්තර අධිරාජ්‍යක් ගොඩ නැංවූ රාජ වංශයක් ලෙස චෝල රාජවංශය හැඳින්විය හැකිය. ක්‍රි.ව 10–13 සියවස් අතර කාලය තුළදී චෝළ අධිරාජ්‍යය ව්‍යාප්තව පැවතුණි. නමුත් ඊට පෙරද චෝල රාජවංශය පැවති බවට සාක්ෂි හමු වේ. පල්ලව රාජවංශයේ බිඳ වැටීමත් සමඟ බලයෙන් වර්ධනය වන චෝලයින් තම බල ප්‍රදේශය පුළුල් කිරීමට සැම විටම උත්සාහ දරා ඇත. චෝල අධිරාජ්‍යයේ උච්චතම අවස්ථාව වන විට (පළමු වන රාජරාජ චෝළ සහ පළමු වන රාජෙන්ද්‍ර චෝළගේ අනුප්‍රාප්තිකයින් වූ රාජාධිරාජ චෝළගේ කාලය) චෝල දේශ සීමා විශාල භූමි ප්‍රදේශයක් පුරා විහිදී තිබිණි. මෙම කාලයේ දකුණින් මාලදිවයින් දූපත් තෙක්ද, උතුරින් ආන්ධ්‍රා දේශයේ ගෝධාවරි ගඟ තෙක්ද ප්‍රදේශයන් චෝලයන් යටතේ විය. මේ අනූව දකුණු ඉන්දියානු අර්ධද්වීපයද, මාලදිවයින් දූපත්ද, ශ්‍රී ලංකාව ද ඔවුන්ගේ රාජ්‍යයේ කොටසක් බවට පත් වී ඇත. උතුරු ඉන්දියාවට ද ආක්‍රමණ එල්ල කර ඇති අතර පාටලිපුත්‍රය, මැලේසියාව සහ ඉන්දුනීසියාවේ ශ්‍රීවිජය නගර සාර්ථකව ආක්‍රමණය කිරීමට තරම් බලයක් ද චෝලයින් සතුව පැවතී ඇත. ආක්‍රමණ මඟින් හා තානාපති ගමන් හරහා අනිකුත් රාජ්‍යයන් යටපත් කරගැනීමේ දී ඔවුන් දියුණු අවස්ථාවන් පෙන්නුම් කරයි. මේ නිසා චෝළ අධිරාජ්‍යය දකුණු ආසියාවේ සහ අග්නිදිග ආසියාවේ යුධ, ආර්ථික සහ සංස්කෘතික ක්ෂේත්‍රයේ බලවතා බවට පත්වීමට අවස්ථාව උදා කරගත්තේය.

ඉන්දියානු සාගරයේ බලවතා බවට පත් වීමට බලපෑ සුවිශේෂි ලක්ෂණ රාශියක් චෝල අධිරාජ්‍යයේ දක්නට ලැබේ. ඒ අතර ශක්තිමත් පාලකයින්, රාජ්‍ය පරිපාලනය හා චෝල නාවික ක්‍රියාකාරකම් කැපී පෙනේ. මෙහිදී සාකච්ඡාවට ලක් වන්නේ චෝලයින්ගේ නාවික කටයුතුය. ඉහත සඳහන් කර ඇති පරිදි චෝල අධිරාජ්‍යය සමුද්‍රාන්තරව ගොඩ නැඟුනකි. දකුණු ඉන්දියානු භූමියද අතික්‍රමණය කරමින් ඉන්දියානු සාගරය පුරාම බලය ව්‍යාප්ත කිරීමට සමත් වූයේ ඔවුන් සතු වූ නාවිත බලය නිසාය. චෝලයින්ගේ නාවික බලය මූලික වශයෙන් ක්‍රියාත්මක වූයේ සාගරයෙන් එපිට රාජ්‍යයන් ආක්‍රමණය සඳහාය. ඊට අමතරව වෙළඳ කටයුතු සදහාද නාවික බලය යොදාගෙන ඇත.

ශක්තිමත් හමුදාවක්, නව නෞකා හා කුඩා යාත්‍රා චෝල නාවික කටයුතු පුළුල් කිරීමේ කාර්ය ඉටු කළේය. චෝල අධිරජු ඒකාධිකාරයේ තබා ගනිමින් තම රාජ්‍යය සුරක්ෂිත කිරීමේ හා ව්‍යාප්ත කිරීමේ වගකීම නාවිකයන් අතින් සිදු වී තිබේ. චෝල දේශපාලන බලය, සංස්කෘතිය, ආගම හා සමාජ තත්වයන් තත් කාලීන ඉන්දියානු සාගරය අවට ප්‍රදේශ පුරා සෘජුව හෝ වක්‍රාකාරයෙන් පැතිර වීමේ කාර්ය ඉටු කළේද මොවුන්ය. මේ නිසා චෝලයින්ගේ නාවික කටයුතු චෝල අධිරාජ්‍යයේ පදනම ලෙස සැලකීම යුක්ති සහගත වේ.

චෝල නාවික හමුදාව

ඉතිහාසයේ මෙම අදියර ඉතා නිවැරදිව ලේඛනගත කරන ලද අතර එය, විශ්වාසදායක විදේශීය ආඛ්‍යානයන් සමඟ කාලයෙහි සඳහන් නියෝග සහ ශිලා ලේඛන වල පැවැත්මට හේතු විය. ඉතිහාසඥයන් විසින් විවිධාකාර තොරතුරු අන්තර්ක්‍රියා කිරීම සඳහා මෙම කාලය තුළ චෝල නාවික කටයුතු පිළිබඳ පැහැදිලි විස්තරයක් ලබා දී ඇත.

