බැදදේගම විචාරය - උසස්පෙළ සිංහල

බැදදේගම විචාරය

•නව කතාව මගින් ගැමි දිවියේ දුක්බර පැත්ත කදිමට නිරූපණය වී ඇත.විමසන්න                                                                    

1908-1911දක්වා හම්බන්තොට ප්‍රදේශයේ ඉංග්‍රීසි යටත් විජිත පාලන සමයේ  උප ඒජන්තවරයෙකු ලෙස සිවිල් සේවයේ නිරත වූ ඉංග්‍රීසි ජාතික ලෙනාඩෝ විසින් රචිත the village in the jungle නැමැති කෘතියේ සිංහල අනුවාදය බැද්දේගමයි.ඒ පී ගුණරත්න ලේඛකයා විසින් සිංහල අනුවාදයට නගන ලද බැද්දේගම නව කතාව මගින් ගැමි ජීවිතයේ දුක්බර පැත්ත ප්‍රධානතම අංශ දෙකක් ඔස්සේ විදාරණය කරනු ලැබේ.                                                                                                                  බැද්දේගම ගම්වැසියන්ට සිදුවන ලෙඩදුක් අතුරු අන්තරා මිත්‍යා විශ්වාස මෙන්ම නියඟය හේතුකොටගෙන ප්‍රාදුර්භූත වූ ආහාර අහේනියෙන් සිදුවන දුක්ඛ දෝමනස්සයන් ද නිල බලතල පාලන ක්‍රමය යටතේ ආණ්ඩුව හා ආගම් අතර සම්බන්ධීකරණ පහළම පුරුක වශයෙන් ක්‍රියා කළ ගම්මුලාදෑනියාගේ පරි පීඩනයට හසුවන ගැමි ජනතාවගේ දුක්බර පැත්ත මැනවින් ධ්වනිත කිරීමට ලෙනාඩ් සමතෝ සමත් වූයේය                                                                                                                         ප්‍රථම පුරුෂ සර්වවේදී පූර්ණ දෘෂ්ටිකෝණය හෙවත් සර්වතෝභද්‍ර දෘෂ්ටිකෝණය දෘෂ්ටිකෝණය ඔස්සේ නවකතාකරුවා විසින් නව කතාවේ සෑම චරිතයක් තුළටම ප්‍රවේශ වී එම චරිත මුහුණ දෙන අභියෝග හා අනේකවිධ ගැටලු පාඨකයා හමුවේ විදාරණය කරනු ලබයි.මෙම සර්වතෝභද්‍ර දෘෂ්ටි කෝණ ඔස්සේ චරිත පණ ගැන්වීමේ දී ලේඛකයා නවකතාවේ නිරූපිත සෑම චරිතයක් තුළටම රිංගා ඉමු චරිතයන්ගේ සිතුම් පැතුම්,හැඟුම්, ඇවතුම් පැවතුම්, අදහස් උදහස් ,මිත්‍යා විශ්වාස පමණක් නොව ඒ ඒ චරිතයන් ගේ චිත්ත ස්වභාවය ද පාඨකයා ඉදිරියේ මැනවින් විශද කරයි.                                                                                                                                 බැද්දේගම නවකතාවට වස්තු විෂය වී ඇත්තේ දකුණු පළාතේ ඈත පිටිසර වන පිරිසක් වන බැද්දේ ගමෙහි දරිද්‍රතාවෙන් පෙළෙන වනචාරී ජීවිත ගත කළ ගම්වැසියන්ගේ ශෝකාකූල අනුවේදනීය ඛේදාන්තයක් පිළිබිඹු වන වෘත්තාන්තයකි.නිලබල තන්ත්‍රය මෙහෙයවූ බබි හාමි ආරච්චිරාළ ධන බලය හෙවත් නව ධනවාදී ආර්ථිකයට අවතීර්ණ වී සිටී ප්‍රනාන්දු මුදලාලිත් නිසා ගම් වැසියන්ට සිදු වන අනේකවිධ ආර්ථික දුෂ්කරතාවයන් මෙන්ම ගම් වැසියන්ට සිදුවන අනේකවිධි ආර්ථික දුෂ්කරතාවන් මෙන්ම ගම් වැසිය වැසියන් නොසිතූවිරූ නොපැතූ විරූ ගැටලු රාශියක් ද පෙළින් පෙළ විකාශනය කිරීමට ලේඛකයා සමත් වෙයි .තව ද ලේඛකයා විසින් කේන්ද්‍රීය චරිතය වන සිළිඳුගේ චරිතය මුඛ්‍ය චරිතය පණ ගන්වමින් ගම්වැසියන්ගේ දුක්බර පැත්ත මැනවින් විකසිත කරනු ලබයි .බැද්දේගම නව කතාවේ ප්‍රධානතම චරිතය සිළිඳු වුවත් ඔහුගේ දූවරුන් දෙදෙනා වූ පුංචිමැණිකා හා හින්නිහාමි වටා කතා පුවත විකාශනය වේ .මෙම නවකතාවේ සුදු චරිත වන්නේ බබේ හාමි ආරච්චි, ද ඔහුගේ මස්සිනා වූ බබුන් අප්පු ,සිළිඳුගේ සහෝදරියක වූ කරලිනා හාමි ඔහුගේ බිරිඳ වූඩිoගිහාමි හා මේ බබා ආමි ආරච්චි රාළ ගේ බිරිඳ වූ නැන්චොහාමි, ගමේ වෙදරාල ලෙසට වැඩ ව සිටි පුංචිරාළ,  හා ගමට පිටින් හා ප්‍රනාන්දු මුදලාලි වැනි සෙසු චරිත ප්‍රථම පුරුෂ සර්වවේදී පූර්ණ දෘෂ්ටිකෝණය ඔස්සේ නවකතාකරුවා පාඨකයාට ස්පර්ශ කරයි.නව කතාවේ ප්‍රධානතම චරිතය ලෙස විකාශනය වන සිළිඳු විවාහ කරගෙන සිටියේ ඩිoගිහාමි ආරච්චිලාගේ සහෝදරියක වූ ඩිoගිහාමිය.ලිංගික මිට නිවුන් දැරියන් දෙදෙනකු ලැබීම නිසා පුතුන් උන් අපේක්ෂාවෙන් පුල පුලා බලා සිටි සිනිඳු කෝපාවිෂ්ට වී ගිනි හාමිගෙ හිසට හා පපුවට පහර දෙයි.ඉන් දින එයින් දින දෙකකට පසුව නිමි හාමි මියැදෙයි. මෙම සිද්ධිය ද ගැමියන් ගේ නූගත්කම නිසා සිදු වූ ශෝකාන්තයකි . මේ ගම්බද වැසියන් කිසිදා නොසිතූ විරූ අනුවේදනීය වූ දුක්ඛ දෝමනස්සයක් වෙයි.බබේ හාමි ආරච්චිලාගේ සහෝදරියක වූ වූ ඩිංගි හාමි අකාලයේ අහිමි කිරීම නිසාම බව යමි ආරච්චිරාළ හා සිළිඳු අතර කලික් අහල ඇති වන්නට වූයේ මෙතැන් සිටය .නිවුන් දැරියන් දෙදෙනකු ප්‍රසූත කළ ඩින්ගිහාමි  මියැදීම නිසා මෙම දෙදරුවන් දැක ගැන බලා ගැනීම පිණිස  ගමේ අනෙක් කෙළවරේ ගෙයක වාසය කළ කරලිනා හාමි නැමැති සිළිඳුගේ සහෝදරියක් ගෙන්වාගැනීමට සෙලින් ද සමත් වෙයි .

