අ.පො.ස. සා.පෙළ ආදර්ශ ප්‍රශ්ණ පත්‍රය චිත්‍ර කලාව - සාමාන්‍යපෙළ චිත්‍ර කලාව

අ.පො.ස. සා.පෙළ ආදර්ශ ප්‍රශ්ණ පත්‍රය චිත්‍ර කලාව

    අ.පො.ස. සා.පෙළ ආදර්ශ ප්‍රශ්ණ පත්‍රය

චිත්‍ර කලාව

 

 

  1. මෙහි දැක්වෙන්නේ.............................................................සිතුවමකි.
  2. මෙය .................................... රජ සමයේදී නිර්මාණය කරන ලද්දකි.
  3. මෙම සිතුවම් තුලින් ........................................................නිරූපණය වන බව මහාචාර්ය සෙනරත්  පරණවිතාන මහතාගේ අදහසයි.
  1. මෙම සිතුවම් තුළ ඇති ලක්ෂණ වලට සමාන ලක්ෂණ .................................................. සිතුවම් තුළද දක්නට ලැබේ.
  2. ............................................................ ශිල්ප ක්‍රමය භාවිතයෙන් නිමවා ඇති මෙම සිතුවම් ලංකාවේ අතීත ශිල්පීන්ගේ දක්ෂතා මැනවින් නිරූපණය කරයි.

 

  1. “ක්යාරස් කියුරෝ“ ශිල්පීය ලක්ෂණය දක්නට ලැබෙන සිතුවමක් වනුයේ
  1. ඇපල් වට්ටිය
  2. වඩුවාගේ ගෙදර
  3. කුඹල්හල
  4. ගුවර්ණිකා

 

  1. “ජයග්‍රාහී ලෙස ජෙරුසලමට ඇතුළු වීම“ සිතුවම කාගේ නිර්මාණයක් ද?
    1. එස්.පී.චාර්ල්ස්
    2. සුමන දිසානායක
    3. ඩේවිඩ් පේන්ටර්
    4. පැබ්ලෝ පිකාසෝ

 

  1. විසිවන සියවසේ ලෝක මූර්ති කලාවේ නව ප්‍රවණතා බිහි කළ ශිල්පියෙකි.
    1. පැබ්ලෝ පිකාසෝ
    2. තිස්ස රණසිංහ
    3. ස්ටැන්ලි අබේසිංහ
    4. පෝල් සෙසාන්

 

  1. පහත සිතුවම් අතුරින් රෆායෙල්ගේ සිතුවමක් නොවන්නේ,
  1. ඇතුන්ස් හි පාසල
  2. මැඩෝනා සහ නිල් ඔටුන්න
  3. මරිය තුමිය සිංහාසනාරූඪ කිරීම
  4. පර්වත මස්තකයේ සිටින දේව මෑණියෝ

 

  1. ශ්‍රී ලංකාවේ ජාතික කොඩියෙහි කඩුව අතින් ගත් සිංහයාගෙන් පිළිබිඹු කරනුයේ,
    1. පරමාධිපත්‍යය
    2. දැහැමි බව
    3. තේජස හා උත්තරීතර භාවය
    4. ආර්ය අෂ්ඨාංගික මාර්ගය     
  2. කොළඹ රාජකීය විද්‍යාලයේ ඇති අල්ප උන්නත කැටයම නිර්මාණය කරන ලද්දේ, කවුරුන් විසින්ද?.....................................................................................................
  3. කොලාජ් චිත්‍ර ක්‍රමය මුලින්ම ලොවට හඳුන්වා දුන්නේ,....................................................................... විසිනි.
  4. ශ්‍රී ලංකාවේ කාටූන් චිත්‍රකලාවේ පුරෝගාමියා වනුයේ, ...................................................................... ශිල්පියා ය.
  5. ඉන්දු නිම්න ශිෂ්ටාචාරයට අයත් මුද්‍රාවක් වන පශුපති මුද්‍රාව ............................................................. ලෙසදහඳුන්වයි.
  1. අවුකන පිළිමය ක්‍රි.ව.5 වන සියවසේ ...........................................................රජතුමා විසින් කරවන ලද්දකි.