පළමුවන ශතවර්ෂයේ චෝල නාවික කටයුතු පිළිබඳ මුලින්ම වාර්තා වේ. පළමුවන ශතවර්ෂය වන විට කාවිර්පොම්පේටැටිනම් (වර්තමානයේ පොන්බුහර් ලෙස හැඳින්වෙන) (හවර්පොම් ලෙස රෝම වාර්තා දක්වයි) රජුගේ යාත්‍රා රඳවා තබන හා වෙළඳ භාණ්ඩ ප්‍රවාහනය කරන කාවෙරි ගඟේ ස්වභාවික වරායක් විය. පැරණි නගරය අවට නාවික කටයුතු දැක්වෙන කැණීම් කිහිපයක් හැරුණු විට මෙම යුගයේ සාමුද්‍රික ක්‍රියාකාරකම්වල කුඩා පුරාවිද්‍යාත්මක සාධක පවතී. කෙසේ වෙතත්, චෝලයන්ගේ නාවික ක්‍රියාකාරකම් පිලිබඳ බොහෝ අවබෝධයක් පෙරිප්ලස්‌ ඔෆ් ද එරිත්‍රියන් සී කෘතියෙන් ලබාගත හැකිය. එහි නාඳුනන වෙළෙන්දන්, වටිනා භාණ්ඩ සහිත වෙළඳ නැව් හා භාණ්ඩ නැව්ගත කිරීමේ කටයුතු විස්තර කරයි. මෙම මුල් කාලීන නාවික යාත්‍රාවන්ට කිසියම් ආකාරයක ගිනිදැල් ආශ්‍රිත හෝ කැටපල් වර්ගයේ ආයුධ තිබී ඇත. මුලින්ම චෝලයන් විසින් භාවිතා කරන ලද්දේ කොලැන්ඩියා නම් වූ ශ්‍රේෂ්ඨ නෞකාවන්ය. මෙමගින් ඔවුහු කවෙරිපට්ටනම් සිට මධ්‍යධරණී දූපත් දක්වා යාත්‍රා කළෝය. එවකට පට්ටිනාතු පිල්ලෙයි චෝලයින්ගේ නාවික ප්‍රධානියා විය.

චෝල නාවික හමුදාව චෝල අධිරාජ්‍යයේ ප්‍රධාන හමුදා ඒකකයක් විය. චෝල අධිරාජ්‍යය ව්‍යාප්තියෙහිලා චෝල නාවික හමුදාව වැදගත් ක්‍රියා කලාපයක් ඉටු කළේය. ශ්‍රී ලංකා දූපත්, ශ්‍රී විජය (ඉන්දුනීසියාව) ආක්‍රමණය කිරීම, හින්දු ආගම, ද්‍රවිඩ ආකෘතිය හා ද්‍රවිඩ සංස්කෘතිය දකුණු හා නැගෙනහිර ආසියාවේ ව්‍යාප්ත කිරීම හා අග්නිදිග ආසියාවේ ක්‍රියාත්මක වූ මුහුදු කොල්ලකරුවන් මර්දනය කිරීම චෝල නාවික හමුදාව අතින් සිදු විය. පරන්තක චෝල රජුගේ කාලයෙදී සිදු ලංකා ආක්‍රමණයේදී පවා චෝල අධිරාජ්‍යයට සැලකිය යුතු නාවික හමුදාවක් තිබූ බවට සාක්ෂි තිබේ. රාජෙන්ද්‍ර චෝල මෙය තවත් අර්ථවක් කර ඇත. රාජ රාජ චොල හා ඔහු පුත් රාජේන්ද්‍ර චෝලගේ කාලයේදී නාවික හමුදා සෙබළුන් මිලියනයකට අධික සංඛ්‍යාවක් සිටි බවට තොරතුරු ලැබේ.

සාම්ප්‍රදායිකව සියළුම දෙමළ රාජධානිවලට යුධ නෞකාවන්ගෙන් යුතු යම් ආකාරයක නාවික හමුදාවක් තිබුණි. චෝලයින් මෙම පුරාණ සම්ප්‍රදාය දිගටම කරගෙන ගිය අතර ඔවුන්ගේ නාවික ශක්තිය දියුණු කිරීම සඳහා බොහෝ අවධානය යොමු කළේය. ශ්‍රී ලංකාව, මාලදිවයින සහ චීනය වෙත යවනු ලැබූ තානාපති කාර්යයන් ජයගැනීම චෝල නාවික හමුදාවේ සාර්ථකත්වය පෙන්නුම් කරයි. චෝල අද්මිරාල්වරු මේ කාලයේ දී බොහෝ අග්නිදිග ආසියානු රාජධානිවල තානාපතිවරුන් ලෙස ද කටයුතු කළහ මධ්‍යකාලීන චෝල රජ සමයේ නාවික තත්වය වර්ධනය විය. මෙසමයේ චෝල අද්මිරාල්වරු සමාජය තුළ මහත් ගෞරවයක් සහ කීර්තියක් ලබා ගත්තේය. නාවික හමුදා අණ දෙන නිළධාරීන් සමහර අවස්ථාවලදී රාජ්‍ය තාන්ත්‍රිකයන් ලෙස කටයුතු කළහ.

900 සිට 1100 දක්වා නාවික හමුදාව කුඩා පසුබිමක සිට ඉතා ශක්තිමත් බලය ප්‍රක්ෂේපණයකට සහ රාජ්‍ය තාන්ත්‍රික සංකේතයක් බවට වර්ධනය විය. එහෙත් චෝලවරු දකුණු ඉන්දියාවේ ආන්ද්‍රා හා කණ්නඩ ප්‍රදේශයේ චාලුක්‍යන් සමඟ සිදු කළ සටන්වලින් පසුව ඔවුන්ගේ බලය ක්‍රමයෙන් අඩු විය. 