'කර්ලිනා හාමි ගේ සැමියා අද උණෙන් පෙළෙමින් සිට මීට මාස දෙකකට පෙර මළේය '.යැයි කතුවරයා ගැමියන්ගේ ගැමියන් ගේ දුක ගේ දුක්බර ජීවිතය අවසන් වන ආකාරය කදිම ලෙසින් ස්වභාවික ව්‍යසනයන් හි ඇති විපත්තිය කුළු ගන්වයි."ඔහු මැරී මාසෙකට පසු කරලිනා හාමිට දරුවන් ලැබුණු නමුත් දරුවා ජීවත් වූයේ ද දෙසතියක් පමණි ".මෙයින් ගම්වාසීන් අඳුරු දිවි පැවති අංශුමාත්‍රයක් පාඨකයාට හැඟෙයි දැනේ සිතෙයි .

                   බැදදේගම  ගම්වැසියන් මිත්‍යා විශ්වාසයන්හි එල්බගෙන සිටීමත් ගම්වැසියන්ට නිරතුරුව සිදු වන රෝගාබාධ හා ළමා ජීවිත අහිමි වීමේ ඛේදනීය ඉරණමක් දිය ගෙන ඒමට වැව අසලට ගිය කරලිනා හාමිට අංගොහාමි ගේ මුවට නංවන වාග් මාලාවෙන් කතුවරයා හෙළි කරන්නේ මෙසේය . 

