අ.පො.ස සා.පෙළ 2015 විභාග අත්වැල - ප්‍රශ්න මාලාව 19 - උසස්පෙළ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය

අ.පො.ස සා.පෙළ 2015 විභාග අත්වැල - ප්‍රශ්න මාලාව 19

01. ඉගෙනුම් සඳහා පෞද්ගලික පරිගණකයක් (Personal Computer) භාවිතා කිරීමේ වාසි මොනවාද?

  • අවශ්‍ය වේලාවට අවශ්‍ය ස්ථානයක සිට පරිගණකය ආශ්‍රයෙන් ඉගෙන ගත හැකිය.
  • පාසලේ දී උගන්වනු ලබන විෂය කරුණු වලට අමතරව වැඩි දුර කරුණු අන්තර්ජාලය මගින් සොයාගත හැකිය.
  • අධ්‍යාපනික සංයුක්ත තැටි භාවිතය මගින් ඉතාමත්ම සරලව සහ ප්‍රායෝගිකව ඉගෙනගත හැකි වීම. (උදා: කැන්ඩෙලා - Candela )
  • අධ්‍යාපනික වෙබ් අඩවි සහ ඉගෙනුම් කළමනාකරණ පද්ධති මගින් පාසලේ දී ඉගෙන ගන්නා විෂයයන්ට අදාලව පුණරීක්ෂණ සහ ප්‍රශ්න ආදිය කිරීමේ හැකියාව ඇත. www.ethaksalawa.lk
  • මාර්ග ගත පරීක්ෂණ (Online Test) වලට මුහුණ දීමේ හැකියාව ඇති අතර වැරදි නිවැරදි කිරීම් සහ ලකුණු ලබාදීම් එම වේලාවේ දී ම සිදුවේ. කාලය ඉතුරු වේ.
  • බහුමාධ්‍ය තාක්ෂණයෙන්(Multimedia Technology) සැකසූ පාඩම් වලට පිවිසීමේ හැකියාව ලැබේ.

 

02. සාම්ප්‍රධායික තැපෑලට වඩා විද්‍යුත් තැපෑලේ (E Mail) වාසි මොනවාද?

  • සාම්ප්‍රධායික තැපැල් ක්‍රමයට වඩා වේගවත් වීම . සාමාන්‍යයෙන් සාම්ප්‍රධායික තැපෑලෙන් ලිපියක් යාමට දිනයක් දෙකක් හෝ යම් කිසි කාලයක් ගතවේ. නමුත් විද්‍යුත් තැපෑල මගින් ක්ෂණිකවම ලිපිය යැවිය හැකිය.
  • මුදලක් වැය වන්නේ නැත.
  • භූගෝලීය සීමා නැති අතර ලෝකයේ ඕනෑම ස්ථානයකට යැවීමේ හැකියාව ඇත.
  • සාමාන්‍ය තැපෑලක යැවිය නොහැකි ශ්‍රව්‍ය (Audio) , දෘශ්‍ය (Video) , රූපක (Images) සහ සජීවිකරණ(Animation) ගොනු ද ඈඳා යැවිය හැකි වීම. මේවා ඈඳුතු (Attachments) ලෙස යැවිය හැකිය.
  • යවනු ලබන මූලාශ්‍ර ලේඛන තවත් අයෙකුට සංස්කරණය කිරීමේ හැකියාව ඇත. සාමාන්‍ය තැපැලේ යවනු ලබන ගොනු මේ ආකාරයට සංස්කරණය කිරීමට නොහැකිය.
  • යම් හේතුවක් නිසා ලිපිය අදාල පුද්ගලයාට යොමු කිරීමට නොහැකි වූ විට එය නැවත අප වෙතට අදාළ දෝෂය ද සමගින් ලැබීම.
  • ලිපි අස්ථාන ගත වීමක් නැත.
  • ස්වාභාවික විපත් මගින් වන හානි සහ සතුන්ගෙන් වන හානි වලට බලපෑමක් නැත.

 

03. අන්තර්ජාලයේ (Internet) අවාසි මොනවා ද?