3 වන ශතවර්ෂයේ සිට 7 වන සියවස දක්වා වූ කාල පරිච්ඡේදය චෝලයන්ගේ සමුද්‍රභූමියෙහි අන්ධභාවයක් විය. දෙවන ශතවර්ෂයේ විජයාලය රජුගේ අනුප්‍රාප්තිකයා දක්වා සියවස් තුනකට පසු චෝලයන්ගේ ඉරණම පිළිබඳ කණගාටුදායක තත්වයක් වේ. මෙම කාලයේ ඔවුන් පිළිබඳ තොරතුරුද ඉතා අල්පය. නමුත් ඇතැම් අවස්ථාවලදී ඔවුන් පාණ්ඩයන් සමග පැති මාරු කර ඔවුන්ගේ පාලකයන් ඉවත් කිරීමට උත්සාහ කළහ. කෙසේ වෙතත්, මේ කාලවකවානුවේදී කාවේරි ගඟේ කුඩා බලසම්පන්න නාවික හමුදාවක් පවත්වා ගෙන ගියේය. මේ කාලය තුළ චෝලයන් කාවේරි ද්‍රෝණියේ අභ්‍යන්තර වෙළඳාමේ ආධිපත්‍යය දැරූ අතර මුසුරි ඔවුන්ගේ ප්‍රධාන අභ්‍යන්තර තොටුපල බවට පත් විය. මෙම කාල පරිච්ඡේදය තුළ ඉදිවන වියළි වරායන් අද දක්වා ද පවතී. 

අධිරාජ්‍ය චෝල නාවික හමුදාව විජය රාජවංශය නැගීමත් සමඟ චෝල බලයේ පුනර්ජීවනයෙන් පසුව එහි හැඩය වෙනස් විය. පල්ලව පාලනයේදී චෝලවරු පාලනය කළේ භූමි ප්‍රදේශය පමණක් නොව සංස්කෘතික හා සමාජ ආර්ථික සියල්ලමය. මේ අනුව, මධ්‍යකාලීන යුගයේ චෝලවරු, පල්ලාවස් සිට වෙළඳාම පාලනය කිරීම සහ පාලනය කිරීම සඳහා අධිකාරය උරුම කරගෙන සිටියහ.

පල්ලව නාවික හමුදාවේ සංවර්ධන කටයුතුවල වැදගත් අංගයක් වූ සටන් නැව් සහ නාවික ගෘහ නිර්මාණ ශිල්පයේ පරිනාමය වැදගත් කාර්යයක් විය. අග්නිදිග ආසියාව තුළ සිදු වූ මුහුදු කොල්ලකෑම් පාලනය කිරීම සහ මැලේ අර්ධද්වීපයේ දෙමළ මිත්‍ර තන්ත්‍රයක් ස්ථාපිත කිරීම සඳහා පල්ලව රජු සෝමවංශගේ කාලය තුළ බරපතල වෑයමක් දරා ඇත. කෙසේවෙතත්, මෙම ප්‍රයත්නය සියවස් තුනකට පසුව චෝලයන්ගේ නව නාවික බලය මගින් ඉටු කරන ලදි.

සිංහල රජතුමා සමග දශක තුනක ගැටුම් හටගත්තේය. රාජ රාජා චෝල I (985-1014) සිංහාසනයට ඉහලින් සිටීම සහ සිංහල රාජධානිය යටත් කර ගැනීම සඳහා නාවික බලය යොදා ගත්තේය.

රාජරාජ විසින් නාවික බලය ගොඩනැඟීමේ වැඩ සටහනේ විවිධාකාර විදේශිකයන් (අරාබිවරු සහ චීන ජාතිකයින්) විසින් පත් කරන ලදී. මෙම ප්‍රයත්නය අඛණ්ඩව සිදු වූ අතර ඔහුගේ අනුප්‍රාප්තිකයා වූ රාජේන්ද්‍ර චෝල එහි ප්‍රතිලාභ ලබා ගත්තේය. රාජේන්ද්‍ර විසින් ශ්‍රී විජය රාජධානියට (වර්තමාන ඉන්දුනීසියාව) එරෙහිව සාර්ථක නාවික ගමනක් මෙහෙයවමින් සයිලෙන්ද්‍රා රාජවංශය යටපත් කළේය. මුල් කාලයේ ශ්‍රී විජය අධිරාජ්‍යය හා චෝල අධිරාජ්‍යය අතර සුහදශීලී සම්බන්ධතා පැවතී ඇත. ක්‍රි.ව 1006 දී තමිල්නාඩුවේ නාගපට්ටනම්හි චූඩාමණි විහාරය ඉදිකරන ලද්දේ ශ්‍රී විජය මාරාවියතුංගවර්මන් රජු විසිනි. මේ නිසා කුමන දේශපාලන සම්බන්ධතා තිබුණ ද ශ්‍රී විජය ආක්‍රමණය කිරීමෙන් වාණිජමය අවශ්‍යතාවන් සපුරා ඇති බව පෙනී යයි.

සංවිධානය සහ පරිපාලනය

පුරාණ චෝල නාවික හමුදාව සතුව සාමාන්‍ය නෞකාවලට වඩා වැඩි තාක්ෂණයෙන් යුතු නෞකා තිබිණි. ඉතිහාසය පුරාම මෙය වෙනස් විය. පසු කාලීනව එක් එක් වර්ගයේ සටන් සඳහා විශේෂයෙන් ඉදිකරන ලද නැව් සහිත නාවික හමුදාවේ විශේෂිත බලකායක් විය.

මධ්‍යකාලීන චෝලයන්ගේ රාජකීය නාවික හමුදාව එහි අණ දෙන බලවේගයන්ගෙන් සමන්විත විය. සාමාන්‍ය නාවික හමුදාවට අමතර කප්පල්-පාඩායි නාවික හමුදා කාණ්ඩය සටන් වලදී විශේෂයෙන් යොදාගෙන ඇත. චෝල නාවික හමුදාව එහි සමකාලීනයන් මෙන් නොව ස්වාධීන සේවයක් විය. යුධ හමුදාවද ප්‍රවාහනයේදී හා ගමනාගමනයේදී නාවික යාත්‍රා මත රඳා පැවතුනේය. එය නාවික භටයින්ගේ හරය ද විය. පැරණි නාවිකයින් පුහුණු කරන ලද ධීවරයින්ද සතුරු නෞකාවන්ට පහරදීමට හා විනාශ කිරීමට සහභාගි කරවාගෙන තිබේ.

