(අ) අන්තංස්ථාක්ෂර සහ ඌෂ්මාක්ෂර යෙදීම
* ය, ර, ල, ව යනන්තංස්ථාක්ෂරත් ශ, ෂ, ස, හ යන ඌෂ්මාක්ෂරත් සිංහල හෝඩියේ සෙසු අකුරු සමග යෙදෙන අයුරු පහත පරිදි වේ.
(ආ) රකාරාංශය ( ්ර) යෙදීම
* ව්යංජන අකුරකට පසුව යෙදෙන ‘ර‘ ශබ්දය ලියා දැක්වීම සදහා රකාරාංශය ( ්ර) යොදා ගැනෙනු ලැබේ.
* ‘ර‘ වෙනුවට රකාරාංශය යෙදී ඇති අයුරැ පහත පරිදි වේ.
(ඇ) යංශය ( ්ය) යෙදීම
* යංශය යෙදෙන්නේ ව්යංජන අකුරකට පසුව එන ‘ය‘ ශබ්දය ලියා දැක්වීමට ය. යංශයට පෙර යෙදෙන ව්යංජන අක්ෂරය ‘හල්‘ කිරීම අවශ්ය නොවන අතර එයට හේතුව යංශය යෙදෙන ස්ථානය හල්ස්වරූපයෙන් ම උච්චාරණය වන නිසාය.
ත්යාගය - ත්යාගය | නාට්ය - නාට්ය | බ්රිතාන්ය - බ්රිතාන්ය | අයෝග්ය - අයෝග්ය | විද්යුත් - විද්යුත් | සෞඛ්යය - සෞඛ්යය
අභ්යාසය 01
ශ, ෂ, ස යන අකුරු නිවැරදි ව යෙදුණු වචනය තෝරන්න.
විශ්වාසය / විස්වාශය
විස්මය / විශ්මය
අවසේෂ / අවශේෂ
කොට්ඨාශය / කොට්ඨාසය
දෘෂ්ය කාව්යය / දෘශ්ය කාව්යය
ආභාශය / ආභාසය
ප්රසංශාව / ප්රශංසාව
ශුභාසිංශන / ශුභාංශිංසන
කෞෂල්යය / කෞශල්යය
සම්භාසනය / සම්භාෂණය
(ඈ) නිපාත පද
1) කාලය හැගවීම ( කලාර්ථයේ නිපාත )
* අද , ඊයේ , හෙට , නිතර , සදා , නිබද , නිතර , නීති , අනතුරැ ව
2) හැගීම් දැනවීම ( භාව සූචක නිපාත )
* අනේ , අහෝ , අයියෝ , අපොයි , හා , ඔහෝ , චිං , ඌයි , චිකේ
3) පද සම්බන්ද කිරීම ( සමුච්චයාර්ථ නිපාත )
* ද , හා , ත් , සහ , යි
4) ප්රශ්න නැගීම ( ප්රශ්නාර්ථ නිපාත )
* ඇයි , ද , කිම , යැ , දෝ
5) සමාන කොට දැක්වීම ( සමානර්ථ නිපාත )
* මෙන් , ලෙස , සේ , වැනි , බදු , එව්
6) ඇමැතීම ( ආන්ත්රණාර්ථ නිපාත )
* එම්බා , බොල , කොල , එම්බල , බොලවු
7) අවධාරණය කිරීම ( අවධාරණාර්ථ නිපාත )
* ම , මැ , පවා , මිස , විනා
8) කර්තෘ විභක්තිය හැගවීම ( විභක්ත්යර්ථ නිපාත )
* හා , සහ , සමග , ඉගි
9) ප්රමාණය හැගවීම ( ප්රමාණර්ථයේ නිපාත )
* සා , විතර , තරම් , පමණ
10) පූර්ව ක්රියාවාචී බව ( පූර්ව ක්රියාර්ථයේ නිපාත )
* පිණිස , අරභයා , උදෙසා , සදහා , වස් , වෙනුවෙන්
11) නැවත යන අර්ථය දීම ( පුනරාර්ථයේ නිපාත )
* යළි , පුන , නැවත , වැළී
12) වාක්ය අවසානය හැගවීම ( වාක්යාවසාන නිපාත )
* ය , යි , හ , සේක , දැය
13) පද පූරණය දැක්වීම ( උපනසාර්ථයේ නිපාත )
* වනාහි , කලී , ලා , නම්
14) නියමයක් නොමැති බව හැගවීම ( අනියමාර්ථයේ නිපාත )
* හොත් , නම් , ඔත් , හොත
15) සමීප බව දැක්වීම ( සමීපාර්ථය හගවන නිපාත )
* කරා , වෙත , ළග , අත