අ.පො.ස සා.පෙළ 2015 විභාග අත්වැල - ප්‍රශ්න මාලාව 44 - සාමාන්‍යපෙළ තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය

අ.පො.ස සා.පෙළ 2015 විභාග අත්වැල - ප්‍රශ්න මාලාව 44

158. පරිගණක වල භාවිතා කරනු ලබන කේත ක්‍රම,

  • BCD – Binary Coded Decimal (4 bits)
  • EBCDIC – Extended Binary Coded Decimal Interchange Code (8 bits)
  • ASCII – American Standard Coded for Information Interchange (7 bits)
  • Unicode (16 bits)

 

159. පරිගණක ජාල වල අවාසි

  • ඇතැම් (තරු ආකාරයේ පරිගණක ජාල ) ජාල වල ප්‍රධාන පරිගණකයේ බිඳවැටීමෙන් මුළු ජාලයම අක්‍රීය වේ.
  • ජාල පද්ධතියේ ඇතිවන දෝෂ නිසා දත්ත සහ තොරතුරු නැතිවීම.
  • ඇතැම් විට අවශ්‍ය කරන සම්පත් කරා ලඟා වීමට කාලය ගතවීම.
  • ජාලය පාලනය කිරීමට පුහුණු  නිලධාරීන් අවශ්‍ය වීම.

 

160. විනෝදාස්වාදය සඳහා තොරතුරු සන්නිවේදන තාක්ෂණය භාවිතා වන අවස්ථා වන්නේ,

  • ඒකාකාරී බව නැති කිරීමට සංගීතයට සවන් දීමට.
  • අන්තර්ජාලයට සම්බන්ධ වී අතපසු වූ රූපවාහිනී වැඩසටහනක් හො කැමති චිත්‍රපටයක් බැලීම.
  • සමාජ ජාලා වෙබ් අඩවි වලට සම්බන්ධ වී මිතුරු මිතුරියන් සමග අදහස් හුවමාරුවට. (facebook)
  • අන්තර්ජාලයෙන් භාගත කල හැකි ක්‍රීඩා ආදිය තනිව හො කණ්ඩායම් ලෙස කිරීම.
  • අන්තර්ජාලයට සම්බන්ධ වී විද්‍යුත් පොත් කියවීම.
  • සිත් ගන්නා ලද ස්ථාන ජායාරූප ගත කර ඒවා අන්තර්ජාලයේ අනෙක් පුද්ගලයින් හට ද දැකීමට සැලස්වීම.
  • අධ්‍යාපනයට සම්බන්ධ බ්ලෝග් පිටු සැකසීම.

 

161. මොළයේ ක්‍රියාකාරිත්වය සටහන් කිරීම සඳහා ........... උපකරණය යොදා ගනු ලබයි. හිස් කබලට අලවනු ලබන , ප්‍රමාණයෙන් කුඩා, විද්‍යුත් අග්‍ර මගින් මොළයෙන් නිකුත් කරනු ලබන විද්‍යුත් ස්පන්ද ග්‍රහණය කර මොළයේ ක්‍රියාකාරීත්වය රූපවාහිනී තිරයක සටහන් කරනු ලැබේ. රෝගියා අවදියෙන් මෙන්ම නිදා සිටින විට දී ද මෙම යන්ත්‍රයෙන් සටහන් ලබා ගනියි.  ඉහත හිස්තැන සම්පූර්ණ කිරීමට යොදා ගත හැකි ස්කෑනර යන්ත්‍රය වන්නේ,

  • EEG – Electro Encephalography

 

162. වාරක මතකයේ ප්‍රධාන ආකාර මොනවාද?

  • ප්‍රාථමික වාරක මතකය (L1 Cache memory),
  • ද්විතීයක වාරක මතකය (L2 Cache memory),
  • තෘතීයක වාරක මතකය (L3 Cache memory)

 

163. පරිගණක තිර බෙදා දැක්විය හැකි ආකාර මොනවාද?

  • කැතෝඩ කිරණ නල (CRT – Cathode Ray Tubes)
  • ද්‍රව ස්ඵටික සංදර්ශක නල (LCD – Liquid Crystal Display)

 

164. තොරතුරු සන්නිවේදන තාක්ෂණයේ අනිසි ප්‍රතිඵල වන්නේ,

  • පාසල් ළමුන් අන්තර්ජාලයේ ක්‍රීඩා වලට ඇබ්බැහි වීම නිසා ඔවුනගේ පාසල් වැඩ කටයුතු අතපසු වීම.
  • ඇස් වල ආබාධ, කොන්දේ ආබාධ සහ හිසේ කැක්කුම වැනි රෝග ඇතිවීම.
  • සමාජ ජාලා තුළින් වයසට නොගැලපෙන මිතුරු මිතුරියන් ගේ ඇසුර.
  • පරිගණක වෛරස නිසා පරිගණකයේ ඇති වැදගත් ගොනු මැකී යාම සහ අස්ථානගත වීම.
  • අසභ්‍ය වෙබ් අඩවි වලට පිවිසීම නිසා ළමුන්ගේ මනස විකෘති තත්ත්වයට පත් වීම.
  • පෞද්ගලිකත්වයට හානි වන ලෙස රූප, ජායාරූප ආදිය විකෘති කර නිපදවීම සහ බෙදා හැරීම.

 

165. ඉගෙනුම් කළමනාකරණ පද්ධතියක් (LMS – Learning Management System) මගින් පාසලේ කළමනකරණ මණ්ඩලයට ඇති වාසි මොනවා ද?

  • කළමනාකරනය තුළින් ගුණාත්මක ඉගෙනුමක් ඇති කිරීම,
  • ක්‍රියාකාරකම් අධීක්ෂණය සහ ප්‍රතිඵල සටහන් කිරීමට,
  • ශිෂ්‍ය / ගුරු සහ පාසල් කළමණාකරනයට අදාල තොරතුරු යාවත්කාලීන කිරීමට හැකි වීම,
  • කාල පරිච්ජේද වෙන් කිරීමට,
  • ස්වයංක්‍රීය සීනු පද්ධතියක් ක්‍රියාවට නැංවීම,
  • විද්‍යුත් තැපෑල හෝ කෙටි පණිවිඩ සේවාව මගින් සිසු දක්ෂතා සහ ප්‍රතිඵල දෙමාපියන් හට දැන්වීමට හැකි වීම.

 

166. දුරස්ථ අධ්‍යාපනයේ (Distance education) ගති ලක්ෂණ මොනවාද?

  • කාලසටහන් නැති අතර කැමති වේලාවක කැමති ස්ථානයක සිට ඉගෙන ගැනීමේ හැකියාව ලැබීම,
  • විද්‍යුත් පොත් භාවිතයට හැකි වීම,
  • මාර්ගගත ප්‍රශ්න සහ තරඟාවලි,
  • මාර්ගගතව ගුරුවරයෙකු හා සම්බන්ධ වීමේ හැකියාව,
  • ගුරුවරුන් මගින් උපදෙස් ලබා ගැනීමේ හැකියාව ලැබීම.

 

167. ඉගෙනුම් ක්ෂේත්‍රයේ දී තොරතුරු සන්නිවේදන තාක්ෂණයේ යෙදීම් මොනවා ද?

  • පරිගණක ආධාරක ඉගෙනුම (CAL – Computer Assisted Learning )
  • පරිගණක ආධාරක ඉගැන්වීම (CBT – Computer Based Teaching )
  • වෙබ් ආධාරක ඉගැන්වීම (WBT – Web Based Teaching )

තවත් කොටසක් බලාපොරොත්තු වන්න.