චෝල නාවික හමුදාව පහත දැක්වෙන කාර්යභාරයන්ට දායකත්වය සැපයීය.

  • සාමකාමී මුර සංචාරය හා කොල්ලකෑම් තහනම් කිරීම. 
  • වෙළඳාම මෙහෙයවීම. 
  • මිත්‍රශීලි යාත්‍රා ආරක්ෂා කිරීම. 
  • වෙරළ තීරය ගොඩනැඟීම හා අවශ්‍ය අවස්ථාවලදී හමුදාව ශක්තිමත් කිරීම. 
  • සතුරු යාත්‍රා විනාශ කිරීම.
  • සතුරන්ගේ මිතුරන් එකතු නොවීමට කටයුතු කිරීම. 
  • මුහුදු ආශ්‍රිත නාවික වරායන් ඉදි කරීම.

චෝලයින් සතු වූ මෙම අති මහත් බලයෙන් යුතු හමුදාව නිසා හමුදා, දේශපාලනික හා සංස්කෘතික ආධිපත්‍යය සපුරා ගැනීමට හැකි විය.

අධිරාජයා නාවික හමුදාව ඇතුලුව සියලු යුධ හමුදාවන්ගේ ආඥාපති විය. නාවික හමුදාව විශේෂිත කාර්යන් සඳහා විවිධ නෞකාවන් සමඟ ප්‍රධාන වරාය සමඟ සම්බන්ධතා ඇති කර තිබිණි. මෙම කාර්ය ස්කෝඩ්රෝන් (squadrons) නම් සංවිධානය හා විවිධ අංශ විසින් සංවිධානය කර ඇත. විශේෂයෙන් ලංකාව ජය ගැනීමෙන් පසු මෙම ක්‍රියා පටිපාටිය අවශ්‍යය විය. සාමාන්‍යයෙන් මෙම ඒකීය කණ්ඩායමට (Fleet-Squadron) (විශාලතම තනි ඒකකය) Ganathipathy විසින් අණ කරනු ලැබ ඇති අතර මෙහෙයුම් හේතුන් සහ සංවිධානාත්මක හේතූන් මත විවිධ ආකාරයේ උප ඒකක ගණනාවක් තිබුණි.

ශ්‍රේණියේ ව්‍යුහය

චෝල නාවික හමුදාව දෙමුහුම් ශ්‍රේණිගත ව්‍යුහයක් භාවිතා කලේය. යුද හමුදා සෙබළුන් මෙන්ම හමුදාමය තනතුරු රැසක් ද විය. [34] චෝල නාවික හමුදාව තුළ නාවික හමුදා හා යුධ හමුදා නිලයන් පැවතී ඇත. උදාහරණයක් ලෙස හමුදාවේ කපිතාන්වරය නාවික හමුදාවේ ලුතිනන් කෙනෙකුට සමාන වන අතර නාවික හමුදා කපිතාන්වරයෙකු හමුදාවේ කර්නල්වරයාට සමාන වේ. අනෙක් අය සම්පූර්ණයෙන්ම වෙනස් වූහ. එබැවින් එය අවබෝධ කරගැනීමට පහත සැසැඳීම යොදාගත හැකිය.

  • උත්තරීතර ආඥාපති : චක්‍රවර්ති - අධිරාජයා
  • නාවික හමුදාවේ ප්‍රධානියා : ජලතිපති - දළ වශයෙන් නාවික හමුදාවේ අද්මිරාල්. 
  • නාවික හමුදාවේ අණදෙන නිලධාරි : පිරිවූ + අටිපති හෝ දේවාර් / නයගාන් - අද්මිරාල් 
  • නාවික හමුදාවේ අණ දෙන නිලධාරියා : ගනාතිපති - රියර් අද්මිරාල් 
  • කණ්ඩායමේ සේනාධිපතියා : මණ්ඩලතිපති - උප අද්මිරාල්වරයාට සමානය 
  • නෞකාවේ අණ දෙන නිලධාරියා : කලපති - නූතන නාවික හමුදාවේ කපිතාන් 
  • නැවක අවි භාරව සිටි නිළධාරියා : කාපු - තරමක් විධායක නිලධාරියා සහ අවි ආයුධ නිලධාරියා එක් අයෙකු බවට පත් විය. 
  • කූඩාරම් භාරව සිටි නිලධාරියා : සීවායි - දළ වශයෙන් ප්‍රධාන ස්වාමියා සහ ඉංජිනේරු නිලධාරියාට සමානය. 
  • නේවාසික භාරව සිටි නිලධාරියා : ඊයිටීමාර් - නාවික භට කණ්ඩායමේ ප්‍රධානියා.

අනෙකුත් නාවික කටයුතු

චෝල නාවික හමුදාව රාජ්‍යයේ ස්ථීර නාවික හමුදා භූමිකාවට අමතරව ඉටු කළ සේවාවන් රැසක්ද විය. ඒ අතර රේගු දෙපාර්තමේන්තුව, මිලිටියාව (සාමාන්‍යයෙන් හමුදාවක් හෝ වෙනත් වෘත්තීය සටන් සංවිධානයකි , ජාතියක පුරවැසියන් හෝ රාජ්‍යයේ යටත් වැසියන්, හමුදා සේවයට කැඳවිය හැකිය.) සහ මුතු ඇල්ලීමේ රාජ්‍ය ඒකාධිකාරය කැපී පෙනෙයි. රාජ්‍ය සේවාවලට අමතරව, විවිධ වෙළඳ සංගම් විසින් කුඩා, නමුත් ප්‍රබල බලවේග පවත්වාගෙන ගිය අතර, මෙම සංසද ඉතා දැඩි ලෙස නියාමනය කර ඇති අතර, අවශ්‍ය අවස්ථාවන්වලදී කුලී හේවායන් සහ බලයන් ලෙස ක්‍රියා කර ඇත. 

