ශ්රී ලංකාවේ ආර්ය ජනාවාස 4 කොටස
කෙනෙකු තමන්ගේ ගෝත්රයෙන් පිටුවහල් කිරීමේදි ඔහුගේ හෝ ඇයගේ හිස කෙස් වලින් අඩක් මුඩුකොට පිටුවහල් කිරීම ඉන්දියාවේ බටහිර ප්රදේශ වල විසු මෙම යවනයන්ගේ පුරුද්දක් විය. තවද විජය රජුගේ මුල් වාසභුමිය වුයේ “ලාට රට සිංහ පුරයැයි“ සදහන් වේ. වර්තමානයේ මෙම ප්රදේශය “ගුජරාටයේ සිහොර්“ නමින් හදුන්වන ප්රද්ශය බවට සමහර ඉතිහාසඥයන් මත පළ කරයි
එසේම විජය රජු ඇතුථ පිරිසගේ භාර්ය්යාවන් ලංකාවට පැමිණෙන ගමනේදී ගොඩ බසිනා ලදැයි සැලකෙන මහිලා ද්වීපය ඉන්දියාවේ බටහිර වෙරළේ පිහිටියේයැයි ඇතැම් මූලාශ්ර වල සදහන් වේ.විජය රජු විසින් කුවේනිය එලවා දැමීමෙන් පසුව මෙම පාණ්ඩයය කුමරිය ගෙන්වාගෙන තිබුනේද මදුරා පුරයෙනි. ඇය “විජායි කුමරිය“ නමින් හදුන්වන ලද බවට කථා පුවත් හමුවේ. එලෙසම ඇය සමග පවුල් දාහක් පමණ ලංකාවට සංක්රමණය වු බවටද එම කතා පුවත් වල සදහන් වේ.
තවද තක්ශිලාවේ ස්ථුඵයකින් සොයා ගන්නා ලද කරඩුවක සහ ලොරියාර්නින්ගෙයි නමැති ස්ථානයේ තිබී හමුවු පැතලි රූපයක සිංහල යන පුද්ගල නාම සදහන් වුන බව හෙලිව තිබේ. එයින් එක් ලිපියක සිංහල සහ සිංහ රක්ෂිත නම් සහොදරයන් දෙදෙනෙකු සියලු බුදුවරුන් උදෙසා ස්ථුපයක් ඉදිකළ බව සදහන් වේ. අනෙක් ලිපියේ සිහලකගේ යහථු සිංහ මිත්ර විසින් පිරිනමන ලද පරිත්යාගයක් ගැන සදහන් වේ. මෙම සෙල් ලිපිය අනුව සිංහල යන්න මුලින් පුද්ගල නාමයක්ව පැවති බවත් එම නම තිබු අය ඉන්දියාවේ බටහිර ප්රදේශ වල ජීවත්වු බවත් පැහැදිලිවේ.
එමෙන්ම රජ පවුල් වල බොහෝ අවස්ථාවල සහෝදරයන් දස දෙනෙක් සිටි බවට ලංකා ඉතිහාසයේ කිහිප තැනකම සදහන් වේ. උදාහරණ ලෙස පණ්ඩුවාසදේව රජුට පුතුන් දස දෙනෙකු සිටි බවට ඉතිහාසයේ සදහන් වීම, දේවානම්පියතිස්ස රජුට සහෝදරයන් දස දෙනෙකු සිටීම, කතරගම දසබෑ රජුන් විසින් පාලනය කිරීම හා උන්මාද චිත්රාකුමරියට සහෝදරයන් දස දෙනෙකු සිටීම වැනි කරුණු සදහන් කළ හැක. මෙම දසබෑ සංකල්පය බටහිර ඉන්දියාවේ ද්වාරවතී නුවර වාසුදේව රජු ප්රමුඛ සහෝදරයින් දස දෙනා ආදර්ශයට ගෙන පටන් ගත් ක්රමයක් වන්නට ඇතැයි ඇතැමුන් පවසති.
මේ හැර ඉන්දු ආර්යයන් ආර්යාවර්තයේ නැගෙනහිර ප්රදේශයෙන් පැමිණි බවට ඉදිරිපත් කළ හැකි තවත් සාධක කිහිපයක් ඇත. පණ්ඩුවාස රජුගේ බිසව වු බද්ධකච්ඡානා දේවිය ලංකාවට ගොඩ බැස්සේ ගෝකන්න වරායෙන් බවත් එහි සිට උප තිස්ස ග්රාමය දක්වා කැදවාගෙන ගිය බවත් මූලාශවල සදහන් වේ. බද්ධ කච්ඡානා බිසව බුදුන් වහන්සේගේ ඥාති වරියක් බවටත් සදහන් වේ. බුදුන්වහන්සේ ඇතුථ ඥාති පිරිස ජිවත් වු බවට සාධක හමුවන්නේ ඉන්දියාවේ නැගෙනහිර ප්රදේශ වලිනි.
එලෙසම බද්ධ කච්ඡානා කුමරියගේ සොහොයුරන් ගෝකන්න ප්රදේශයෙන් ලංකාවට ගොඩබැස ලංකාවේ නැගෙන හිර ප්රදේශ වල ජනාවාස පිහිටුවාගත් බව විජිත ගාම , දීඝවාපිය සහ රොහණ යන ජනපද ඇසුරෙන් පැහැදිලිවේ. ඒ අනුව ඒ අය පැමිණෙන්නට ඇත්තේ ඉන්දියාවේ නැගෙනහිර ප්රදේශවලින් පමණක් බවත් එබැවින් ඔවුන් ලංකාවේද නැගෙනහිර ප්රදේශවල තම ජනාවාස පිහිටුවා ගත් බවත් අපට සිතිය හැක. මෙසේ මුල් ආර්යයන් ලංකාවට පැමිණියේ බටහිර ඉන්දියාවෙන් ද නැගෙනහිර ඉන්දියාවෙන්ද යන්න පසක් කිරිමට ඉතිහාසඥයන් විසින් නොයෙක් සාධක ඉදිරිපත් කර ඇත. ඇතැම් ඉතිහාසඥයන්ගේ අදහස පරිදි මුලින්ම පැමිණි ආර්යය කණ්ඩායමට පසුවත් වරින් වර ආර්යයන් ලංකාවට පැමිනෙන්නට ඇත. මොවුන්ගෙන් සමහරක් වෙළෙදුන් වශයෙන්ද පැමිණෙන්නට ඇත. කෙසේවෙතත් ආර්යාවර්තයේ නැගෙනහිර ප්රදේශයේ හා වයඹ දිග ප්රදේශ වලින් පැමිණි කොටස් සම්මිශ්රණය වීමෙන් ලංකාව ජනාවාස වන්නට ඇතැයි අපට සිතිමට හැක.
ආර්යයන් ලංකාවට පදිංචියට එන විට ලංකාවේ එතරම් දියුනු ශිෂ්ඨාචාරයකට අයත් අය සිටි බවට සාධක නොමැත. වංශකථාවල දැක්වෙන පරිදි යක්ෂ, නාග වැනි ගෝත්රයන් ලංකාවේ වාසය කළ ද ඔවුන් නව ශිලා යුගයට අයත් නොදියුණු ජනතාවක් ලෙස දැක්විමට හැක. ආර්යයන්ගේ පැමිණීම ඔවුන්ට, ඔවුන්ගේ ජීවන උපායන්ට දැඩි