ශ්රමන සම්ප්රධාය නියෝජනය කළ තවත් ශාස්තෘවරයෙකු වශයෙන් මක්කලී ගෝසාලයන් හැදින්විය හැක.අාජිවක සම්පුධායේ ප්රධානියා ලෙසද ඔහු හදුන්වනු ලැබේ.ඔහු පිලිබද ජෛක භගවති සුත්රයේ සදහන් වන්නේ ඔහුගේ පියා සිගමන් යැදු මංඛ බවයි. එම නිසා මක්කලි ගෝසල ලෙසද ඔහු හදුන්වා ඇත. ගවකාලක ඔහු ඉපදුන නිසා ගෝසාල වු බව සදහන් වේ. පියාගේ නමක් ගෝසාල නමත් එකතු වී මක්කලී ගෝසාල වු බව සදහන් වේ. එහෙත් දිඝ නිකායේ අට්ඨ කතාවේ සදහන් වන්නේ මීට වඩා වෙනත් අදහසකි. දාසයකු වු මොහු තෙල් බදුනක් ඇතිව ස්වාමියිද සමග ගමනක් යද්දි තෙල් කලය සමග වැටෙන්න එපා යැයි කියද්දිම වැටුනි.තෙල් බදුන බිදුනු නිසා ස්වාමියාට බයෙන් දුවන්නට විය.ස්වාම්යා ඔහුගේ වස්ත්රයෙන් අල්ලා ගත්තේය.එවිට එය ගලවා දමා නිර්වස්ත්රව වන ගතව ජෛන ශ්රවකයෙක්ව වාසය කොට ආජිවක සම්පුධායේ ප්රධානියා වු බව සදහන්වේ.තෙල් කලය වැටෙන විටදි දරුවා පැටලිලා වැටෙන්න එපා යැයි කියද්දීම වැටුනි.එම නිසා මක්කලි යෙදුමත් ගෝසාල යන ගෝත්ර නාමයත් එකතු වී මක්කලි ගෝසාල වු බව සදහන්ය. උණ දන්ඩක් අතතිව තවුසන්එකල සිටි බවත්, ඔවුන් මස් කරියන් ලෙස හදුන් වන අතර,එම නිසා මක්කලි වු බව සදහන්ය.
අහේතු අප්පච්ඡා වාදය වශයෙන්එතුමාගේ ඉගැන්වීම් හැද්න් වීමට හේතුව සත්වයාගේ ඇතිවීම ,පැවැත්ම හා විනාශය හා සෙසු සියල්ල සිදු වන්නේ හේතුවක් නොමැති බව සදහන් කොට ඇත.සියල්ල සිදුවන්නේ ඉබේටම හෙවත් ආකර්ශනිකව බවත් හේතු සත්ය මත කිසිවක් සිදු නොවන බවත් ප්රකාශ කොට ඇත.
පුද්ගලයකුගේ අපිරිසිදු හා පිරිසිදු වීමට හේතුවක් ප්රත්යයක් නොමැති බවයි.හේතු සත්ය නොමැතිව සියල්ල සිදුවන බව මෙයින් සනාථ කොට ඇත....
තවත් දෙයක් ඉගෙන ගන්න කැමති අය ලයික් කරන්න.යලි හමුවෙමු...