රේගු සහ සුරාබදු

සුන්ගු (සුන්ගා ඉල්ලාකා) නමැති රේගු බලකාය පුරාණ ලෝකයේ තිබූ ඉතාමත් සංවිධානාත්මක සංවිධානයක් ලෙස හැඳින්විය හැකිය. එය තලෙයි-ත්‍රිවයි නම් තනතුර වැනි අධ්‍යක්ෂ ජනරාල්වරයෙකුගේ අණ යටතේ පාලනය විය. එය අතිශයින් විකාශනය වූ අතර විවිධ දෙපාර්තමේන්තු ද පැවතී ඇත.

වෙරළාරක්ෂක කටයුතු

ක්‍රි.ව 1100 ට පසුකාලීනව, නාවික හමුදාව නිරන්තරව සටන් කරමින් සිටියේ චෝල වාණිජ, ආගමික හා දේශපාලනික අවශ්‍යතා ආරක්ෂා කිරීමටය. එහෙයින් ගෘහ වරායන් සැබැවින්ම නොතිබුණි. මෙය චෝල නාවික උපායමාර්ගවල වෙනසක් ඇති කිරීමට හේතු වූ අතර, කල්පවතින සහ විශාල නෞකාවන් නැවතත් ඉහළ මුහුදේ ෆ්ලොටිල්ලාව ශක්තිමත් කිරීම සඳහා කැඳවනු ලැබීය. මෙය විශාල ප්‍රමාණයේ වේගවත් හා දැඩි ලෙස සන්නද්ධ සැහැල්ලු නැව්වල විශේෂිත සහායක බලවේගයක් වර්ධනය කිරීමට හේතු වේ. අතීතයේ සිටම මෙම වර්ධනය සඳහා ස්වාභාවික තේරීම වූයේ කරායිපිරු විය. කාලයාගේ ඇවෑමෙන් ඔවුන්ට චෝල දේශසීමා ජලය, ගෘහ වරායන්, අලුතින් අල්ලා ගත් වරායන් සහ වෙරළබඩ නගර ආරක්ෂා කිරීමෙහි වගකීම් පැවරී ඇත.

පෞද්ගලික නාවික බලකායන්

චෝල අධිරාජ්‍යයේ රඳා පැවැත්ම විදේශීය වෙළඳාම මත පදනම් වූ අතර ඒ සදහා බොහෝ විදේශ විනිමය ඉපයීමට බලගතු වෙළඳ සංසදයන් නිර්මාණය කරන ලදි. ඒවායින් සමහරක් කලාපීය ආණ්ඩුකාරයන්ටත් වඩා බලවත් විය. මෙම කාලයේදීම අන්තර්ජාතික වෙළඳාම තරඟකාරි ක්ෂෙත්‍රයකට පිවිසියේය. කාලගුණික තත්වයන් යටතේ විශාල වෙළඳ නැව් ශක්තිමත් කිරීමට හා බේරාගැනීමට විවධ දුෂ්කරතාවයන්ට මුහුණදීමට රජයට සිදු විය. මෙය පෞද්ගලික නාවිකයන් ස්ථාපිත කිරීමට හේතු විය. ඔවුන්ට යුරෝපීය සහකරුවන්ට මෙන් ජාතික සලකුණක් හෝ සේවක බහුජාතික කණ්ඩායම් නොතිබුණි.

මොවුන්ට අධිරාජ්‍යයා විසින් බාහිර වෘත්තීය වෙළඳුන් ලෙස මුහුදු ආශ්‍රිතව වෙළඳාම් කරගෙන යාමට කටයුතු සලසා දී ඇත. සාමාන්‍යයෙන් ඔවුන් ගමන් මාර්ග සොයා ගැනීම, නෞකාවලට පෙරගමන් සැපයීම සහ ආරක්ෂක රාජකාරි ඉටු කර තිබේ. නමුත් අවස්ථා කිහිපයකදී මෙම පෞද්ගලික නාවික බලකාය අධිරාජ්‍යයේ අවශ්‍යතා වෙනුවෙන් සේවය කිරීමට කැඳවනු ලැබීය.

පෞද්ගලික නාවික හමුදාවක් යොදාගත් සැලකිය යුතු වෙළඳ සංසදයන් වූයේ,

  • Nanadesa Tisaiyayirattu Ainnutruvar - වචනයෙන් කියනු ලබන්නේ, "රටවල් හතරෙන් පන්සියයක් සහ දහසක් දිශාවන්"
  • Maalainattu Thiribuvana Vaanibar kzhulumam - ලෝකයේ රටවල් තුනක ඉහලම වෙළදුන් (චීන, ඉන්දියානු සහ අරාබි අධිරාජ්‍යයන් 3 ක්) 
  • Maadathu valaingair (හෝ valainzhr) vaanibar Kzhu - මුතු අපනයනකරුවන් කන්චිපුරම්

යාත්‍රා සහ ආයුධ

පළමුවන සියවසේ වාර්තාවලට පෙර පවා මුහුදේ නැව් තැනීම හා යුද්ධ යාත්‍රා පිළිබඳ ලිඛිත වාර්තා ඇත. මහාචාර්ය R. C. Majumdar පවසනුයේ ක්‍රි.පූ. 2 වන සියවසේ සිට ඉන්දියාවේ නාවික ගෘහනිර්මාණ ග්‍රන්ථයක් හා නිර්මාණ ශිල්පයක් පුළුල් ලෙස පැවතී තිබුණු බවයි.

රාජා රජුගේ සහ ඔහුගේ පුත්‍රයාගේ පාලන සමයේ දී නැව් පන්තියේ සංකීර්ණ වර්ගීකරණයක් සහ එහි උපයෝගීතාවයන් පහත දක්වා ඇත. 