" මේ ගමේ වැද්දන්ට ඉන්න ඉඩ දෙන්නේ මොනව ට ඇයි ?උන්නේ ගේ වටේම උන්ව පහරන ඒවා යි උන් මරාගෙන කන සත්තුන්ගේ බොකු බඩවැල් ඌයි නිසා ගම් රස්තාරේ අහලකට කිට්ටු වෙන්න බෑ මම හැදුවා ළමයි 6 හය දෙනෙක්. අන්තිම එකා මලේ ඊයේ.උදේ යසට හිටිය. දොරකඩින් යනකොට ඌ දැකලා සිළිඳු ඇස් වහ ගත්තා. වහගත්තා හැන්දෑවෙ මළා උන්ගෙ ළමයි හදන්ඩ අපේ ළමයි මරා දානවා උන් ".

මිත්‍යා විශ්වාසයන්හි එල්බ ගත් අංගොහාමි ගේ මුවට නංවන පූර්වෝක්ත වාග් මාලාවෙන් ගම්වැසියන්ගේ දරුවන් මිය දී මේ ඛේදනීය ඉරණම පාඨකයාට විශද කිරීමට ලේඛකයා සමත් වේ.එසේම ස්වභාවික ව්‍යසනයන් විවසන යන්ගේ රෝග පීඩාවන්ගෙන් අනේකවිධ අනේකවිධ අසුරයන්ට මැදිව ගම්වැසියන් පීඩනයට ලක් වී ඇති ආකාරය කරලිනා හාමි ගේ මුවට නංවන භාෂණයෙන්  සහේතුකව රූපණය කිරීමට ද කතුවරයා දැක්වූ පරිච කදිම ය ."ඔය තියෙන්නෙ බොරු .උඹ මහා බොරුකාර ගෑනියක් .ඊයෙ මේ වගේ වෙලාවට මං දැක්කා උඹලගෙ පොඩි සිංඤො උන්නේ මැලවිලා වෙවුල වෙවුලා මේ වැවේ හීතල වතුර වක් කරගන්නවා .ඔය වගේ අම්මා කෙනෙක් කොහොමද දරුවන් හදන්නේ?කවුරුත් දන්නවා උඹ දරුවන් හය දෙනෙක් වැදූ බවත් 6දෙනාම මල බවත්...."

                 ගැමි දිවියේ දුක්බර පැත්ත කදිමට නිරූපණය කිරීමට නවකතා කරුවා සමත් වූ සේය.ගම්වැසියන්ගේ ආර්ථික පරිභෝජන යන්ගෙන් කම්පිත ව ,ආහාර අහේනියෙන් පීඩිතව ගතකරන දුක්බර ය දිවිපෙවෙතේ හි අංශුමාත්‍රයක් එළි කරන ලේඛකයා  අංගොහාමි ගේ මුවට නංවන රාම මාලාව මෙසේය .

"මම මළවුන්ගේ අම්මා කෙනෙක් විතරයි මැරිච්ච ළ්මයි හය දෙනෙකුගේ අම්ම.මේ මගෙ පපුවෙ හැටි කිරි පොදක් නෑ .ළමයින්ගෙ තාත්තට මම කියනවා ගෙදර හරිය කුරක්කන් වත් අමු මිනේරි වත් වට්ටක්කා වත් ඉතිරි වෙලා නැහැ .දැන් තුන් දවසක් දවසක්ම කෑවෙ වනයේ කොළ විතරයි .ළමයාට දෙන්න කිරි පොදක් පපූවේ නෑ ..."

                        අනතුරුව ආරච්චි රාළ ගේ බිරිඳ ගේ මුවට මටනම් වනවාක් මාලාවෙන් මුළු බැද්දේගම වැහි නැති නියඟයකට ලක්වී ලක් වී ඇති ආකාරයත් ආහාර අහේනිය හා බාල මහලු සියල්ලන්ම මැරි මැරී යන ආකාරයත් සහේතුකව පැහැ විදහා පා ඇත්තේ කදිම අයුරිනි.

මෙසේ ගම්වැසියන්ගේ දුක්බර දිවි පෙවත ප්‍රථම පුරුෂ සර්වවේදී පූර්ණ දෘෂ්ටිකෝණය ඔස්සේ විවිධ චරිත අනුසාරයෙන් නවකතා නවකතාකරුවා සුපැහැදිලි ලෙසත් සහේතුක ව නිරූපණය කර ඇත්තේ කදිම අයුරිනි.අවස්ථා සිද්ධි නිරූපණයෙහි ලා බැද්දේගම කතුවරයා සාර්ථක වී ඇති ආකාරය මැනවින් විශද කරයි .