වන්නම් - 12-වසර නර්තනය (සිංහල)

වන්නම්

දේශීය  නර්තනය  සම්ප්‍රදායන්  ත්‍රිත්වය තුලම  දක්නට ලැබෙන ගායනා ක්‍රම අතරින් විශේෂ  ගායනා  ක්‍රමයක් ලෙස වන්නම් හැදින් විය හැකිය. වන්නම්  යනු වැනුම නැතහොත්  වර්ණාව යන්නයි.මෙය සතෙකු , පුද්ගලයෙකු  නැත හොත් කිසියම් වස්තුවක ස්වරූපය ව්ස්තර කිරීම සදහා යොදාගෙන ඇති බව පැහැදිලි වේ".වන්ණ" යනු ද්‍රව්ඩ  රූපයක් වන අතර කේරල  වාසින් විසින්  මෙම වචනය" වර්ණම්"  ලෙස භාව්තා කරනු ලබයි. එමෙන්ම භරත නාට්‍යම් වල එන  වර්ණම් නැමති නර්තනාංගය  මගින් වන්නම් බිහි වී ඇති බව ඇතමෙක් ප්‍රකාශ කරයි.නමුත් භරත නාට්‍යම්  වල එන වර්ණම්  හා දේශීය වන්නම් අතර කිසිදු සම්බන්ධතාවක්  නොමැති  බව පෙන්වා දිය හැකි ය. වන්නම්  නිර්මාණයේදී   සත්ව ,දේව ,සිද්ධ් වැනි ව්ස්තරකථනයට  උපයෝගි කරගත හැකි දෑ  පමණක් යොදාගෙන ඇත.උඩරට,පහතරට ,සබරගමු  යන සම්ප්‍රදායන්  තුන තුලම දක්නට ලැබෙන අතර  මේවා මුල් කාලයේ දී ගායනය  සදහා පමණක් යොදාගෙන ඇත..වන්නම් යනු ක්‍රමවත් ලෙස සම්පාදනය වූ ගායනා විශේෂයකි .වන්නම් ප්‍රකාශ කරනු ලබන්නේ තිතක් අනුවය.

උඩරට වන්නම්.

* උඩරට වන්නම් ගණනින්   18 කි

* ගණිතාලංකාර නම් පඩ්වරයා විසින් වන්නම් නිරමාණය කල බව සදහන් වන අතර මොහු ඉන්දියාවෙන් පැමිණි පුද්ගලයෙකු වේ.(මොහු හා සම්බන්ධ  තවත් පුවත් ඇත)

*නෙර්තාලංකාරය නම් ග්‍රන්ථය ඇසුරින් මල්වතු හිම් නමක් ව්සින් වන්නම් නිර්මාණය  කල බව සදහන් වේ.(ගණිතාලංකාර  නම් පඩිවරයා ව්සින් නෙර්තාලංකාරය රචනා කර ඇත.)

* රම්මොලක අදිකාරම් හා දස්කොන් අදිකාරම්  විසින් වන්නම් රචනා කර ඇති බව සදහන් වේ.

* උඩරට වන්නම් පහතරට ප්‍රදේශයේ බිහි වූ බව ද අදහසක් පවති.

  උඩරට  වන්නම් පිලිබදව සැලකීමෙ දී ඒවා එකිනෙකට  අසමාන බව පෙන්වා දිය හැකිය. එවා ආකෘතිය  අතින්ද භාෂාව  අතින් ද වෙනස් කම් දක්නට ලැබේ. ඇතම් වන්නමක ඇත්තේ ගැම් වහරකි තවත් වන්නමක ඇත්තේ ව්යත් වහරකි.ඇතැම් ඒවා එක් කව්යකින් යුක්ත ය තවත් වන්නමක් කව් කිහිපයකින් යුක්තය..

ඒ අනුව ...

*උඩරට වන්නම් එකම රචකයෙකුගේ නිර්මාණ නොවේ.

* එකම කාලයක් තුල ලිය වී නොමැත.

*ගායන අරමුණ  පමණක්ම නොව ඇතැම් වන්නම් නර්තනය සදහාම නිර්මාණය  වී ඇත.

*උඩරට වන්නම් සදහා නිශ්ච්‍ත  රචකයෙක් නොමැත.

*මෙහි ප්‍රධාන  අරමුණ හුදු විනෝදාස්වාදය පමණි.වන්නම් අතීතයේ දී සබ නැටුමක් ලෙසද පැවතී ඇති බව අපට වන්නම් පිලිබදව  අධ්‍යයනය කිරීමෙන් හදුනා ගත හැකිය.

උඩරට වන්නම් වල ව්‍යුහය .

  * බෙර පදය  .* තානම * කවිය *කස්තිරම *සීරුමාරුව * අඩව්ව 

පහතරට වන්නම්.

 * පහත් රට වන්නම් ගණනින් 32 කි

* මෙය සින්දු වන්නම් යනුවෙන් ද හදුන්වනු ලැබේ.

* ගායනය සදහම මෙවා නිර්මාණය වී ඇති හෙයින් මේවා සදහා සින්දු යන නම යොදාඇති බව උපකල්පනය කල හැකිය.

* සින්දු වන්නම් ආරම්යේ එක් එක් වන්නමට අදාල විරිත හා තාලය සදහන් වේ.

* සින්දු වන්නම් වලින් සිදුවන්නේද වර්ණාවකි මෙය එකම ප්‍රස්තූතයක්  තේමා කරගනිමින් නිර්මාණය වී ඇත.

* විශ්ණු දෙව්යන්ගෙන් සෙත් පතා මෙම වන්නම් රචනා කර ඇත.මෙම වන්නම් එකිනෙකට අනුපිළිවෙළින් බැදී ඇත

* ශිල්පීන්ගේ දක්ෂතාවය පෙන්වීම හා අමුත්තන් පිනවා තෑගී ලබා ගැනීම සදහා මෙම වන්නම් රග දක්වනු ලබයි..

* සින්දු යන නම සංදේශ කාව්‍ය  වල ද දක්නට ලැබේ.

*සින්දු වන්නම් අනුරාධපුර යුගයේ රචනා වූ බව සදහන් වේ.ඇතමෙක් කෝට්ටේ යුගයේ රචනා වූ බව සදහන් කරයි.තවත් සමහරෙක් සින්දු වන්නම් දඹදෙණි යුගයේ රචනා වූ බව සදහන් කරයි.

* සින්දු වන්නම් මාතර යුගයේ රචනා වූ බව සදහන් වේ.

* අමරගුරු නම් තැනත්තෙකු විසින් සින්දු වන්නම් රචනා කල බව සදහන් වේ.

* බරනගණිතයා ව්සින් සින්දුවන්නම් රචනා කල බව කියවේ.

* දෙවුනුවර ස්ථීවර විසින් සින්දු වන්නම් රචනා කල බව සදහන් වෙව්.

* කෙසේ නමුත් 14 වන සියවසයේ රචිත මෙම වන්නම් උපුල්වන්  දෙවියන් වෙනුවෙන් රචනා කර ඇත.