  • ධරනි(Dharani) - මුහුදු මට්ටමේ සිට සටන් කිරීමට සැලසුම් කර ඇති නෞකාවකි. නූතන දවසේ විනාශකාරි යාත්‍රාවන් හා සමාන වේ. 
  • ලූලා (Loola) - නූතන-දවසේ corvettes සමාන වේ. සැහැල්ලු යුධමය කටයුතු සහ නාවික කටයුතු රාජකාරි කිරීමට සැලසුම් කර ඇත. 
  • වජ්රා (Vajra) - frigate එකකට සමානය, ක්ෂනික ප්‍රහාරක යානයකි, සැහැල්ලුවෙන් සන්නද්ධව ඇත. 
  • තිරිසදායි (Thirisadai) - බොහෝ විට සටන් කෘෘෂර් එකකට හෝ යුධ බළකොටුවක් සහිත නැවකට සමානය, ඔවුන් විශාල වශයෙන් සන්නද්ධ කර ඇති අතර සටන් වලදී ඉලක්ක 2 කට වඩා වැඩි සංඛ්යාවක් යෙදවිය හැකි අතර, එය බේරාගැනීමට සහ පහර දීමට තරම් වේගවත්විය. මෙම නෞකාවේ කුඩා නාවික බලකායක් (සතුරු යාත්‍රිවලට ප්‍රහාර එල්ල කිරීම සඳහා) ස්ථාපිත කර තිබිණි. ඔවුන් සඳහා මෙම නෞකාවේ වෙනම කැබින් හා පුහුණු ප්‍රදේශයක් තිබී ඇත.  මෙම නෞකාවට ද අසමමිතික යුද්ධයක නිරත වීමට හැකි බව කියැවේ.

හමුදා මෙහෙයුම්

වසර 700 ක් පුරා එහි වාර්තාගත පැවැත්මේ කාලසීමාව තුළ චෝල නාවික හමුදාව වසර 500 ක් තිස්සේ ගැටුම්වලට මැදිහත් විය. මෙම කාලයේ නිරන්තර ගැටුම් සහ සටන් බිමක් පැවතුනි. අර්ධද්වීපය පාලනය කිරීම සඳහා පාණ්ඩයන් සහ චෝලයන් අතර ගැටුම 5 වන සියවසේ සිට සියවස් ගණනාවක් පුරා ජනප්‍රවාද හා පුරාවෘතයන් රැසකට හේතු විය. 

බඳවා ගැනීම් හා සේවා

චෝල අධිරාජ්‍යය විසින් නාවිකයින්, ඉංජිනේරුවන්, බෝට්ටුපදවන්නන් හා මැරීන් භටයින් බඳවා ගැනීම හා පුහුණුව ලබා දීම සඳහා නිදහස ලබා දී තිබිණි. එහිදී සංකීර්ණ පරීක්ෂණ සහ ඇගයුම් ක්‍රියාවලියක් නොවීය. ඕනෑම පුරවැසියෙකුට වුවද නාවික සේවය සඳහා ලියාපදිංචි විය හැකිය. එහෙත්, ඔහු තෝරාගත් කාර්යයේ එක්තරා අවසානයක් නොලැබුනි. හිටපු සේවක සේවිකාවන්, ඔවුන්ගේ පුතුන් සහ වංශාධිපතියන් සඳහා වැඩි අවස්ථාවක් ලබා දුන් අතර පසුව මෙම ආකල්පය වෙනස් වී ඇත. සොල්දාදුවන් හා නාවිකයින් තමන්ගේ හැකියාවන් අනූව කැපී පෙනුණි.

වරාය සහ නාවික යාත්‍රා

චෝලයන් විසින් භාවිතා කරන ලද වරායන් අතරින් පැරණිතම වරාය වන්නේ පූම්පුහාර් (Poompuhar) ය. පසුකාලීනව ඔවුන් තවත් බොහෝ වරායන් භාවිතා කළ අතර නව ඒවාද ඉදි කර ඇත. සාමාන්‍යයෙන් නාවිකයින් මෙම වරායන් හඳුන්වා ඇත්තේ මියගිය පාලකයින් හා දෙවියන්ගේ නමිනි. ප්‍රසිද්ධ වරායන් කිහිපයක් මෙසේය.

  • අරිකෙමිදු (Arikamedu) 
  • කාන්චිපුරම් (Kancheepuram)
  • නාගපට්ටිනම් (Nagapattinam) 
  • කුලචල් (Kulachal) 
  • කොර්කායි (Korkai) 
  • කඩලුර් (Kadalur) 
  • තූතුකුඩි (Thoothukudi)

මෙම වරායන්ට අමතරව අභ්‍යන්තර වියළි වරායන්ද විය. යුධ කාලවලදී මහා පරිමාණ නෞකාවන් හා වාණිජ නෞකාවන් මේවායෙහිදී නිෂ්පාදනය කර ඇත. එසේ සකස් කරන ලද නැව් ගංඟා ඔස්සේ මහ මුහුදට රැගෙන විත් ඇත.

සමහර චෝල නාවික යාත්‍රාවලට තෙයිවා ( Theiva) වැනි රාජකීය නාමයන් හා තනතුරු යොදා තිබුණි. රාජරාජා චෝල සහ රාජේන්ද්‍ර චෝල පාලන කාලයේ දී, විශේෂ අවශ්‍යතා සඳහා සැපයූ එක් එක් නැව් 5 ක් තිබිණි. ප්‍රධාන යාත්‍රාව නාගපට්ටනම්හි තිබූ අතර අනෙකුත් යාත්‍රා කඩලුර් (Kadalur) වරායේද, කුඩා යාත්‍රාවක් කාන්චිපුරම්හි ද සථානගත කර තිබේ. මෙම යුද නැව්වල ප්‍රධාන යාත්‍රාවලට අමතරව, හමුදාවේ අවශ්‍යතාවයන් සඳහා ප්‍රවාහන නැව් දෙකක් තිබිණි. පසුකාලීනව මෙම සංඛ්‍යාව විශාල ලෙස ඉහළ ගොස් ඇති අතර තවත් යාත්‍රා කිහිපයක් අලුතින් නිර්මාණය කර ඇත. 11 වන සියවසේ අග භාගයේදී, චෝල අධිරාජ්‍යයේ නාවික යාත්‍රා හා යුධ ශක්තිය උපරිම තත්වයට පත් විය.