  • මූලික වියදම් ලෙස පවතින පරිගණක යන්ත්‍ර සහ අන්තර්ජාල පැකේජයන් ට වැයවන මුදල අධිකයි.
  • ඇතැම් ග්‍රාමීය පෙදෙස් වලට අන්තර්ජාල පහසුකම ලබා ගැනීමේ දී ඇතිවන ගැටළු.
  • සමාජ ජාලා වෙබ් (Facebook )අඩවි වලට පාසල් සිසු සිසුවියන් යොමු වීම නිසා ඔවුනගේ අධ්‍යාපනය අඩාල වීම.
  • අසභ්‍ය වෙබ් අඩවි වලට වයස අවුරුදු 18 ට අඩු පුද්ගලයින් යොමු වීම වර්ථමානයේ දැකිය හැකිය. මේවා මගින් ඔවුන්ගේ මනස විකෘති වන අතර සාමාන්‍ය ජීවිතය අවුල් සහගත තත්ත්වයට පත් වේ.
  • පාසල් ලමුන් අන්තර්ජාලය මගින් ක්‍රීඩා භාගත කර (Download) ක්‍රීඩා කිරීමෙන් ඔවුනගේ අධ්‍යාපනික කටයුතු අඩාල වීම.
  • වැරදි ප්‍රකාශ සමාජ ජාලා වෙබ් අඩවි (Facebook) වල ප්‍රසිද්ධ කිරීමෙන් ඛේදජනක සිදුවීම් සිදුවීම.

 

04. තොරතුරු සන්නිවේදන තාක්ෂණය මගින් ශ්‍රී ලාංකීය ශ්‍රම බලකායෙහි කාර්‍යක්ෂමතාවය ඉහළ නැංවීමට ගත හැකි ක්‍රියාමාර්ග මොනවාද?

  • තොරතුරු සන්නිවේදන තාක්ෂණය අනිවාර්යය විෂයයක් ලෙස පාසල් වලට හඳුන්වා දීම.
  • ප්‍රාථමික පංති වලට විෂයයක් ලෙස ඉගෙන්වීම.
  • තොරතුරු සන්නිවේදන තාක්ෂණය පිළිබඳව සිංහලෙන් පොත් පත් නිකුත් කිරීමට අවස්ථාව ලබා දීම.
  • පරිගණක සහ අන්තර්ජාල පහසුකම් පහසු ගෙවීමේ ක්‍රමයට පුද්ගලයින් හට ලබා දීම.
  • පරිගණක යන්ත්‍ර පාසල් වලට ලබා දීම.
  • තොරතුරු සන්නිවේදන තාක්ෂණය විෂය ක්ෂේත්‍රයට අදාලව රැකියා අවස්ථා වැඩි කරවීම.
  • තොරතුරු තාක්ෂණික ගම්මාන හෝ කලාප රට පුරා නිර්මාණය කිරීම.
  • වාර්ෂිකව තොරතුරු තාක්ෂණික වැඩමුළු හෝ සම්මන්ත්‍රණ පැවැත්වීම.

 

05. පරිගණක ක්‍රීඩා වල ඇති අවාසි මොනවා ද?

  • පාසල් ළමුන් පරිගණක ක්‍රීඩා වලට ඇබ්බැහි වීම නිසා ඔවුනගේ අධ්‍යාපනය කඩාකප්පල් වීම.
  • මනස වෙහෙසීම.
  • පුනරාවර්ථති ආතති පීඩා (ඇස්වල අමාරුව, අත්ලේ අමාරුව සහ කොන්දේ අමාරුවා වැනි රෝගී තත්ත්වයන් ඇති වීම.
  • ඇතැම් ළමුන් පරිගණක ක්‍රීඩා වල විවිධ දර්ශණ අනුකරනය කිරීම මගින් භයානක තත්ත්වයන්ට මුහුණ දී ඇත.
  • ඇතැම් ක්‍රීඩා මගින් පාසල් සිසුන්ගේ මනස විකෘති වීම.





    තවත් කොටසක් පසුව බලාපොරොත්තු වන්න.