උසස්පෙළ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය

1.3 : තොරතුරු වල වියුක්ත ආකෘතියක් ගොඩනගා තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය සමග එහි

01. ආදානය (Input): දත්ත සහ උපදෙස් පරිගණකයට ඇතුළු කිරීම.

02. දත්ත ආදානය කළ හැකි ආකාර (Data input methods): අතින් දත්ත ඇතුලු කිරීම (Manual Method) සහ ස්වයංක්‍රීයව දත්ත ආදානයයි (Automatic method) 

03. ආදාන උපාංග (Input Devices) : යතුරු පුවරුව (Keyboard),  මූසිකය (Mouse),  සුපරීක්ෂකය / ස්කෑනරය (Scanner), වෙබ් කැමරාව (Web Camera), සංඛ්‍යාංක කැමරාව (Digital Camera),  මයික්‍රෆෝනය (Microphone),  තීරු කේත කියවනය (Bar Code Reader)

04. ප්‍රතිදානය (Output): පරිගණකය මගින් සකස් කළ තොරතුරු පිටතට ලබා දීම.

05. ප්‍රතිදානය කරනු ලබන තොරතුරු ලබා ගත හැකි ආකාර : මෘදු පිටපත් (Soft copies) සහ දෘඩ පිටපත් (Hard copies)

06. ප්‍රතිදාන උපාංග (Output Devices) : සංදර්ශකය / පරිගණක තිරය (Monitor / Computer Screen),  ශබ්ද විකාශන යන්ත්‍රය (Speaker),  මුද්‍රකය (Printer), බහුමාධ්‍ය ප්‍රක්ෂේපන යන්ත්‍රය (Multimedia projector)

07. දත්ත සැකසීම (Data processing) යනු: පරිගණකයට ආදානය කරනු ලබන දත්ත (Data), එහි මතකයේ ගබඩා කළ ක්‍රමලේඛනයක් (Program) යටතේ සකසා අර්ථවත් තොරතුරු (Information) බවට පත් කෙරේ.

08. තොරතුරු වල වටිනාකම (Value of information): අදාළත්වය මත රඳා පවතියි.

09. තොරතුරු පිළිබඳ ස්වර්ණමය න්‍යාය (The golden rule of information): තොරතුරු වල වටිනාකම එහි අදාළත්වය මත රඳා පවතියි. තොරතුරු නිර්මාණය කරන මොහොතේම හෝ ඒවා ලැබෙන මොහොතේම එයට වැඩි වටිනාකමක් ඇත. කාලය ශුන්‍ය ආසන්න වන අවස්ථාවේ දී තොරතුරු වල වටිනාකම උපරිම වේ. කාලය ගත වීමත් සමගම තොරතුරු වල වටිනාකම ක්‍රමයෙන් අඩුවී අවසානයේදී ඒවා දත්ත බවට නැවත පත්වේ.

10. පරිගණකයක් (Computer) යනු:ත්ත තොරතුරු බවට පත්කරන ඉලෙක්ට්‍රොනික උපකරණයකි.

11. පරිගණකයේ සුවිශේෂීතා: වේගවත්ය, නිරවද්‍යතාවය ඉහළයි, කර්යක්ෂමතාවය ඉහළයි, බහුකාර්ය වේ, තැන්පත් කිරීමේ සහ නැවත ලබා ගැනීමේ හැකියාව ඇත, බුද්ධිමත් නොවේ, හැඟීම් හා දැනීම් නැත.

12. තොරතුරු හා සන්නිවේදනය භාවිතා වන ක්ෂේත්‍ර : අධ්‍යාපන (Education), සෞඛ්‍ය (Health), සන්නිවේදන (Communication), ගමනාගමන (Transportation), මූල්‍ය (Finance) , බැංකු (Banking), පරිපාලන (Administration), කෘෂිකාර්මික (Agriculture), ආරක්ෂක (Security), ඉදිකිරීම් (Construction)

අධ්‍යාපන ක්ෂේත‍්‍රය (Education sector)

  • බහුමාධ්‍ය තාක්ෂණය (Multimedia Technology) භාවිතයෙන් ඉගෙන්වීම් කටයුතු සිදු කිරීම.
  • දුරස්ථ අධ්‍යාපනය (Distance Learning) මගින් ඉගෙනීම් කටයුතු නිවසේ සිටම සිදු කිරීම.
  • විද්‍යුත් ඉගෙනුම (e-learning) මගින් විෂය කරුණු පිළිබඳව වැඩිදුර අධ්‍යයනයට.
  • පරිගණක ආධාරක ඉගෙනුම (CAL – Computer Aided Learning)
  • පරිගණක ආධාරක ඉගැන්වීම (CAT – Computer Aided Teaching)
  • වෙබ් ආධාරක ඉගැන්වීම (WBT – Web Based Teaching)

සෞඛ්‍ය ක්ෂේත‍්‍රය (Health sector)

  • CT Scanners, MRI Scanners, ECG, EEG, CAT
  • දුරස්ථ ශල්‍යකර්ම (Distance Operations) සිදු කිරීම.
  • e – Medicine / Telemedicine මගින් වෛද්‍ය උපදෙස් නිවසේ සිටම ලබා ගැනීමට.

මූල්‍ය ක්ෂේත‍්‍රය (Finance sector)

  • ස්වයංක‍්‍රීය ටෙලර් යන්ත‍්‍ර (ATM - Automated Teller Machine)
  • Telebanking, Phone banking, Net-banking
  • Credit Card Reader
  • MICR (Magnetic Ink Character Reader)

සන්නිවේදන ජනමාධ්‍ය ක්ෂේත්‍රය (Communication / Telecommunication sector)

  • ජංගම දුරකතනය (Mobile phone)
  • ගුවන් විදුලිය (Radio)
  • රූපවාහිනිය (Television)
  • පුවත්පත් (Newspapers)

ප‍්‍රවාහන ක්ෂේත‍්‍රය (Transportation sector)

  • ආගමන විගමන දෙපාර්තමේන්තුව
  • මෝටර් රථවාහන ලියාපදිංචි කිරීමේ දෙපාර්තමේන්තුව
  • රියදුරු බලපත් නිකුත් කිරීමේ දෙපාර්තමේතුව
  • ගුවන් ගමන් පාලනය
  • ගුවන් ප‍්‍රවේශපත‍්‍ර නිකුත් කිරීම
  • ආසන වෙන්කිරීම වැනි කටයුතු වලදී.

ඉදිකිරීම් ක්ෂේත‍්‍රය (Construction sector)

  • Planning (Auto CAD)
  • Estimating
  • Designing
  • Spreadsheets (Microsoft Excel)

ආරක්ෂක ක්ෂේත‍්‍රය (Security sector)

  • මිසයිල හැසිරවීම
  • න්‍යෂ්ඨික බලාගාර හැසිරවීම
  • බුද්ධි තොරතුරු එක්රුස්කිරීම හා විශ්ලේෂණය කිරීම

කෘෂිකාර්මික ක්ෂේත්‍රය (Agriculture sector)

  •  කාලීන දැනුම ගොවීන් අතර බෙදා හැරීම
  • කාලගුණ තොරතුරු දැනගැනීමට
  • භෝග නිෂ්පාදනයේ දී වෙළඳපොළ මිලහි වෙනස්වීම් පිළිබඳව දැනගැනීම.

 

 


ලිපිය නිර්මාණය කලේ,
රසික අත්තනායක


MEMBER

අදාල තවත් ලිපි,



රසික අත්තනායක

උසස්පෙළ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය

අනෙකුත් ලිපි