වාණිජ හා රාජ්‍යතාන්ත්‍රික කටයුතු

චෝලයෝ විදේශ වෙළඳාම සහ සාගර ක්‍රියාකාරකම්වල විශිෂ්ටත්වය විදහා දැක්වූ අතර විදේශීය බලපෑම චීනය හා අග්නිදිග ආසියාව දක්වා ව්‍යාප්ත කළහ. සුමාත්‍රාහි දක්නට ලැබුණු විචිත්‍රවත් දෙමළ ශිලාලේඛනයක චෝල රටෙහි සුප්‍රකට වෙළඳ සංසදයක නාමය නැනදීස තිසියායිරිරුටු අයිනුට්ට්‍රැවාර්("රටවල් හතරෙන් පන්සියයක් සහ දහසක් දිශානුගත") යනුවෙන් සඳහන් කර ඇත. මෙම ශිලා ලිපිය චෝල අවධියේදී සක්‍රිය විදේශ වෙළඳාමක් පැවති බව පෙන්නුම් කරයි.

9 වන ශතවර්ෂයේ අවසානය දක්වා දකුණු ඉන්දියාවේ පුළුල් නාවික කටයුතු සහ වාණිජ කටයුතු විශේෂයෙන් චීන හා අරාබිවරුන් සමඟ වර්ධනය විය. ඉන්දියාවේ බටහිර හා නැගෙනහිර මුහුදු තීර දෙකේම කොටස් හිමිකාරීත්වය දරණ චෝලවරු මෙම ව්‍යාපාරවල පෙරමුනේ සිටිති. චීනයේ ටැංග් රාජ වංශය, සෛලේන්ද්‍ර රාජවංශය යටතේ මලයානු දූපත් සමූහයේ ශ්‍රී විජය, ශ්‍රී ලංකාව, බැග්ඩෑඩ්හි අබ්බාසිද් අධිරාජ්‍යය, කැලිෆට් ප්‍රධාන වෙළඳ පාර්ශවකරුවන් විය. 

චීනය සමඟ වෙළඳාම ඉතාමත් ලාභදායි ව්‍යාපාරයක් වූ අතර, වෙළඳ සංගම් සඳහා රාජකීය අනුමැතිය සහ රේගු බලකායෙන්, දෙපාර්තමේන්තුවේ අවසරය අවශ්‍ය විය. එදිනෙදා සාමාන්‍ය වෙළඳාම පියවර තුනක් යටතේ සිදු වී ඇත. ඉන්දියානු භාණ්ඩවලින් (විශේෂයෙන් කුළුබඩු, කපු සහ මැණික්) චීනය වෙත යවන අතර ආපසු පැමිණීමේ දී චීන භාණ්ඩ (සිල්ක්, සුවඳ දුම්, යකඩ) නැවත චෝල වරායන් වෙත ගෙනවිත් තිබේ. දේශීය පරිභෝජනය සඳහා ඇතැම් ද්‍රව්‍ය යොදා ගත් පසු, ඉන්දියානු භාණ්ඩ සමඟ ඉතිරි බඩු තොගය අරාබිවරුන් වෙත නැව්ගත කර ඇත. සාම්ප්‍රදායිකව මෙසේ අවසාන ගමනාන්තයට පැමිණීමට පෙර බොහෝ නැව්වලට භාණ්ඩ හුවමාරු කිරීම සිදු වී ඇති බව පෙනේ.

අග්නිදිග ආසියාවේ මුහුදු කොල්ලකෑම්වලට එරෙහිව සටන් කිරීම

චීනය සහ අරාබි වරාය අතර වෙළෙඳ මාර්ගයේ මධ්‍ය ශීර්ෂය ලෙස ශ්‍රී විජය සහ කම්බෝජ් (වර්තමාන කාම්බෝජය) මූලෝපායික වශයෙන් තීරණාත්මක විය. 5 වන ශතවර්ෂය දක්වා අරාබිවරු සෘජු ලෙස චීනය සමඟ වෙළඳාම් කළ වරායක් ලෙස ශ්‍රී විජය වරාය හැදින්විය හැකිය. ඔවුන්ගේ විභවය අවබෝධ කර ගනිමින් ශ්‍රී විජය අධිරාජ්‍යය ප්‍රදේශය වටා මුහුදු කොල්ලකරුවන් දිරිමත් කිරීමට පටන් ගත්තේය. මෙයින් ඔවුන්ට වාසි දෙකක් අත් විය. කොල්ලකෑම්වලින් හොඳ ගෙවීමක් වන අතර, සියලූම පාර්ශවයන්ගෙන් ඔවුන්ගේ ස්වාධිපත්‍යය සහ සහයෝගිතාව සහතික කර ඇත.  ශ්‍රී විජය රජුගේ අනුප්‍රාප්තියේදී ඇති වූ සිවිල් යුද්ධය නිසා ශ්‍රී විජය අධිරාජ්‍යය දුර්වල වූ අතර මෙම කාලයේ මුහුදු කොල්ලකෑම් මත ආර්ථිකය රඳා පැවතී ඇත.