 

  1. ඇම්බැක්කේ දේවාලය අයත් වන යුගය වනුයේ,
    1.  මහනුවර යුගය
    2. ගම්පළ යුගය
    3. අනුරාධපුර යුගය
    4. දඹදෙණි යුගය

 

  1. සාංචි තොරණෙහි බුදුරජාණන් වහන්සේ නිරූපණයට යොදා නොගත් සංකේතය,
    1. ඡත්‍රය
    2. බෝධිය
    3. සිවුර
    4. ශ්‍රී පතුල

 

  1. ගම්පළ යුගයේදී ඉදි වූ ලඩලාදෙණි විහාරය නිර්මාණය කළ ශිල්පියා වනුයේ,
    1.  ස්ථපතිරායර්
    2. ගනේෂ්වරාචාර්ය
    3. දේවේන්ද්‍ර මුලාචාරී
    4. දෙල්මඩ මුලාචාරී

 

19.ශ්‍රී ලංකාවේ රාජ්‍යත්වයේ සංකේතය වන සෙංකෝලය නිර්මාණය කරනු ලැබුවේ,

  1. ඒ.සී.ජී.එස්.අමරසේකර විසිනි
  2. එස්.පී.චාර්ල්ස් විසිනි
  3. තිස්ස රණසිංහ විසිනි
  4. එච්.ඒ.කරුණාරත්න විසිනි

 

  1. ලැඔකූන් මූර්තිය නිර්මාණය කළ යුගය වන්නේ,
    1.  හෙලනිෂ්ට්ක්
    2. ග්‍රීක සම්භාව්‍ය
    3. නව යුගය
    4. පුනරුද සමය

 

ප්‍රශ්ණ අංක 21 සිට 25 දක්වා දී ඇති ප්‍රකාශ සඳහා හරිනම් හරි ලකුණද වැරදි නම් වැරදි ලකුණද යොදන්න.

  1. මොහෙන්දජාරෝ නගරයෙන් හමු වූ පූජක රුව ලෝහමය මූර්තියකි.                                                              ( )
  2. බුදුරජාණන් වහන්සේ ධර්මය දේශනා කරන අයුරු නිරූපණය වන මුද්‍රාව අභය මුද්‍රාව වේ.                                       ( )
  3. ශ්‍රී ලංකාවේ දොඳම වාහල්කඩ මිහිනිතලයේ කණ්ඨක චෛත්‍යෙය් වාහල්කඩයි.                                                   ( )
  4. ගම්පළ යුගයේ නිරිමාණයක් වන ගඩලාදෙණි විහාරය ඉන්දීය විජයනගර් ගෘහ නිර්මාණ ශිල්ප ක්‍රමයට අනුව නිමවන ලද්දකි.  ( )
  1. රජ පවුල නැමති නිර්මාණය හෙන්ර් මුවර් ශිල්පියාගේ අගනා නිර්මාණයකි.                                                       ( )

 

26.මුදළිඳු ඒ.සී.ජී.එස්.අමරසේකරයන්ගේ නිර්මාණයක් නොවන්නේ,

  1. යකැදුරාගේ දියණිය
  2. කුඹල්හල
  3. වඩුවාගේ ගෙදර
  4. පූස් පැටවා

 

  1. සාංචි තොරණ කැටයම් සඳහාවස්තු ව්ෂය වූ කරුණක් නොවන්නේ,
    1. ජාතක කතා
    2. ඓතිහාසික සිද්ධි
    3. බුද්ධ චරිතයේ සිද්ධී
    4. අතීත භාරතීය ජනකතා

 

  1. පූජනීය ස්ථානයකට පිවිසෙන පඩිපෙළ දෙපස අත් වැටක් සේ යොදා ඇත්තේ, ....................................................................................................
  1. සාංචි තොරණ කැටයම් හි .............................................................ශෛලියෙන් ජාතක කතා කැටයමි කර ඇත.