මෙම කාලයේ මුහුදු කොල්ලකෑම් දියුණු තත්වයට පත් විය. චීනය සමඟ වෙළඳාමේදී සෑම නැවකින්ම 3/2 කටත් වඩා පමණ කොල්ලකෑමට ලක් විය. එයින් තොරව චීනය සමග මුහුදේ වෙළඳාම සැබැවින්ම නොහැකි විය. සමහර අවස්ථාවලදී යාත්‍රා කොල්ලකරුවන්ගේ ප්‍රහාරයන්ට ද ලක් විය. සුළු වශයෙන් රාජ්‍යතාන්ත්‍රිකව කොල්ලකරුවන් මර්දනයට උත්සාහ කළද එය අසාර්ථක විය. තව තවත් මුහුදු කොල්ලකරුවන්ගේ ක්‍රියා දැඩි වීමත් සමඟ චීන වෙළඳ භාණ්ඩ හිඟයක් ඇති විය. මෙම තත්වය යටතේ අරාබිවරු ඔවුන්ගේ අශ්වයින් සඳහා ඉහළ මිළ ගණන් ඉල්ලා සිටියහ. මෙය චෝල හමුදාව කෙරෙහි විශේෂයෙන් බලපෑවේය. ආදායම් අඩු වීම නිසා චීනයද කෝපයට පත් විය.

ශත වර්ෂ තුනකට පසුව චෝලයන් හා පල්ලවයන් එක්ව ඒකාබද්ධ නාවික මෙහෙයුමක් දියත් කර ඇත. මෙය චෝල නාවික හමුදාවේ පළමු මැලේ අර්ධද්වීප ගවේෂණය වූ අතර එය චෝලයන්ගේ බලය වඩාත් ප්‍රසිද්ධ වීමට මඟ පෑදීය.

එක් විශේෂිත සටහනක දැක්වෙන පරිදි මෙහිදී චෝලයන් කාම්බෝජය ජයගෙන එය විජය අධිරාජ්‍යය යටතට පත් කර තිබේ. ඒ එම මාර්ගයේ අන්තර් වෙළඳ සහයෝගිතාවය වර්ධනය කිරීම සදහාය.

චීනය සමඟ සහයෝගිතාව

චුලියන් (චෝල) තානාපති කාර්ය මණ්ඩලය ක්‍රි.ව 1077 දී චීන උසාවියට ළඟා වූ අතර චූලියන්හි රජ තයි හුවා කියා-ලෝ යනුවෙන් හැඳින්වූ බව චීන සෝං රාජවංශය වාර්තා කරයි. මෙම රජු කුලෝත්තුංග චෝල ලෙස නිගමනය කළ හැකිය. මෙම තානාපති කාර්යාලය වෙළඳ ව්‍යාපාරයක් වූ අතර අමුත්තන් සදඟ ඉතා ලාභදායි වූ තඹ කාසිවලින් සැකසු විවධ කෘතිම භාණ්ඩ, වීදුරු හා මැටි භාණ්ඩ, කුළුබඩු ආදිය හුවමාරු කරගෙන ඇත. 

චීනයේ සෝං රාජවංශය හා මධ්‍යකාලීන යුගයේ චෝලයන් අතර සමීප රාජ්‍යතාන්ත්‍රික සම්බන්ධතා තිබූ අතර තාක්ෂණික ක්‍රමවේදයන් අනුගමනය කිරීමට දෙපිරිසේම උනන්දුව ඇතිව පරීක්ෂණ කටයුතු සඳහා යොමුව ඇත. විශේෂයෙන් මේ සඳහා චීන වෙරළ තෝරාගැනීමට බොහෝ දෙනා වැඩි කැමැත්තක් දක්වා තිබේ.

නිගමනය

රාජ රාජ හා ඔහු පුත් රාජේන්ද්‍ර චෝලගේ ශ්‍රේෂ්ඨ දේශපාලන දර්ශනය හා අධිරාජ්‍යය පුළුල් කිරීමේ අභිප්‍රාය චෝල නාවික ශක්තිය වර්ධනයෙහිලා බලපා ඇත්තේය. නාවික හමුදාවේ අප්‍රතිහත ධෛර්ය හා කැපවීම මත චෝල අධිරාජ්‍යය උච්චස්ථානයකට පත් වූ බව සිතිය හැකිය. චෝලයින්ට උප මහද්වීපයේ බලවත් පුද්ගලයින් බවට පත් වීමට නාවික හමුදා බලයේ හැකියාවන් හා ශක්තිය මග පාදා ඇත. රාජ රාජ, රාජේන්ද්‍ර චෝලගේ අනුප්‍රාප්තකයින්ද දැවැන්ත නාවික කණ්ඩායම් ගොඩ නඟා මෙම තත්වය ඉදිරියටම පවත්වාගෙන ගියේය. මේ නිසා චෝල නාවික හමුදාව දක්ෂ රාජ්‍යතාන්ත්‍රික සංකේතයක් විය. එය ද්‍රවිඩ සංස්කෘතිය, එහි සාහිත්‍යමය සහ ගෘහ නිර්මාණ ශිල්පයට ඉහළින් ව්‍යාප්ත විය. කම්බුජදේස (Kambujadesa) රජු (නූතන කාම්බෝජය) රජු චෝල අධිරාජ්‍යයා වෙත විසිතුරු අශ්ව රථයක් යවා ඇති බව පෙන්නුම් කිරීමට සාක්ෂි තිබේ. සමහරවිට චෝල අධිරජු මැලේ අර්ධද්වීපය වෙත යොමු කළ උපාය මාර්ගික අවධානය සීමා කිරීමට අධිරජු සතුටු කිරීමේ අරමුණින් එය සිදු කරන්නට ඇත. කෙසේ වුවද මෙම සාධකවලින් පෙනී යන්නේ චෝලයන්ගේ සාමුද්‍රික ආධිපත්‍යයි. මේ ආකාරයට ශතවර්ෂ ගණනාවක් පැවති සාමුද්‍රික අධිරාජ්‍යයක් ගොඩ නැඟීම සඳහා චෝලයින්ගේ නාවික ක්‍රියා සෘජුව බලපා ඇති අතර වාණිජ වශයෙන් මෙන්ම යුධමය වශයෙන් ද සිදු කළ නාවික කටයුතු නිසා චෝල අධිරාජ්‍යය තත් යුගයේ ඉන්දියානු සාගරයේ බලවත්ම අධිරාජ්‍යය බවට පත් වී ඇති බව පැහැදිලි වේ.