 

ප්‍රශ්ණ අංක 30 සිට 35 දක්වා දී ඇති වචනවල අර්ථය පැහැදිලි වනසේ වාක්‍යය බැගින් ලියන්න.

  1. මැඩෝනා චිත්‍ර ..............................................................................................................................................
  2. සන්නිදර්ශන චිත්‍ර..........................................................................................................................................
  3. පර්යාවලෝකනය.........................................................................................................................................
  4. මිනාර්..........................................................................................................................................................
  5. මඩොල් කුරුපාව..........................................................................................................................................
  6. ප්‍රෙස්කෝ සිකෝ..........................................................................................................................................

 

ප්‍රශ්ණ අංක 36 සිට 40 දක්වා ප්‍රශ්ණ සඳහා දී ඇති රූපය හඳුනාගෙන එහි කලාත්මක අගය විදහා දැක්වෙන පරිදි වාක්‍ය පහක් ලියන්න.

  1. ....................................................................................................................................................................
  2. ....................................................................................................................................................................
  3. ....................................................................................................................................................................
  4. ....................................................................................................................................................................
  5. ....................................................................................................................................................................

 

පිළිතුරු……………..

  1. සීගිරි
  2. කාශ්‍යප
  3. මේඝ ලතා හා විජ්ජු ලතා
  4. ඉන්දියාවේ අජන්තා
  5. ප්‍රෙස්කෝ බුවනෝ
  6. 2
  7. 3
  8. 2
  9. 4
  10. 3
  1. තිස්ස රණසිංහ
  2. පැබ්ලෝ පිකාසෝ
  3. ඔබ්රි කොලට්
  4. අං සහිත දෙවියා
  5. ධාතුසේන
  6. 2
  7. 3
  8. 2
  9. 2
  10. 1
  11. වැරදි
  12. වැරදි
  13. හරි
  14. හරි
  15. හරි
  16. 2
  17. 4
  18. කොරවක්ගල
  19. අඛණ්ඩ කථන
  20. දේව මෑණියන් සහ පේසු බිළිඳා දැක්වෙන චිත්‍ර මැඩෝනා චිත්‍ර ලෙස හැඳින්වේ.
  21. ළමා කතා පුවත් අලංකාර කිරීමට යොදා ගන්නා චිත්‍ර වේ.
  1. යමක් දුරට යනවිට කුඩා වී පෙනීම හා වර්ණ ක්ෂය වී පෙනීම
  2. මුස්ලිම් පල්ලියක දක්නට ලැබෙන ගෘහ නිර්මාණ අංගයකි.
  3. ඇම්බැක්කේ දේවාලයේ වහලය තැනීමේ දී පරාල රැසක් එක් කිරීමට යෙදූ ලී ඇණයකි.
  1. වියළි බදාමයක් මත චිත්‍ර නිර්මාණය කිරීමේ ක්‍රමය මෙලෙස හඳුන්වයි.
  2. මෙය ගුවර්ණිකා ලෙස හැඳින්වෙන සිතුවම වේ.
  3. පළමුවන ලොක යුද්ධ සමයේ ගුවර්ණිකා නගරයට බෝම්බ හෙළන අයුරු පාදක කරගනිමින් මෙය නිර්මාණය කර තිබේ.
  1. මෙය පැබ්ලෝපිකාසෝ ගේ සිතුවමකි.
  2. කොලාජ් ශිල්ප ක්‍රමය භාවිතයෙන් කළ මුල්ම නිර්මාණය මෙය වේ.
  3. අතාත්වික වාදී ලක්ෂණ ප්‍රකාශනයක් මෙම සිතුවමින් නිරූපිතය.